Spontane vastlopers/crashes

Pagina: 1
Acties:

• Renegade!
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-12-2025
Ik zit al meer dan een maand verveeld met spontane vastlopers/crashes (blauwe schermen). Ik heb dit topic onder Opslagmedia geplaatst omdat ik als enige mogelijke oorzaak de harde schijf(ven) zie. Ik heb een maxtor diamondmax 10 300gig en 2 diamondmax 9 schijven. De diamondmax 10 is bekend problemen te hebben met nforce 4 bordjes maar in het begin had ik hier geen last mee en met de andere harde schijven heb ik ook problemen, als ik daarvan boot. Het gaat hier echt om spontane crashes, gewoon in windows niets belast krijg ik opeens een raar geluid en alles zit vast. Als ik aan het spelen ben gebeurt het ook dat ik een blauw scherm krijg en de pc opnieuw opstart.
Voltages, temperaturen zijn allemaal ok en ik begin echt radeloos te worden aangezien het maar niet verdwijnt...

Ook heeft de diamondmax 10 2 bad sectors maar zoals ik al zei is het probleem niet weg als ik de schijf uitschakel.

• Mushjkin
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-02 16:50
wel,.. dan denk ik gelijk aan geheugen.
heb je dat uitgesloten door het te testen?
andere voeding geprobeerd?

(\__/)

• Renegade!
Mushjkin schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 19:21:
wel,.. dan denk ik gelijk aan geheugen.
heb je dat uitgesloten door het te testen?
andere voeding geprobeerd?
Ik heb memtest laten draaien ja, en er is nieuw geheugen besteld dan kan ik het volledig uitsluiten.
De voeding heb ik altijd uitgesloten omdat het een 'ocz' is en hij eigenlijk niet veel hoeft te doen voor een 420 watt voeding. Natuurlijk kan zo'n ding ook stuk gaan maar wat zijn de symptonen van een brakke voeding? Normaal toch de 12v en 5v lijn die gaan zakken als je het systeem belast (wat dus zeker het geval niet is). Ik heb bv mijn overklok met m'n cpu 2 uur laten primen en toen had ik niets van crashes oid.
Allemaal zeer vaag :|

• Mushjkin
drivers? opnieuw instaleren met de nieuwste drivers?

(\__/)

• Renegade!
Mushjkin schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 19:36:
drivers? opnieuw instaleren met de nieuwste drivers?
Uhm, heb al meerdere windows installs gehad laatste maand ook windows vista en het geeft allemaal geen verschil...

• Mushjkin
hardware dus. bios al geflashed? allemaal open deuren natuurlijk.

(\__/)

• Renegade!
Mushjkin schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 19:42:
hardware dus. bios al geflashed? allemaal open deuren natuurlijk.
Had dat vroeger al eens willen doen maar toen was er iets mis met bijgorende software van MSI, even kijken daarvoor nu.

• bastian433
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-02 15:27
lekkende elco's ?

• Renegade!
Verklaar je nader... :P

MSI live update wil hier maar niet werken, is er geen andere manier om mijn bios up te daten? Of weet er iemand wat er mis is met dat live update programma? (als ik er op klik opent hij een site, en gebeurt er niets)

[ Voor 40% gewijzigd door Renegade! op 10-02-2007 19:58 ]

• Mushjkin
Renegade! schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 19:54:
[...]

Verklaar je nader... :P

MSI live update wil hier maar niet werken, is er geen andere manier om mijn bios up te daten? Of weet er iemand wat er mis is met dat live update programma? (als ik er op klik opent hij een site, en gebeurt er niets)
Dat is zo'n beetje alom bekend naar mijn idee,..
desalnietteplus ,.. het was niet mijn enige reden om van msi over te gaan op wat anders. No Offence!

(\__/)

• Mushjkin
je geheugen controller kan ook stuk zijn bij the way.....

