Toon posts:

Vista bootscreen verdwenen :S

Pagina: 1
Acties:
  • 322 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Laatst had ik vista geinstalleert en het werkte allemaal prima dus deed em weer uit.

volgende dag deed ik mijn pc weer aan, ging ff klooien, deed em uit.

Vandaag doe ik hem aan, is mijn vista bootscreen verdwenen.

Dus wat er gebeurt is dit: Als ik mijn pc aandoe, hoor ik een bootscreen te krijgen van Older version of windows of Vista, nou nu start ie meteen XP op!.

Ik weet niet of dit er mee te maken heeft maar ik heb de namen van mijn schijfen veranderd, dus van Local Disk naar Mijn HD. Volgens mij is dat niet erg. Verder had ik nog een Realtek AC'97 driver geinstalled op VISTA.

Ik heb zelf wat research gedaan op google, maar ik kwam nergens uit. Ik heb dat Vista Boot Pro gedownload maar die ziet helemaal geen OS' geen XP noch Vista :S..

mijn boot.ini ziet er volgens mij normaal uit:

IDE Hardeschijf WD 40 GB - Partitie C(ik heb ook D):

[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /noexecute=optin /fastdetect

SATA2 Harde schijf Maxtor 160 GB - Partiti I:

[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /noexecute=optin /fastdetect
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect /NoExecute=OptIn

Nu leg ik deze laatste ini file uit.

Ik heb dus 2 keer XP Prof, wat er aan de hand was, ik had dus vroeger iets uitgespookt waardoor ik 2 windows' had geinstalled, 1 was bagger met een virus en de ander niet, dus ik verweiderde de ene windows met de virus. Maar mijn bootscreen bleef hetzelfde: met 2 windows xp's waarvan de onderste nooit werkte.

Nou vista staat op mijn I partitie waardoor ik eigenlijk een dualboot moet zien van die XP's maar inplaats daarvan boot mijn pc van C inplaats van I waar Vista op staat :S.

Pleaz help.

PS. ik weet niks van BCD enzo

• HenkPiet
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-03 14:43
Je kunt met VistaBootPRO de Vista bootmanager herstellen

http://www.vistabootpro.org/

Verwijderd

Topicstarter
mega fout van mij:

Mijn Partitie C staat op mijn SATA niet op mijn WD.. dus die WD heeft er eigenlijk niet mee te maken :P

in iedergeval.. ik vind het nogal irri dat ik niet mijn posts kan editten. Of ben ik nou steke blind |:(

Verwijderd

Topicstarter
Laat maar nu is het allemaal gefixed door de DVD er in te stouwen en repair te drukken 8)7