Molex > Sata

Pagina: 1
Acties:
  • 845 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• bsmpower
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:41
Hallo. Ik heb nu een nieuwe Samsung dvd-brander. Daar zit een sata aansluiting op. Maar ik zie nu dat de brander geen molex voeding verbinding heeft. En als ik in mijn kast kijk zie ik geen SATA voedingkabel liggen. Nu vroeg ik met af of het uit maakt dat ik een Molex naar SATA Adaptor koop? Of is het aan te raden sata voedingskabel te halen? Als het niet uit maakt doe ik namelijk liever het eerste aangezien ik niet graag in mijn pc pruts. Ik kan ook moeilijk bij mijn voeding komen.

ps. kan je zo'n connector bij de mediamarkt krijgen? Bij funprice en Paradigit kan ik deze kabel niet vinden.

Systeem:

Asus A8R-MVP
Asus VGA Radeon EAX1900XTX 512 MB
Nexus Technology NX-5000
Samsung DVD-RW SH-S183A

[ Voor 8% gewijzigd door bsmpower op 10-02-2007 17:31 ]

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-02 22:33

mace

Sapere Aude

Hoe wil je een SATA voedingskabel dan in je voeding krijgen? Dat kan niet...

Er zit niks anders op dan zo'n adapter, en dat kan absoluut geen kwaad.

• bsmpower
Ok maar hoe gaat dat normaal dan? Volgens de specs heb ik een voeding die sata aansluiting heeft. Neem niet aan dat iedereen met zo'n verloopstekker loopt?

Maar ik ga gewoon voor de verloopstekker dan. Iemand nog tips waar ik die kan bestellen. En dan bedoel ik niet perse een webshop maar meer een algemene winkel (Enschede).

[ Voor 35% gewijzigd door bsmpower op 10-02-2007 17:32 ]

• Fr0ns
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:34
Als ik het zo bekijk dienen daar gewoon sata powerconnectors op te zitten, zeker weten goed gekeken?

http://www.nexustek.nl/nx5000.htm

• bsmpower
Er zijn inderdaad sata "poorten". Maar ik denk dat de pc zaak geen sata voedingskabel in heeft gedaan en alleen molex?

• mjszwo
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hier kan je er bijvoorbeeld 1 krijgen :)

Anders gewoon een gemiddelde PC-winkel binnenstappen, die zullen het vast wel hebben. Norrod bijvoorbeeld, die zit ook in Enschede geloof ik.

[ Voor 32% gewijzigd door mjszwo op 10-02-2007 17:44 ]

• bsmpower
Ja ik heb een aantal webshop gezien die ze hebben. Echter is het makkelijker om maandag even langs een winkel in Enschede te gaan. Ben nu op zoek naar een winkel in enschede die hem heeft. Nog niks gevonden.

Deze heeft hem goedkoop en zonder verzendkosten:
http://www.gratisverzenden.nl/shop/shopping_cart.php?osCsid=5826eb3c072de6312d6b038bd06d205c

Weet alleen niet hoelang de verzending duurt bij hun.

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:05
zo'n ding hebben heel veel mensen in hun pc zitten hoor (die geen sata op hun voeding hebben). Ik heb ze ook in mijn pc gehad ;) Dus kan absoluut geen kwaad ;)

• bsmpower
Nou ik alles wat ik nodig heb bij de pc gekregen. Nu wil ik net mijn dvd-drive aansluiten komt er bij het opstarten een rooklucht vanaf (en ook wat rook). Ik heb gelijk de pc uitgedaan. Daarna andere voedingskabel geprobeerd. Dan gebeurt er niks met de dvd-drive en start windows normaal op.

Echter doet mijn dvd-drive het nu niet... Als ik op het "open" knopje druk krijg ik na een aantal seconden een groen knipperlicht. Die gaat dan na 2 sec. ofzo weer uit.

Kan iemand mij helpen?

Het gaat om een Samsung DVD-RW SH-S183A

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Kan je niet je harde schijf aansluiten op een molex, en die SATA kabel in je DVD steken?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• bsmpower
Ja dat kan. Maar ik vraag me af of de brander inmiddels niet kapot is (omdat er wat rook uit kwam).

Denk je dat het uit maakt als ik de harde schijf aan een molex stekker hang en de dvd-drive aan sata?

• bsmpower
Nou ik heb de sata stekker nu in een andere sata poort gestopt. Ik heb 2 rode en 2 zwarte op het moederbord. Ik had hem eerst in de rode. Maar ik dacht dat dit misschien te maken had met master/slave voor de HDD. Daarom in de 3e (zwarte) sata poort gedrukt. Verder ook de HDD met molex aangesloten ipv SATA.

Toen ik Windows opstarte herkende mijn pc de brander ineens wel. Tenminste ik kreeg van de ballontjes rechtsonderin beeld dat de pc nieuwe hardware had gevonden en dat hij klaar was voor gebruik.

Echter zie ik nog geen dvd-drive in "My Computer" en gaat de disklade ook niet open. De dvd-drive staat wel in mijn Device Manager.

Help!?

[ Voor 3% gewijzigd door bsmpower op 11-02-2007 11:39 ]

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-02 22:33

mace

Sapere Aude

bsmpower schreef op zondag 11 februari 2007 @ 11:32:
Nou ik heb de sata stekker nu in een andere sata poort gestopt. Ik heb 2 rode en 2 zwarte op het moederbord. Ik had hem eerst in de rode. Maar ik dacht dat dit misschien te maken had met master/slave voor de HDD. Daarom in de 3e (zwarte) sata poort gedrukt. Verder ook de HDD met molex aangesloten ipv SATA.

Toen ik Windows opstarte herkende mijn pc de brander ineens wel. Tenminste ik kreeg van de ballontjes rechtsonderin beeld dat de pc nieuwe hardware had gevonden en dat hij klaar was voor gebruik.

Echter zie ik nog geen dvd-drive in "My Computer" en gaat de disklade ook niet open. De dvd-drive staat wel in mijn Device Manager.

Help!?
Rebooten en het werkt ;)

• bsmpower
Net gereboot. Doet het nog steeds niet :-s.
Pagina: 1