(\__/)

• Renegade!
Mushjkin schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 20:36:
je geheugen controller kan ook stuk zijn bij the way.....
Correct me if i'm wrong maar zit bij de a64 reeks de geheugen controller niet in de processor? Zo ja, dan kan het dit niet zijn want dit is mijn 2e cpu met hetzelfde probleem.

edit:
Nu even andere videokaart aan het gebruiken en so far so good, zou het kunnen dat deze problemen veroorzaakt worden door een brakke videokaart?

[ Voor 17% gewijzigd door Renegade! op 11-02-2007 00:08 ]

• Mushjkin
Renegade! schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 21:14:
[...]

Correct me if i'm wrong maar zit bij de a64 reeks de geheugen controller niet in de processor? Zo ja, dan kan het dit niet zijn want dit is mijn 2e cpu met hetzelfde probleem.

edit:
Nu even andere videokaart aan het gebruiken en so far so good, zou het kunnen dat deze problemen veroorzaakt worden door een brakke videokaart?
De kans dat het je videokaart is,... is 50 %
waarom 50 % ??
oje videokaart doet ut wel,.... of hij doet het dus niet,... >:)
einde grappig proberen te zijn,...
ff testen kerel,... onderling ff uit wisselen,... kaart in een nader systeem bijvoorbeeld etc etc etc,... we hoeven je dit niet voor te kauwen,...

Laat maar ff horen wat je bevindingen zijn.

en je gehugencontroller kan inderdaad op je processor ingebakken zijn,.... maar kan ie dan alsnog niet brak zijn?
mijn ervaring met intel is "hij doet ut wel,... of hij doet ut niet,..."
met amd heb ik nog wel es wat gevallen gehad,.... maar enfin,...

[ Voor 13% gewijzigd door Mushjkin op 11-02-2007 21:14 ]

(\__/)

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 24-02 23:38
Mushjkin schreef op zondag 11 februari 2007 @ 21:12:
[...]

en je gehugencontroller kan inderdaad op je processor ingebakken zijn,.... maar kan ie dan alsnog niet brak zijn?
Renegade! schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 21:14:
[...]

• Renegade!
Wil je nu zeggen dat ik 2 brakke cpu's heb? :P Lijkt me redelijk onmogelijk aangezien de 2e net nieuw is en hetzelfde probleem heeft als de vorige. Overigens heb ik alweer een blauw scherm gehad met andere videokaart maar tot nu toe is het nog bij één gebleven... Ik heb geld om nieuwe onderdelen te kopen, dat is het probleem niet maar ik weet gewoon niet wat er moet vervangen worden :/

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 24-02 23:38
Nee Renegade dat bedoel ik niet te zeggen :P Ik probeer te zeggen dat Mushjkin weer moet leren lezen :+ het spijt me voor de verwarring :P.

• Renegade!
leonpwner1 schreef op zondag 11 februari 2007 @ 22:49:
Nee Renegade dat bedoel ik niet te zeggen :P Ik probeer te zeggen dat Mushjkin weer moet leren lezen :+ het spijt me voor de verwarring :P.
:D ik heb hem O-)

Het geheugen zelf sluit ik ook al uit na memtest en 2 uur orthos zonder errors. Wat er dus nog overblijft is het moederbord, hardeschijven en voeding. Moederbord lijkt me straf, aangezien het wel 300mhz fsb stabiel krijgt. Voeding is ook op het eerste zicht niets mis mee, 12v en 5v lijn blijven stabiel onder zware belasting dus het enige wat ik dan nog overhou is mijn hardeschijven. Het zou natuurlijk dom zijn om op basis van deze speculaties meteen een nieuwe hardeschijf te gaan kopen. Het vervelende aan de zaak is dat het moeilijk is te testen of het probleem zich nog voordoet met een andere hdd, aangezien de crashes spontaan komen en soms geregeld en andere keren weer niet. En wat is ongeveer de max temperatuur dat een doorsnee hdd kan verdragen? Ze komen niet boven de 40 graden uit denk ik, altijd ergens midden de 30.
Pagina: 1