geflitst maar nergens max snelheid te vinden

Pagina: 1
Acties:
  • 382 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-02 20:13
tja het was weer eens zo ver. Ik vandaag op pad naar lelystad via de a1 langs hardewijk op en daarna op (volgens google) de beruchte houtribweg. De hele tijd heb je een 2 baans weg waar je 100 mag rijden en behalve bij de stoplichten even 80. Dit staat overal prima aangegeven en is geen discussie over mogelijk. Dan kom je dus via een stukje A6 op de houtribweg. Nergens een bord te bekennen (op de terugweg ook een paar x gestopt om te kijken) Ook dit is een twee baans weg en ik reed vrolijk met het verkeer mee dus 100.

je raadt het al. Even later bij de kruising met zuigerplasdreef > FLITS. tja balen natuurlijk maar ik heb dus nog steeds geen idee hoe hard je daar nu mag rijden. Volgens de persoon waar ik op bezoek was (flevoresort) is het 70. Maar zoals gezegd kan ik nergens een bord vinden.

Kijk ik nou niet goed uit mijn doppen ? wie kent deze weg en kan me helpen. Heeft daarnaast de weg aanlegger / gemeente niet de taak te zorgen dat de max snelheid duidelijk is ? Ik bedoel voor je de a6 op gaat staat er om de paar honderd meter duidelijk een bordje en hier helemaal niks.

edit: op google staat dus vanalles te vinden over mensen die daar 140 en harder hebben gereden. echter staat er dus nergens hoe hard je er werkelijk mag

[ Voor 6% gewijzigd door Ray op 10-02-2007 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Je mag aannemen dat de snelheid daar 70 is op de Zuigerplasdreef, maar dat staat voor zover ik het weet goed aangegeven.

Of was dat die weg langs het spoor? Daar is het 80 en daar staan ze wel vaak te flitsen ja.

[ Voor 57% gewijzigd door Gunner op 10-02-2007 19:19 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-06 12:18

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Er hoeft niet om de paar honderd meter een bordje te staan, zolang er na ieder kruispunt maar een bord staat. Tenzij het een zone met een bepaalde snelheid is, uiteraard. :P

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/2f601597b7ecb1d3f2a267f75914410b/full.png

Je bedoelt dit stukje van de N302?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SierdW
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-11-2024
Ik ben daar niet bekend, maar volgens TomTom mag je daar 80km/h, dat geldt vanaf de A6 trouwens...

[ Voor 22% gewijzigd door SierdW op 10-02-2007 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

SierdW schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 19:27:
Ik ben daar niet bekend, maar volgens TomTom mag je daar 80km/h, dat geldt vanaf de A6 trouwens...
Dat klopt inderdaad. Ik ben daar 1x geflitst en toen was de toegestane snelheid idd 80km/uur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
dat is hem ! net 100 meter voordat hij van 2 baans naar enkelbaans gaat. Zowel vanaf de a6 als vanaf de rotonde voor het golf resort is er niets te vinden. Alleen een bordje einde 30 (waar je dus aan mag nemen dat het minimaal 80 zou moeten zijn) Echter vanaf de A6 heb ik niets kunnen vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
SierdW schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 19:27:
tja ik had net 2 dagen een medion go pal voor 150 euro minder dan een tom tom. echter heeft de medion helaas deze info niet aan boord. Tja snik had dus beter een tom tom kunnen kopen, had ik hem nu al weer terugverdient.....maar als het idd 80 is valt de bekeuring nog 'mee' slechts iets van 75 euro dan ipv 136..... maar toch zonde geld.

Het is gewoon vervelend. Ik heb echt de hele heen / terug weg niet te hard gereden (nou ja bewust dan) Ik keek zelfs nog rond of er ergens een bord stond. tja weer een fles whisky minder dus deze maand :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:18

momania

iPhone 30! Bam!

Zolang er geen bord met een snelheid staat en het is buiten de bebouwde kom, lijkt het mij gewoon een 80 km/h weg. Simpel ;)

Als dat stuk 2 baans wel 100 is, zal het wel een autoweg zijn en zal je dus idd bij de overgang niet ineens een bord met 80 zien, maar alleen een einde autoweg bord. :)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
momania schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 19:37:
Zolang er geen bord met een snelheid staat en het is buiten de bebouwde kom, lijkt het mij gewoon een 80 km/h weg. Simpel ;)

