Firewire lacie delen via netwerk

Pagina: 1
Acties:

• Mikey NL
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07-02 14:00
Ik ben al de hele middag bezig om mijn Lacie firewire schijf (250gb) te doelen via het netwerk. Alle computers draaien osx 10.4.8.

Het eerste wat ik geprobeerd heb is om gewoon de lacie aan te sluiten, vervolgens in de preferencepan het delen aangezet en dan op een andere computer ingelogd. Vervolgens krijg ik daar een lijstje te zien met shares, maar dat zijn alleen maar shares op mijn interne harde schijf. Als ik hem op een andere mac aansluit heb ik precies hetzelfde.

Na wat zoeken kwam ik bij het programma sharepoints uit, maar ook daar werkt het toevoegen van een share niet (dit zijn mijn instellingen).

Ik kom nu niet echt verder meer, de harde schijf werkt lokaal prima, maar via het netwerk is er niks mee te doen :(.

Ohja, de harde schijf is MSDos geformatteerd, zodat hij ook leesbaar is door niet mac computers.

Hoe krijg ik het nou voor elkaar dat alle computers in mijn netwerk bij die harde schijf kunnen??

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Mac formatteren.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Mikey NL
Ok, en welke dan?

Mac os uitgebreid (journaled)
Mac os uitgebreid (HFS+)
Mac os uitgebreid (hoofdlettergevoelig / journaled)
Mac os uitgebreid (hoofdlettergevoelig)

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:37

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Mac os uitgebreid (HFS+)

maar dat gaat volgens mij niet helpen.

De map /Volumes/<mijn lacie> moet gedeeld worden.

Dat kan via een symlink in je home-dir naar je externe drive.

ls -s /Volumes/mylacie externaldisk

die map externaldisk is dan een koppeling naar je disk.

[ Voor 84% gewijzigd door Q op 10-02-2007 19:43 ]

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Oh, je wilt een windows share? Da's even lastiger. Mijn mac-formatted (en welke je kiest is niet superboeiend, maar de 1e is het beste in pricipe) fw drive staat namelijk wel in 't lijstje van AFP shares.

Maar als je windows shares wilt hebben moet je /etc/smb.conf aanpassen.

• Mikey NL
Neej, ik wil geen windows share, ik probeer inderdaad te koppelen via AFP, maar bij mij komt hij dus niet in het lijstje. De harde schijf was alleen fat32, zodat ie ook aan een pc kon hangen, maar dat is nu niet meer nodig.

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:36

Nietzman

Woei!

Heb ik een memo gemist? Sinds wanneer maakt het filesystem in dit soort dingen ook maar iets uit?

[ Voor 20% gewijzigd door Nietzman op 11-02-2007 01:20 ]

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Nietzman schreef op zondag 11 februari 2007 @ 01:19:
[...]

Heb ik een memo gemist? Sinds wanneer maakt het filesystem in dit soort dingen ook maar iets uit?
Die memo is nooit gepubliceerd, maar AppleFileServer, de verantwoordelijke daemon, slaat MS-DOS partities gewoon over bij het sharen.

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:36

Nietzman

Woei!

Ah, okay, weer wat geleerd. Wat een boefje, die Daemon.

Verwijderd

Ik heb dus precies hetzelfde probleem, maar wil de harde schijf niet op een andere manier formatteren omdat ik em ook gebruik op windows.
Hoe is het mogelijk om deze harde schijf te zien te krijgen in de lijst? Met sharepoints lukt het niet idd.
Iemand een oplossing?
Pagina: 1