Meerdere speakersets op één pc

Pagina: 1
Acties:

• Nozel
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06-02 15:52

Nozel

Behold the beerbelly!

Topicstarter
Ik wil een set speakers in mijn badkamer plaatsen die verbonden zijn met mijn pc. Er zijn meerdere opties om het te realiseren volgens mij:

- 3,5mm jack splitter gebruiken en extra kabel aanleggen (werkt dit? ook stroom nodig)
- USB speakers (repeater oid nodig om meer dan 5m te overbruggen)

Hebben jullie misschien nog tips of ideeën? Thanx!

Jeroen

• DJ Vincento
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22:23

DJ Vincento

1422055

Vertel eerst eens wat jou zelf de beste keuze lijkt. Verder lijkt het erop dat je een of ander 2.0,2.1 computer setje in de badkamer wil neer zetten.

Ik zou zelf een los versterkertje kopen ( marktplaats is je vriend) en een set speakertjes. Dan zet je de speakers in de badkamer en de versterker in een andere kamer. Die speakers kunnen nog wel een tegen een vochtige doucheruimte, maar een versterker of een set computer luidsprekers zijn gelijk verrot. Verder lijkt het me ook veiliger om de spannings bron in een droge ruimte te zetten.

Verder hoeft het kleine signaal van de line out ook niet helemaal naar de badkamer. Het grote signaal uit de speaker uitgang moet dan wel een grote afstand aanleggen, maar dat signaal is veel minder gevoelig voor invloeden van buitenaf.

Ten derde is het geluid van een losse versterker + fatsoenlijke speakers ook nog eens beter en kunnen ze hard genoeg om boven het gespetter van het douchewater uittekomen.

Maar als allerbelangerijkste: Het is veiliger. Ik neem aan dat je niet onder stroom wilt komen te staan.