Als dat stuk 2 baans wel 100 is, zal het wel een autoweg zijn en zal je dus idd bij de overgang niet ineens een bord met 80 zien, maar alleen een einde autoweg bord. :)
ik denk dat ik inderdaad gewoon dom geweest ben. Voor de A6 is het inderdaad 2 baans met 100 en 80 aanduiding. Kilometers lang. Dan krijg je de A6 en staat er nergens meer iets. Wel 2 baans dus ja ahum je denkt zal ook wel 100 zijn. Maar ik had na kunnen gaan dat het dan 80 zou moeten zijn. Ik reed zeker met een stuk of 10 auto's op dat stuk en allemaal 100 en harder. Was dus weer een goede spek actie voor de staatskas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:23
momania schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 19:37:

voor autowegen buiten de bebouwde kom geldt een max snelheid van 100 km/h (tenzij anders aangegeven)

ik kan me vergissen maar nationale wegen zijn in de regel autowegen.

/edit na even gegoogled te hebben lijkt het me dat n302 een autoweg is, vrijwel alle links geven aan dat het een autoweg is. Nu weet ik niet zeker of dat echt de verkeersterm autoweg is of de praattaal autoweg is.

[ Voor 17% gewijzigd door justice strike op 11-02-2007 15:48 ]

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goverman
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-06 16:11

Goverman

not loaded

Om een einde te maken aan de discussie: geen bord direct na een afslag / stoplicht / kruising o.i.d. = Vmax. 80 km/u buiten BBK en 50 km/u binnen BBK. Enige uitzondering is het bord "zone 60" (buiten BBK) en "zone 30"(binnen BBK). Geen probleem toch? In het geval van TS is het dus een Vmax van 80 km/u (hij reed immers buiten BBK, zonder verdere aanduiding).

De maximumsnelheden in Nederland (tenzij op de weg zelf iets lagers is aangegeven:
autosnelweg: 120 km/u
autoweg: 100 km/u
weg buiten BBK: 80 km/u
weg binnen BBK: 50 km/u

autowegen en autosnelwegen zijn wettelijke termen: zie RVV 1990 voor de details (daarin staan alle geldende verkeersregels)

De term nationale wegen bestaat niet. De term Rijksweg wel. Echter, dat zegt alleen iets over het beheer en niets over het type weg. We hebben in Nederland vier soorten wegbeheerders:
Rijk (Rijkswaterstaat): vooral autosnelwegen, ook wat autowegen en wegen buiten en binnen BBK.

Provincie: vooral wegen buiten BBK en autowegen, hier en daar een stukje snelweg (bijv. de A348 bij Arnhem)

Gemeente: vooral wegen binnen en buiten BBK. Hier en daar een autoweg binnen en buiten BBK. Er zijn geen gemeentelijke snelwegen in Nederland. (de A12, Utrechtse baan in Den Haag is grotendeels Rijksweg en het laatste stukje is formeel geen autosnelweg).

Waterschap: met name wegen buiten BBK, vooral dijkweggetjes.

Het beheer zegt NIETS over de Vmax, het zegt alleen wie er verantwoordelijk is voor het onderhoud en de schadeafhandeling etc.

[ Voor 21% gewijzigd door Goverman op 11-02-2007 16:19 ]

Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Goverman schreef op zondag 11 februari 2007 @ 16:15:
Om een einde te maken aan de discussie: geen bord direct na een afslag / stoplicht / kruising o.i.d. = Vmax. 80 km/u buiten BBK en 50 km/u binnen BBK. Enige uitzondering is het bord "zone 60" (buiten BBK) en "zone 30"(binnen BBK). Geen probleem toch? In het geval van TS is het dus een Vmax van 80 km/u (hij reed immers buiten BBK, zonder verdere aanduiding).
ja maar hij reed niet op een overige weg buiten de bebouwde kom
De maximumsnelheden in Nederland (tenzij op de weg zelf iets lagers is aangegeven:
autosnelweg: 120 km/u
autoweg: 100 km/u
weg buiten BBK: 80 km/u
weg binnen BBK: 50 km/u
Het zijn ten eerste vergeet je dat het Overige wegen binnen of buiten de bbk. Alles wat dus niet onder erf/zone/autowegen/autosnelwegen valt.

Verder is je lijstje niet compleet. Autowegen binnen de bebouwde kom genieten een max snelheid van 50.
De term nationale wegen bestaat niet.
n-wegen zijn nationale wegen. Daar staat de n voor. E-wegen zijn europese wegen en A-wegen zijn autosnelwegen.
De term Rijksweg wel.
rijkswegen zijn een andere benummering voor bestaande wegen (plan nummers ipv echte nummers)
zo is rijksweg 708 de A208, rijksweg 838 de N50 in Flevoland en rijksweg 768 de N68. Dit heeft echter helemaal niets te maken met snelheid en/of wegsoort. In de regel heb je niets te maken met rijksweg benummering.
Het beheer zegt NIETS over de Vmax, het zegt alleen wie er verantwoordelijk is voor het onderhoud en de schadeafhandeling etc.
de wegbeheerder bepaalt de max snelheid. wie denk je dat het anders doet?

afijn het is heel simpel, als er geen bord stond dat het een autoweg is dan is het een overige weg.

