Toon posts:

ADSL Only SIP-Spoof en Speedtouch Pro modem ?

Pagina: 1
Acties:
  • 285 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben gisteren gemigreerd van mxstream naar ADSL only. Ik heb een aantal problemen:

- Hostnaam migratie niet goed gegaan -> reeds mail gestuurd naar unixbeheer
- Max downstream 4000 Kbps max upstream 600 Kbps i.pv. 4096/1024
- SIP of DHCP spoof werkt niet meer.

Kan het zijn dat mijn oude Speedtouch Pro (ISDN) (orgineel een Home, gehacked tot een Pro destijds) Niet snel genoeg is ?
Ik lees op het forum dat de SIP spoof nog wel steeds moet werken. Maar ik krijg verbinding up en daarna weer een trying. En dit gaat oneindig zo door. Direct achter het modem hangt een M0n0Wall firewall. De verbinding moet toch wel opkomen, ook als er niets achter hangt of wanneer er iets achter hangt dat niet goed geconfigureerd is ?

Ik hoor graag van jullie

Gr. Remco

• epias
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 20:57:
Ik ben gisteren gemigreerd van mxstream naar ADSL only. Ik heb een aantal problemen:

- Hostnaam migratie niet goed gegaan -> reeds mail gestuurd naar unixbeheer
Als je de FAQ had gelezen, weet je dat dit even duurt.
- SIP of DHCP spoof werkt niet meer.
Als je gebruik maakt van SIP Spoof zul je zeker je IP-adres moeten aanpassen. Misschien ligt het aan de andere routers die XS4all voor 'only' gebruikt. Hetzelfde geldt ook BBNed aansluitingen, zie hier of in xs4all.adsl. Het kan natuurlijk zijn dat dit probleem in de tussentijd al is opgelost.

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:20
Ik heb ook last van dit probleem sinds gisteren is mijn ADSL verbinding pleite. Na een uur met de helpdesk in gesprek te zijn geweest en wat ATM pings blijkt dat er niets mis is met mijn verbinding maar ik krijg toch geen TCP/IP verkeer over de lijn.
Nu ik zo op Google heb rondgesnuffeld lijkt het dan toch aan het SIP Spoofen te liggen :(

Als het daadwerkelijk zo is dat m'n modem niet meer werkt door de upgrade van XS4ALL dan moet XS4ALL toch de kosten voor een nieuwe router op zich nemen lijkt me?

Ik ga natuurlijk als ik straks thuis ben weer even proberen of ik het op een andere manier weer aan de praat kan krijgen..

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-12 11:17
Wat was de snelheid van je oude verbinding en hoe ver zit je van de centrale af?

offtopic:
Waarom koop je geen nieuw modem? Die je nu heb is zo verschrikkelijk oud een nieuw modem biedt je wellicht meer snelheid en veel meer functionaliteit

• ScuL
ongeveer 320kb/s download en 65kb/s upload (stond op 4mbit down 1 mbit up maar dat haal ik nooit). afstand = 3700 meter. Zit ook te denken aan een nieuw modem maar het gaat ff om het principe :P

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:34

servies

Veni Vidi Servici

ScuL schreef op maandag 28 april 2008 @ 13:47:
Ik heb ook last van dit probleem sinds gisteren is mijn ADSL verbinding pleite. Na een uur met de helpdesk in gesprek te zijn geweest en wat ATM pings blijkt dat er niets mis is met mijn verbinding maar ik krijg toch geen TCP/IP verkeer over de lijn.
Nu ik zo op Google heb rondgesnuffeld lijkt het dan toch aan het SIP Spoofen te liggen :(
Voor dat SIP spoofen is een andere template beschikbaar die hetzelfde doet en die werkt wel. Tot de migratie maakte ik ook gebruikt van SIP spoof. Na de migratie werkte het niet meer en heb ik een andere template geinstalleerd en toen deed alles het weer. Aangezien ik niet bij m'n router kan op het ogenblik kan ik je niet vertellen welke template je moet gebruiken.
Als het daadwerkelijk zo is dat m'n modem niet meer werkt door de upgrade van XS4ALL dan moet XS4ALL toch de kosten voor een nieuwe router op zich nemen lijkt me?
Dream on... de modem werkt gewoon (er vanuit gaande dat er verder niets aan de hand is), maar niet met die SIP spoof template...

• ScuL
Ok als je die andere template kunt achterhalen (ik ben al 3 uur aan het googlen) dan zou ik je heel dankbaar zijn ;)

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:34

servies

Veni Vidi Servici

ScuL schreef op maandag 28 april 2008 @ 15:53:
Ok als je die andere template kunt achterhalen (ik ben al 3 uur aan het googlen) dan zou ik je heel dankbaar zijn ;)
De template heet bij mij "DHCPspoof_1". Voor zover ik het mij kan herinneren heb ik m'n modem bij de overgang naar Only simpelweg geconfigureerd met dat tooltje wat bij je installatiepakket zit.
Screenshotje van m'n modemconfiguratie met betrekking tot de geinstalleerde templates:
Afbeeldingslocatie: http://www.servies.net/images/thomson.jpg
Die 2e wordt door mij gebruikt.

• ScuL
Eh-oh ik heb hier een Speedtouch home,geen 500-series :o
Maar toch bedankt ;)

Pagina: 1