Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

SMS lezen op pc

Pagina: 1
Acties:
  • 257 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Topicstarter
Ik heb een smartphone e200 waarvan mijn scherm is overleden, ik zie echt helemaal niks meer, nou hoorde ik nadat mijn scherm kapot ging dat ik een sms kreeg en ik zag net aan de linker kant van wie die was, (erg belangrijk) toen ik er nog een beetje mee te pielen zat, was het vrij snel helemaal gebeurd met het schermpje, en nou wil/moet ik weten wat er in staat.

Ik kan hem (windows mobile 2003) synchroniseren met outlook, en ik heb al mijn telefoon nummers enzo al wel weer eruit gevist, mijn afspraken ook, maar ik zou ook graag al mijn sms'jes willen backuppen of iig nog even door kunnen lezen.
De smsen staan in het geheugen van mijn mobiel, en dus niet op de sim-kaart.

Ik zit zelf bij T-mobile en ik kan ook niet echt een dienst vinden die mij het laatst ontvangen sms weer opnieuw op kan sturen.

Verder kan ik wel mail synchroniseren maar voor zover ik weet geen sms, weet iemand hier iets van?

Edit: tevens kan ik mijn hele inhoud van mijn smartphome bekijken, als ik via de explorer een beetje rond kijken kom ik het volgende tegen: \Storage\windows\Messaging daar staan erg veel bestanden, ongeveer net zoveel als ik aan sms in mijn telefoon had gok ik, misschien zijn dat mijn smsjes?
ze hebben de bestandsnaam *.mpb seach via google geeft verder geen info

[ Voor 16% gewijzigd door kaasaanfiets op 10-02-2007 18:10 ]

Verwijderd

je weet wie het was, bel gewoon terug?

Als het zo belangrijk is, is dit echt de snelste manier om te weten wat erin staat. Bij mijn toestel kan ik met een datakabel ook niet aan mijn SMS'jes, enkel aan MMS/foto's/muziek.

Misschien weet je een toetsencombinatie waarmee je het smsjes op je simkaart kan zetten, dan kan je het uitlezen met een simkaartlezer / andere gsm

lees nu je edit;

Kan je die bestanden op je hd zetten en dan met een programma gelijk hexedit de bestanden uitlezen (hexedit opent alle niet-normale-kladblok-files en laat zien wat erin staat)

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2007 18:12 ]

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 18:09:
je weet wie het was, bel gewoon terug?

Als het zo belangrijk is, is dit echt de snelste manier om te weten wat erin staat.
Dat is inderdaad het snelst ja, helaas ligt het een beetje gevoelig... anders had ik dat al wel gedaan

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:14
Is het SMSje niet opgeslagen op je SIM kaart? Want dan zou je hem zo moeten kunnen lezen op een andere telefoon.

Heb je al geprobeerd dus :Y)

[ Voor 14% gewijzigd door ThinkPad op 10-02-2007 18:14 ]

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Topicstarter
ThinkPadd schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 18:13:
Is het SMSje niet opgeslagen op je SIM kaart? Want dan zou je hem zo moeten kunnen lezen op een andere telefoon.

Heb je al geprobeerd dus :Y)
ja

• cryonic90
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-11 15:57
Je kunt met Jeyo mobile companion je smsjes laden uit elke smartphone of PDA/phone voor zover ik weet. Dus moet je even kijken welke versie je precies nodig hebt, maar daarmee kan het zeker

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Topicstarter
cryonic90 schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 20:00:
Je kunt met Jeyo mobile companion je smsjes laden uit elke smartphone of PDA/phone voor zover ik weet. Dus moet je even kijken welke versie je precies nodig hebt, maar daarmee kan het zeker
Beetje late reactie, maar dat programmatje werk idd ik had het meteen toen je het poste geprobeert, maar het is heel handig.
je krijgt dan in outlook een extra balk en wat pictogrammen met inbox, concepten, verwijderde items enzo
je kan ze ook in outlook typen en dan via je mobiel versturen, er handig.
mijn dank is groot :)
Pagina: 1