[ Voor 13% gewijzigd door justice strike op 11-02-2007 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goverman
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-06 16:11

Goverman

not loaded

Het zijn ten eerste vergeet je dat het Overige wegen binnen of buiten de bbk. Alles wat dus niet onder erf/zone/autowegen/autosnelwegen valt.
Die staan onder "wegen binnen BBK en buiten BBK" :P
Verder is je lijstje niet compleet. Autowegen binnen de bebouwde kom genieten een max snelheid van 50.
Die had ik dus kennelijk weggeknipt als zijnde dubbel, maar, je hebt gelijk!
n-wegen zijn nationale wegen. Daar staat de n voor. E-wegen zijn europese wegen en A-wegen zijn autosnelwegen
N-wegen zijn een administratief nummer, net als A- en E-wegen en zeggen niets over het beheer. Er is ook een N999, een gemeentelijke weg waar drie tractoren per dag rijden, ergens in Groningen. N mag dan misschien voor nationaal staan, maar alle wegbeheerders (m.u.v. de waterschappen) hebben N-wegen. Kijk maar eens op een uitgebreide kaart.
rijkswegen zijn een andere benummering voor bestaande wegen (plan nummers ipv echte nummers)
zo is rijksweg 708 de A208, rijksweg 838 de N50 in Flevoland en rijksweg 768 de N68. Dit heeft echter helemaal niets te maken met snelheid en/of wegsoort. In de regel heb je niets te maken met rijksweg benummering.
Rijkswegen zijn wegen in beheer van het Rijk. De nummers RW staan idd. voor een ander systeem van wegnummers uit een andere tijd (uit het wegenplan 1967, toen Nederland compleet zou worden geasfalteerd). Echter, sommige van de wegen (m.n. de niet-snelwegen) worden overgedragen aan de provincie. Ze houden dan nog wel hun plannummer al heeft dat verder geen waarde meer...

Voor meer informatie over wegnummering etc.: forum.autosnelwegen.nl (onder bewegwijzering) en www.autosnelwegen.nl en www.autosnelwegen.net
de wegbeheerder bepaalt de max snelheid. wie denk je dat het anders doet?
Primair bepaalt de wet een Vmax, de wegbeheerder mag daar in sommige gevallen onder zitten. Een normale buiten BBK weg in beheer van het Rijk mag dus geen 120 km/u als Vmax krijgen. Andersom mag ook niet: de borden A1 (Vmax. bord) op de snelwegen met aanduiding 50, zoals je die bij klaverbladen wel eens ziet, zijn formeel niet rechtmatig. Echter, teken je op grond daarvan beroep aan dan vang je bot bij de rechter, want "het is niet aan de weggebruiker om te bepalen of een bord rechtmatig is" (zelfs niet als je wetgevingsjurist bij V&W bent... wat ik overigens niet ben)

[ Voor 7% gewijzigd door Goverman op 11-02-2007 16:55 ]

Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Goverman schreef op zondag 11 februari 2007 @ 16:53:
[...]

Die staan onder "wegen binnen BBK en buiten BBK" :P
ja ik bedoelde dat je het even aangeeft als zijnde wegen maar het zijn overige wegen als in rest categorie.
N-wegen zijn een administratief nummer, net als A- en E-wegen en zeggen niets over het beheer.
ik zeg toch niets over het beheer?ik zeg alleen dat het nationale wegen zijn.
Primair bepaalt de wet een Vmax, de wegbeheerder mag daar in sommige gevallen onder zitten. Een normale buiten BBK weg in beheer van het Rijk mag dus geen 120 km/u als Vmax krijgen. Andersom mag ook niet: de borden A1 (Vmax. bord) op de snelwegen met aanduiding 50, zoals je die bij klaverbladen wel eens ziet, zijn formeel niet rechtmatig. Echter, teken je op grond daarvan beroep aan dan vang je bot bij de rechter, want "het is niet aan de weggebruiker om te bepalen of een bord rechtmatig is" (zelfs niet als je wetgevingsjurist bij V&W bent... wat ik overigens niet ben)
hmm vreemd dus een rechter vind dus dat je regels moet breken om je aan regels te houden (immers minimum snelheid op een autosnelwqeg is 60 km/h)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

justice strike schreef op zondag 11 februari 2007 @ 17:01:

hmm vreemd dus een rechter vind dus dat je regels moet breken om je aan regels te houden (immers minimum snelheid op een autosnelwqeg is 60 km/h)
Nederland kent geen minimum-snelheid op welke snelweg dan ook.

