Configuratie:
asus p4p8x moederbord met laatste BIOS(1017)
2x512 dane elec PC3200
2x maxtor diamondmax 9 p-ata
leadtek GF6800LE VGA
onboard LAN en audio
mitsumi floppy
ontstaan van het probleem:
de PC begon een paar weken geleden uit te vallen met (over de weken heen) steeds kleiner wordende intervals.
nu draait de PC nog maar enkele minuten, en een powerdown is te forceren door iets zwaars op te starten, zoal een modern spel.
in eerste instantie dacht ik aan het geheugen, en dit leek het ook te zijn,
en heb dan ook vanaf een linux resque CD een memtest geprobeerd op te starten.
-met het geheugen in dual channel mode draait memtest niet, en slaat de PC weer uit.
in single channel draait memtest het volledige rondje foutloos met beide modules.
geheugen uit andere PC gehaald, Corsair XMS pc3200 geheugen,
Precies hetzelfde verhaal.
huidige situatie: ander moederbord en videokaart, en de harde schijven afgesloten.
alleen 1 benodigde CD-rom speler aangesloten: -met het geheugen in dual channel mode draait memtest niet, en slaat de PC weer uit.
in single channel draait memtest het volledige rondje foutloos met beide modules.
de enige onderdelen die ik nog niet heb vervangen aan het systeem zijn de
CD-rom speler
voeding
Processor
iemand een idee om mij verder op weg te helpen?
b.v.d.
Matthijs.
asus p4p8x moederbord met laatste BIOS(1017)
2x512 dane elec PC3200
2x maxtor diamondmax 9 p-ata
leadtek GF6800LE VGA
onboard LAN en audio
mitsumi floppy
ontstaan van het probleem:
de PC begon een paar weken geleden uit te vallen met (over de weken heen) steeds kleiner wordende intervals.
nu draait de PC nog maar enkele minuten, en een powerdown is te forceren door iets zwaars op te starten, zoal een modern spel.
in eerste instantie dacht ik aan het geheugen, en dit leek het ook te zijn,
en heb dan ook vanaf een linux resque CD een memtest geprobeerd op te starten.
-met het geheugen in dual channel mode draait memtest niet, en slaat de PC weer uit.
geheugen uit andere PC gehaald, Corsair XMS pc3200 geheugen,
Precies hetzelfde verhaal.
huidige situatie: ander moederbord en videokaart, en de harde schijven afgesloten.
alleen 1 benodigde CD-rom speler aangesloten: -met het geheugen in dual channel mode draait memtest niet, en slaat de PC weer uit.
de enige onderdelen die ik nog niet heb vervangen aan het systeem zijn de
CD-rom speler
voeding
Processor
iemand een idee om mij verder op weg te helpen?
b.v.d.
Matthijs.
here for the long run