HP Compaq NC6120 beeldscherm perikelen

Pagina: 1
Acties:

• Klaaz Vaak
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-01 19:17
Gewaarde Lieden,

Na vele maanden, 13 om precies te zijn, veel plezier van mijn HP Compaq NC6120 laptop gebruik te hebben gemaakt, gaf deze precies 1 maand na de garantieperiode problemen met het lcdscherm. Bij het draaien van het scherm gaf deze willekeurige strepen, totdat deze het na een paar dagen helemaal niet meer deed.
Deze senior-tweakert dacht dat het de lcdflatkabel zou kunnen zijn die problemen gaf, de externe monitor output deed het wel, en heeft vervolgens via Ebay een nieuwe kabel besteld. Maar warempel, het probleem bestaat nog steeds!?
Ik heb nu het vermoeden dat het lcdpanel gewoon dood is en ben achter de volgende type-informatie gekomen:

Fabrikant: LG Philips
Model: LP150X08 (TL) (A2)
Aansluiting: 30-polige flat cable

Afbeeldingslocatie: http://www.htnb.cn/ch/admin/en_product/uploaded_pic/20063291725250.jpg

Wederom op Ebay zitten neuzen waar ik een keur van deze schermen tegen kom met diverse typenummers, LP150X08(A3), LP150X08 (TL)(A4), etc. Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen deze twee laatste typeaanduidingen en kan ik zonder problemen een LP150X08 serie gebruiken ter vervanging van mijn huidige?

Graag ook jullie advies/visie op mijn huidige constatering van problemen en werkwijze.

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Kun je niet via een lokale pc-boer dat ding onder de garantie gerepareerd krijgen?

Ik zou het heel raar vinden als dit niet lukt aangezien HP niet vraagt om een factuur oid, maar alleen om een aankoopdatum. Dan zelfs zou het in mijn ogen onder de garantie moeten vallen met het oog op coulance.

Kan natuurlijk zijn dat die pc boer je een paar centen rekent voor de moeite die ze doen.

Verder zou ik niet weten of de dingen die je vraagt wel of niet kunnen. Ik zou er zelf iig niet aan beginnen voor ik geprobeerd had om het via de garantie gefixed te krijgen.

Succes! :)

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• Klaaz Vaak
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-01 19:17
Ik heb al eerder contact gehad met HP, deze willen mij totaal niet helpen en beroepen zich op de garantietermijn van 1 jaar.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

n.a.v. [CSL] Verplaats topic verplaats ik dit topic naar VB :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'