Logisch, zou leuk zijn bij een files etc. Flinke boetes, want iedereen in een file is < 60 km/h.

[ Voor 13% gewijzigd door wildhagen op 11-02-2007 17:03 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
wildhagen schreef op zondag 11 februari 2007 @ 17:02:
[...]

Nederland kent geen minimum-snelheid op welke snelweg dan ook.

Logisch, zou leuk zijn bij een files etc. Flinke boetes, want iedereen in een file is < 60 km/h.
je moet je boeken er maar eens op na slaan. 60km/u is de minimum snelheid. Als je voertuig dat niet eens haalt dan mag hij niet eens de snelweg op. Files zijn een uitzondering op de regel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

justice strike schreef op zondag 11 februari 2007 @ 17:06:
[...]

je moet je boeken er maar eens op na slaan. 60km/u is de minimum snelheid. Als je voertuig dat niet eens haalt dan mag hij niet eens de snelweg op. Files zijn een uitzondering op de regel.
Die 60 is de minimale snelheid die je voertuig moet KUNNEN halen om de snelweg op te mogen. Het is geen minimum-snelheid die je MOET rijden.

Ik hoop dat je nog geen rijbewijs hebt ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:59

-ET-

Phone Home

justice strike schreef op zondag 11 februari 2007 @ 17:01:
voor zover ik weet is de minimum snelheid op de autosnelweg een aantal jaren terug afgeschaft.

[edit]
* -ET- moet eerst het topic refreshen voordat hij op verstuur bericht klikt

[ Voor 10% gewijzigd door -ET- op 11-02-2007 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-05 16:05
yepz...

maar als je 5 km/uur rijdt op de snelweg waar de rest 120 rijdt, word je er door de polizei echt afgehaald ;)

U vraagt, wij antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ja, maar niet omdat je de niet-bestaande minimumsnelheid overtreed, maar omdat je een gevaarlijke situatie veroorzaakt.

Een artikeltje 5 dus.
Het is een ieder verboden zich zodanig te gedragen dat gevaar op de weg wordt veroorzaakt of kan worden veroorzaakt of dat het verkeer op de weg wordt gehinderd of kan worden gehinderd.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
wildhagen schreef op zondag 11 februari 2007 @ 17:22:
Ja, maar niet omdat je de niet-bestaande minimumsnelheid overtreed, maar omdat je een gevaarlijke situatie veroorzaakt.

Een artikeltje 5 dus.

[...]
met die wet kunnen ze iedereen van de weg halen, je kunt namelijk uberhaupt als je op de weg bent een obstakel worden. voor een ieder, bij elke snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:27

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

justice strike schreef op zondag 11 februari 2007 @ 18:18:
[...]

met die wet kunnen ze iedereen van de weg halen, je kunt namelijk uberhaupt als je op de weg bent een obstakel worden. voor een ieder, bij elke snelheid.
Daarom wordt artikel 5 ook wel een kapstokwet genoemd :P

Er is geen minimumsnelheid in Nederland, ook niet op de autosnelweg.
Toch zullen ze je van de weg halen als je 50 rijdt op de autosnelweg als de rest van het verkeer 120 rijdt, terecht natuurlijk.

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ciqniz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-09-2023

Ciqniz

On the move...

Hoi, waarschijnlijk ben je een bord tegengekomen met de woorden Welkom in Lelystad er op. Toen kwam je in de bebouwde kom terecht waar 50 is toegestaan, echter, als je goed kijkt hangt er een bord bij (onder, boven, naast weet ik veel) waar 70 staat. Dit bijvoorbeeld bij de brug die bij de Shell ligt. Dit is als je vanaf Harderwijk komt en langs het vliegveld komt en alsmaar rechtdoor blijft rijden (ook langs de McDonalds). Dan stond er in dat geval 100% zeker een bord waar op aangegeven stond dat jij 70 mag. In andere gevallen weet ik het helaas niet 100% zeker. Ik kon even door je OP niet helemaal duidelijkheid krijgen hoe je gereden bent.

Edit:
Aha, ik snap hem. Je komt van de snelweg af. Nergens staat aangegeven dat je binnen de bebouwde kom rijdt, dus dan moet je dus 80 aanhouden tenzij anders aangegeven (en er is niks aangegeven daar, dus 80).

