Toon posts:

[MacBook] batterij stuk?

Pagina: 1
Acties:
  • 174 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heb een probleem met batterij van m'n mekboek. Al wel gezocht op dit forum maar kon niks vinden wat precies hetzelfde leek te zijn.

Gisteravond was de batterij al vrij leeg, ben toen vergeten hem aan de oplader te doen. Vanochtend was mijn macbook uitgevallen, dus deed ik hem aan de lader. Lampje van de lader werd meteen groen en, hoewel hij wel start, geeft hij aan dat er geen batterij aanwezig is. De ledjes op de batterij doen ook niks.

Het lijkt er dus op dat de batterij helemaal leeg is en niet meer wil laden. Heb de batterij al eens verwijderd en terug gestopt, maar dat helpt niet.

Macbook valt ook telkens binnen een minuut na het starten weer uit...? Hij doet het dus ook niet op netspanning....??

Iemand nog tips? Of moet ik maar gewoon naar de Apple dealer?

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-11-2025

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Waarschijnlijk heeft de accu slechte contact met de Macbook.
Daar heeft de Macbook van mijn zusje ook last van. Tot op heden nog niet naar Apple (Centre) geweest.
Mocht er dat gebeurd zijn, dan zal ik er een melding van maken.

Verwijderd

Topicstarter
En wat doe je daar dan aan? Ik kan mijn macbook momenteel helemaal niet gebruiken.

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-11-2025

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Wat ik van haar gehoord heb, is dat de Macbook op een gegeven moment het weer doet.
Dus er is geen verklaring of oplossing voor, helaas :)

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-12-2025
Haal eens je batterij eruit en zie of er corrosie of vonkschade is op de contactjes. Je kunt waarschijnlijk met een wattenstaafje en wat alcohol ze weer schoonmaken mocht dat het geval zijn. In ieder geval geen kortsluiting maken, Li-Ion batterijen zijn daar niet zo tegen bestand.

Mocht het niet helpen, de standaard Mac-procedure: zap je open firmware (ik weet niet of het nog steeds dezelfde procedure is met de EFI) ofwel je SMC eens resetten. Meer info hier: http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=303319

Over time, the settings in the System Management Controller may become unusable, which can result in operational anomalies with the computer. Examples include not turning on, not waking from sleep, not charging the battery, or not recognizing the AC Adapter, among others.

MacBook, MacBook Pro

If the computer is on, turn it off.
Disconnect the AC Adapter and remove the computer's battery.
Press and hold down the power button for 5 seconds and then release the button.
Reconnect the battery and AC Adapter.
Press the Power button to restart the computer.

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
Er zal iets mis zijn met je magsafe adapter... Een macbook kan namelijk gewoon werken zonder een accu, op netstroom. Dat gaat dus niet door de accu heen. Je accu zal dus waarschijnlijk niet kapot zijn.

Bel met Apple, of als je het in een winkel hebt gekocht, ga langs de winkel. Of probeer ergens een andere magsafe...

Verwijderd

Topicstarter
Heb geprobeerd wat Guru Evi me aanraadde - dit levert geen verbetering op. Contacten van de accu zijn ook schoon. Dat wordt dus een tripje naar de apple store, maandag ...

• awenger
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03:38
Ik heb dit probleem voorkort ook gehad met mijn MacBook. Kijk eens in je Systeem profiel of de batterij daar aangegeven staat. Verder is een SMC reset ook geen slecht idee en anders zou ik ook nog een PRAM reset proberen.
De SMC reset doe je door de batterij uit de MacBook te halen, de adapter los te koppelen en je power knop 5 sec ingedrukt te houden.
De PRAM reset doe je (geloof ik; zoek anders even op Google) door voor het opstarten Option-Apple-P-R in te drukken en dan je Macbook aan te zetten. Je zal dan zien dat de Mac een keer opnieuw opstart, dan is je PRAM gereset.

Mocht geen van bovenstaande dingen helpen, wordt het tijd om garantie te claimen voor je batterij. Mijn batterij was destijds ook overleden
Pagina: 1