Toon posts:

Asus CUSL2 of CUSL2-c ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik sta op het punt een nieuw moederbord te kopen maar twijfel nog tussen de CUSL2 en 2-c.
Ik zag dat de verschillen erg klein zijn: heeft iemand nog een goede tip? (8>

Verwijderd

KOOP GEWOON EEN ABIT.
WEET JE ZEKER DAT JE IETS GOEDS IN HUIS HEBT.

NIKS NADERS DAN PROBLEMEN GEHAD MET ASUS CUSL2-C ----------SCHIJT BORD------

• NEOTEK
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-06 21:05

NEOTEK

Neotek

Nou aemg, volgens mij ben je de enige in heel Nederland met problemen met een ASUS CUSL2-C! Het verschil tussen een 2 en een 2-C
is o.a. de onboard video-kaart. ( de 2-C is zonder)
ASUS CUSL2-C roelt B-) *D :9~

Kubuntu

Verwijderd

Koop gewoon die asus zonder alle onboard shit ik had hem ook, draaide als een tierelier met een p3-700mhz...

(genoeg overclock settings)
En werkte gewoon top!

• Samplex
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:27
Nou die cusl2-c draait hier rete stabiel!

lekker niks onboard genoeg irq's vrij etc etc!

perfect mainboard!

Verwijderd

Op zondag 04 februari 2001 16:55 schreef aemg het volgende:
KOOP GEWOON EEN ABIT.

JA DAT VIND IK OOK WEL EEN STERK VERHAAL! ZIJN PAPPA WERKT ZEKER BIJ ABIT OFZO??

VOOR HET EERST DAT IK WAT NEGATIEFS OVER DAT BORDJE HOOR, IKZELF HEB JUIST SLECHTE ERVARINGEN MET ABIT! NEE IK HEB NOG NOOIT ZON FIJN BORDJE GEHAD ALS DEZE CUSL2-C !!

• 8-Track
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-04 15:54

8-Track

Heb je misschien wat slechte ervaringen met je keyboard? Ik denk dat je Caps Lock blijft hangen.Afbeeldingslocatie: http://cwm.ragesofsanity.com/s/cwm/freak5.gif

• shardphoenix
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-03 12:05
Ik heb een CUSL2 (NIET C) en werkt prima genoeg overclock settings alleen jammer dat je je agp multiplier niet in kan stellen (ik dacht op beide niet)

maar voor de rest is die CUSL2 gewoon goed dus ik snap niet waarom iedereen loopt te zeuren over genoeg irq's vrij ik heb al mijn pci sloten bezet en heb 1 scsi hd en 1 ide hd en alles werkt prima. onboard video gewoon uit staan en voor de rest niets onboard bij een CUSL2.

dus kies maar

Verwijderd

Op zondag 04 februari 2001 18:20 schreef mikevanrooijen het volgende:
Ik heb een CUSL2 (NIET C) en werkt prima genoeg overclock settings alleen jammer dat je je agp multiplier niet in kan stellen (ik dacht op beide niet)

maar voor de rest is die CUSL2 gewoon goed dus ik snap niet waarom iedereen loopt te zeuren over genoeg irq's vrij ik heb al mijn pci sloten bezet en heb 1 scsi hd en 1 ide hd en alles werkt prima. onboard video gewoon uit staan en voor de rest niets onboard bij een CUSL2.

dus kies maar
PEZIEZ ! :) CUSL2 roelt ook :P

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

Hmmm volgens mij zijn ABIT borden gewoon ruk, want de CAPS blijft constant hangen... :+
Op zondag 04 februari 2001 16:55 schreef aemg het volgende:
KOOP GEWOON EEN ABIT.

Hier nog 1: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/114783/5
Op zondag 04 februari 2001 16:48 schreef aemg het volgende:
koop ABIT

PERFECTE MOBO'S EN SERVICE

NIET ZOALS ASUS ERGENS IN HET BUITENLAND

ABIT RULEZ
Ik zou overigens ook voor de 2C gaan. Opzouten met die geintegreerde zooi.:r

edit:

Smiley's doen raar:?

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Verwijderd

Topicstarter
*D Okay dan,

dan wordt het dus een CUSL2-c.
Ik ga toch een aparte videokaart kopen, dus alle onboard extras heb ik niet nodig, en uit de reacties op te maken is de kaart verder gelijk aan de CUSL2.

Mmmm, misschien nog een aanvullende vraag...

wat is de beste computershop in Amsterdam? :Y>

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

De beste computershop? Hmmm das een kwestie van smaak en persoonlijke ervaring denk ik.
Het kan iig geen kwaad om langs Computerland en MyCom te lopen. Als iemand anders nog iets weet dan horen we het wel! :)

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

• HitmanWVU
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08-2025
NORROD

Verwijderd

De -C versie heeft ook optioneel AC'97 geluid.

Het verschil is de chipset. de Asus CUSL2 heeft een i815E chipset en de CUSL2-C heeft de i815EP chipset, de laatste is ietsje langzamer (niet merkbaar), maar een stuk stabieler en minder gevoelig voor hitte (waar VIA problemen mee schijnt te hebben, gezien de koelertjes op de North-Bridge)

Abit vindt ik geen slechte fabrikant, maar zij vinden snelheid en overclockbaarheid het belangrijkste en Asus vindt stabiliteit, kwaliteit en Compatibiliteit belangrijk.