[ Voor 14% gewijzigd door Ciqniz op 13-02-2007 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-06 22:43

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Goverman schreef op zondag 11 februari 2007 @ 16:15:
Of hógers is aangegeven, dat kan ook. Hier in Zwolle zijn een paar wegen binnen de bebouwde kom 70 km/h (de A28 óver Zwolle met 100 km/h telt natuurlijk niet mee :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-06 14:17

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

WFvN schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 14:15:
[...]

Of hógers is aangegeven, dat kan ook. Hier in Zwolle zijn een paar wegen binnen de bebouwde kom 70 km/h (de A28 óver Zwolle met 100 km/h telt natuurlijk niet mee :+ )
Oh mag je daar maar 100? :o

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powermage
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-06 12:26
Ciqniz schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 14:06:
Hoi, waarschijnlijk ben je een bord tegengekomen met de woorden Welkom in Lelystad er op. Toen kwam je in de bebouwde kom terecht waar 50 is toegestaan, echter, als je goed kijkt hangt er een bord bij (onder, boven, naast weet ik veel) waar 70 staat. Dit bijvoorbeeld bij de brug die bij de Shell ligt. Dit is als je vanaf Harderwijk komt en langs het vliegveld komt en alsmaar rechtdoor blijft rijden (ook langs de McDonalds). Dan stond er in dat geval 100% zeker een bord waar op aangegeven stond dat jij 70 mag. In andere gevallen weet ik het helaas niet 100% zeker. Ik kon even door je OP niet helemaal duidelijkheid krijgen hoe je gereden bent.

Edit:
Aha, ik snap hem. Je komt van de snelweg af. Nergens staat aangegeven dat je binnen de bebouwde kom rijdt, dus dan moet je dus 80 aanhouden tenzij anders aangegeven (en er is niks aangegeven daar, dus 80).
je kan bij de 1e situatie die jij beschrijft wel degelijk van de snelweg af komen.
echter kwam TS vanaf afslag lelystad noord.

de weg vanaf noord naar het GEC is 80, dit stuk met 80 loopt door tot aan de kruising met de houtribdreef daar staan pas de bebouwde kom borden, als je de houtribweg blijft volgen mag je nogsteeds 80 (tot aan de hoek van noordersluis)

volgens mij zitten er ook nog een paar limietjes bij de rotonde de dijk op, maar die zijn alleen voor de rotondes zelf zo uit mn hoofd.

Join the club

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ciqniz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-09-2023

Ciqniz

On the move...

Powermage schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 00:22:
[...]

je kan bij de 1e situatie die jij beschrijft wel degelijk van de snelweg af komen.
echter kwam TS vanaf afslag lelystad noord.

de weg vanaf noord naar het GEC is 80, dit stuk met 80 loopt door tot aan de kruising met de houtribdreef daar staan pas de bebouwde kom borden, als je de houtribweg blijft volgen mag je nogsteeds 80 (tot aan de hoek van noordersluis)

volgens mij zitten er ook nog een paar limietjes bij de rotonde de dijk op, maar die zijn alleen voor de rotondes zelf zo uit mn hoofd.
Precies zoals je het zegt, bij Noord is er in eerste instantie nog geen indicatie, dus dan weet je dat je 80 moet rijden (geen indicatie dat je BBK rijdt en geen max. aangegeven snelheid, dus moet je 80). Maar bij de 1e situatie, vanaf Harderwijk, dan rijdt je dus langs het vliegveld en voor de McDonalds draai je de snelweg op richting Emmeloord (en Lelystad Noord). Je komt niet van de snelweg af. Alleen als je van de richting Almere/Amsterdam komt. En dan mag je gewoon 80 totdat je BBK komt, dan zie je een bord dat je 70 mag.

Als je de weg blijft volgen (houtribweg) dan moet je bij de "ingang" Lelystad-Haven 70 gaan rijden, dan krijg je ook weer een bord BBK te zien :) Als je bij Batavia-Stad die 2e rotonde neemt (die is nog niet in Turbo-uitvoering toch??? ik kom daar vrijwel nooit...) dan kun je bij driekwart nemen (vanaf richting die TS nam) ook het bord BBK weer zien. En daar moet je dan op een gegeven moment zelfs 50 rijden (ik geloof niet meteen, of wel?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtthw
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-06 15:53
Op http://www.maximumsnelheden.info/ kun je de maximumsnelheden op de meeste wegen terugvinden.
Pagina: 1