Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Voor de Nederlanders, nieuwe voorrang van rechts in België

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 19:08

DinX

Motormuis

Topicstarter
Ik dacht, ik zal er even een topic voor maken.

Er gaat een nieuwe regel in in België ivm voorrang van rechts. Ik heb ooit eens op het nieuws gezien dat er in de grensstreken vaak ongevallen gebeuren tussen Nederlanders en Belgen omdat de regels qua voorrang niet helemaal hetzelfde bleken te zijn.

Oude situatie:
Auto A en auto B komen aanrijden bij een kruising waar voorrang van rechts geldt.
Auto B komt van rechts vanuit het standpunt van auto A.
Auto B heeft dus voorrang.

Stopt auto B nu aan die kruising, dan geeft hij z'n voorrang af. Auto A heeft nu voorrang op auto B.

Nieuwe situatie:

De voorrang van rechts geldt altijd bij kruisingen waar dit van toepassing is.
Dus stopt auto B om te kijken of er iemand aan komt rijden, behoudt deze z'n voorrang. Al blijft hij daar 15 seconden staan.

Eindelijk voeren ze deze regel in, want de oude was een beetje idioot. Als je een kruising nadert vind ik het best normaal om even te stoppen om te kijken of ik veilig over kan (afhankelijk van de kruising, bij sommigen zie je het al van ver, bij sommigen moet je echt stilstaan).

Dit gaat ook een hoop discussies tegen gaan. Wanneer in het verleden mensen een ongeval kregen op zo'n kruising wanneer B gestopt was en A dus z'n voorrang nam kon het volgende gebeuren:

"Je stond stil, dus ik mag m'n voorrang nemen". "Nee, ik stond niet stil" ... "blablabla".

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Gewoon absolute voorrang van rechts bij gelijkwaardige kruispunten. Niet meer, niet minder.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 19:08

DinX

Motormuis

Topicstarter
Jah, das simpeler gezegd ja :p

Maar dat vult een TS zo slecht :X

:+

[ Voor 46% gewijzigd door DinX op 10-02-2007 19:28 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• HeldereM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-11 19:06
En dit is in Nederland heel normaal...

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
HeldereM schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 20:43:
Dat geeft hij toch ook aan?

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Topic kan dan beter "Voor de Belgen, nieuwe voorrang van rechts in België" heten ;)

Ik wist niet dat dit voorheen zo geregeld was in België :X

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-11 18:15

Emiel1984

Made in NL

Niet dat het altijd gebeurt :p 9 van de 10 keer krijg ik nog steeds geen voorrang in kleinere dorpen. Buiten de dorpen\steden krijg je wel eerder de voorrang van rechts.

[LTS][MTS][HTS]

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Emiel1984 schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 21:27:
[...]

Niet dat het altijd gebeurt :p 9 van de 10 keer krijg ik nog steeds geen voorrang in kleinere dorpen. Buiten de dorpen\steden krijg je wel eerder de voorrang van rechts.
als je als fietser je voorang neemt van rechts is de kans erg reeël dat je onder een auto ligt dus wat dat betreft.. :X

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Niet voor ons Belgen ;) :P.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Verwijderd

Belgen zijn echte TE afwijkend....rare jongens

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Verwijderd schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 22:12:
Belgen zijn echte TE afwijkend....rare jongens
net engelse alleen zijn ze nog niet van de rest van europa los geslagen

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03:22

Klippy

Still Game

Mooi, maar ik wist niet eens dat het in België eerst anders was :P
Rij regelmatig door dat land, maar heb ook zelden aan auto gezien die z'n voorrang niet gewoon hardhandig neemt in België.

Nu moeten ze nog even aan de Belgen leren hoe ze op een rotonde moeten rijden :)

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Verwijderd

en ze moeten belgen leren hoe ze snelwegafslagen moeten bouwen. Bv zoals hier 1200 meter van tevoren aankondigen dat er een afslag komt, waar die naar toe gaat en hoelang het nog gaat duren, dus 1200, 600, 300 afslag...niets zoals ze nu doen....één bord 100 meter van tevoren met een klein lettertype in wit op een bruine achtergrond...

Echt, doodsangsten uitgestaan door mongolen die met 150 langsscheuren en dan net op het laatste moment nog beslissen dat ze af gaan slaan...

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 23:32:
en ze moeten belgen leren hoe ze snelwegafslagen moeten bouwen.
Ik wist niet eens dat voorrang in B anders geregeld was :o , heb ik dus jaren met ware doodsverachting daar rondgereden. BTW wel zotte regel inderdaad, goed dat het veranderd is. FF stoppen om te kijken of het veilig is is wel normaal in sommige situaties, ook als je al voorrang hebt.

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-11 18:46

Fisico

by Fabian

Een weinig spannend topic over een niet erg grote verandering. Verder denkt een aantal posters in de HK te zijn, terwijl dit toch echt Vervoer is.

Daarom gaat dit topic dicht.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.