Hou je van overclocken en vindt je het niet erg als je systeem weer es kuren vertoont, GO FOR ABIT (moet met hoofdletters dacht ik :+), wil je een stabiel systeem, neem dan Asus.

Onnodig om te zeggen dat de Asus CUSL2-C mn favoriete bord is

• overlord
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-10-2021

overlord

Fan van Mitch & Damian

Beter MYcom dan Computerland.

MYcom doet niet zo moeilijk bij problemen (betere garantie bepalingen)

Alleen is hun aanbod nogal eenzijdig!

P4 2.8GHz, ASUS P4C800-E DLx ATI 9800SE 380/340 8 pip, 2x WD raptor 74 GB raid 0;2 x samsung 160 gb raid 0, IIyama 17"

Verwijderd

heeft de -c niet minder usb ??

Verwijderd

Op zondag 04 februari 2001 23:10 schreef yo681 het volgende:
heeft de -c niet minder usb ??
In principe heeft de -c versie minder USB aansluitingen, maar standaard krijgen ze evenveel poortjes geleverd. later bij bestellen is nogal moeilijk, heb ik vernomen.

• Selachii
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-07-2020

Selachii

gamedev

Op zondag 04 februari 2001 23:06 schreef VipTweak het volgende:

Het verschil is de chipset. de Asus CUSL2 heeft een i815E chipset en de CUSL2-C heeft de i815EP chipset, de laatste is ietsje langzamer (niet merkbaar), maar een stuk stabieler en minder gevoelig voor hitte (waar VIA problemen mee schijnt te hebben, gezien de koelertjes op de North-Bridge)

Abit vindt ik geen slechte fabrikant, maar zij vinden snelheid en overclockbaarheid het belangrijkste en Asus vindt stabiliteit, kwaliteit en Compatibiliteit belangrijk.

Hou je van overclocken en vindt je het niet erg als je systeem weer es kuren vertoont, GO FOR ABIT (moet met hoofdletters dacht ik :+), wil je een stabiel systeem, neem dan Asus.

Dat wou ik nou net schrijven...AMEN

Het is altijd al zo geweest. ASUS P2B VersuS ABIT BX6 was precies hetzelfde. Heb trouwens slechte ervaringen met Abit mobo's (BX6,BE6rev2) alleen die K7TA draait zoals ik wil.
Verder zou ik ook zo'n sappige CUSL2-c kopen. Heerlijk stabiel klokboardje ( kreeg me p3E-500 ermee op 800, met de abit be6-II maar op 700)

...gamen blijft leuk...

Verwijderd

Op zondag 04 februari 2001 23:06 schreef VipTweak het volgende:

Volgens mij klopt hier geen bal van. Een stuk stabieler, je bent er zeker op gaan staan met 1 been en dan maar kijken bij welke chipset je er het snelste afvalt. En wat heeft VIA inhemelsnaam met de hitte van de 815E te maken. Denk even na man, er zit toch ook geen actieve cooler op de 815E en de 815EP.

Koop er toch gewoon 1, aan beide heb je geen miskoop.

Na eventjes zoeken heb ik wel gevonden dat de CUSL2-C geen PPGA celerons aan kan, wat volgens mij de CUSL2 wel aan kan.

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Op zondag 04 februari 2001 23:16 schreef VipTweak het volgende:

[..]

In principe heeft de -c versie minder USB aansluitingen, maar standaard krijgen ze evenveel poortjes geleverd. later bij bestellen is nogal moeilijk, heb ik vernomen.
De CUSL-2 kan max 7 USB poorten aan en de CUSL-2C max 4, ofwel op de CUSL-2 kun je max 889 apparaten aansluiten en iop de CUSL-2C max 508. Bedenk dus goed van te voren hoeveel apparaten je aan wilt sluiten zodat je er niet tekort komt ;)

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• docftp
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hoeveel USB apparaten zei je??
USB gaat toch echt niet verder dan 127 stuks , hoeveel extra poorten je er ook bij zet.
De USB controller lust echt niet meer dan 127 stuks, dus meer gaat nie lukken hoor.

Zou het een probleem zijn als ik een IQ zou hebben van een glas water?

• 8-Track
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-04 15:54

8-Track

USB gaat toch echt niet verder dan 127 stuks...
...per host controller (root hub), veel moederborden hebben meerdere.

• RupS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-08 20:49
Op woensdag 07 februari 2001 14:01 schreef docftp het volgende:
Hoeveel USB apparaten zei je??
USB gaat toch echt niet verder dan 127 stuks , hoeveel extra poorten je er ook bij zet.
De USB controller lust echt niet meer dan 127 stuks, dus meer gaat nie lukken hoor.
Dan moet je alleen niet vergeten dat er op de CUSL2-C twee USB controllers ziiten (kijk maar in apparaat beheer) dus 2*127=254 apparaten, iig meer dan genoeg.

En ik las ergens nog Abit beter overclockbord?? mwoh....

Vind ik wel meevallen Abit bord met zelfde chipset, 815EP, doet echt niet meer dan die van ASUS. Maar dat zijn mijn ervaringen uiteraard...
;)

Verwijderd

en toch ben ik O+ op mijn abit BE6-II
Pagina: 1