Toon posts:

chipset nVidia Go 6100 in de Asus A7T-7S007C-A.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zoals zo velen een alternatief voor de A6T-ap008B moeten zoeken. (ook reeds besteld en de reactie "end of life" terug gekregen). Ik ben uitgekomen bij het volgende systeem:
Asus A7T-7S007C-A (1110,- bij 4launch)
http://www.4launch.nl/4la...info.php?productid=026768
met de volgende specifikaties:

Display: 17", WXGA+ Resolutie 1440x900
Processor: Mobile AMD Turion 64 TL52 (1.60Ghz)
L2 Cache: 1MB
Chipset: nVidia GeForce Go 6100
Geheugen: 1GB DDR2 PC5300 (max 2GB)
Videokaart: nVidia GeForce Go 7600 256MB DDR2 VRAM
Harddisk: 120GB SATA 5400rpm
Optische drive: 8x DVD-/+RW Dual Layer
Modem 56K V.90
LAN 1000Mbit
WLAN 54Mbit
VGA-Out, Microfoon-in, Line-in, IrDA
5x USB2.0
1x Firewire
TV-Out: S-VHS
1x DVI
AV-in
5 in 1 Card Reader
Webcam 1.3 Megapixel
Bluetooth
S/PDIF geluidsuitgang
Microsoft Windows Vista Home Premium
Inclusief draagtas en muis
8 Cells Batterij
Afmetingen: 405x314x38,2mm
Gewicht: 4,1kg

Nou leek mij dit een prachtig systeem, totdat ik ging zoeken naar de bevindingen van de chipset.
De specificaties van de chipset: nVidia GeForce Go 6100
Ik heb het volgende gevonden
http://www.techzine.nl/ex...-Chipset-at-Phoronix.html
waarin dit stond geschreven: In many of the games, the GeForce 6100 frame-rate made the game unplayable.
Kan iemand mij meer vertellen over de gevolgen van deze chipset in dit systeem?
Omdat ik niet zoveel kan vinden op internet over bevindingen met dit systeem en ik me misschien veel te druk maak over de chipset die misschien een bottleneck kan zijn heb ik dit topic geplaatst.

Ik ben van plan met de laptop te gamen en voor school te gebruiken. Ik zoek naar een laptop waarmee ik nog een aantal jaartjes vooruit kan (gamen zolang als mogelijk is natuurlijk). Vandaar ook mijn voorkeur naar de 64 turion. Ik ben ook van plan 1 G uitbreiding aan te schaffen op het werkgeheugen (ivm vista en toekomstig gamen).

bedankt voor jullie reacties,
m.v.g. GG.83! :P

P.s. hoop dat ik voldoende concreet ben en eventuele op of aanmerkingen op mijn eerste topic zijn natuurlijk welkom.

Verwijderd

ik heb zelf een gigabyte GA-M51GM-S2G mobo in mijn desktop zitten,maar hier zit bijna dezelfde grafische chip op (GeForce 6100 zonder GO) hier moet ik ook op gamen(ahum) tot ik mijn nieuwe graka en proc heb.

laat me je vertellen dat de prestaties om te huilen zijn
om maar niet te spreken over beeldkwaliteit

films en dvd's daarentegen gaan wel goed

ik speel met deze IGP 1080p films zonder stotteren af , 1080i weet ik niet,..niet geprobeerd
maar wat ik er over gelezen heb denk ik niet dat de IGP dat wel trekt

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt.. Ik heb namelijk gozocht naar een asus met de GeForce Go 7600 256MB DDR2 VRAM
videokaart. Dit om natuurlijk een mooie beeld te hebben in games.. :( zoals ik dit nu lees kan ik beter verder zoeken naar een asus zonder deze "mindere" chipset. bedankt voor je reactie

• bogaards
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hmmm..... je haalt volgens mij twee zaken door elkaar:

De laptop die jij op het oog hebt heeft de Geforce 6100 chipset die zorgt voor het verkeer tussen je cpu, gpu, ram en dergelijke. Daarnaast heeft hij een aparte grafische kaart met een 7600 chipset in de laptop zitten.

Waar jij naar hebt zitten kijken zijn de prestaties van de 6100 chipset+gpu combinatie. Deze chipset bestaat nl. zonder én met ingebouwde gpu (grafisch gedeelte). Toevallig heb ik net voor mijn moeder een a7m uitgezocht met de 6100 chipset met ingebouwde gpu. Mijn moeder wil geen spelletjes doen en dan is zo'n chipset prima te doen.

In jouw Asus zorgt de 7600 voor het videogedeelte en dat is prima in orde.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 17:16:
Ik ben van plan met de laptop te gamen en voor school te gebruiken. Ik zoek naar een laptop waarmee ik nog een aantal jaartjes vooruit kan (gamen zolang als mogelijk is natuurlijk). Vandaar ook mijn voorkeur naar de 64 turion. Ik ben ook van plan 1 G uitbreiding aan te schaffen op het werkgeheugen (ivm vista en toekomstig gamen).
Die voorkeur voor een 64 turion begrijp ik niet helemaal. Ik zeg niet dat het een slechte processor is, maar een C2D maakt gehakt van deze processor. Als er in jouw budget geen ruimte is voor een C2D, dan houdt het op natuurlijk. Maar vooral als je er een aantal jaar mee vooruit wilt, is een C2D misschien een betere keuze.

Ik zie dat je eerst een A6T had willen kopen, wellicht is de Compal HEL80 wat voor je. Hij is te koop vanaf 1130 euro met C2D, 2 GB geheugen en go7600. Tenzij je natuurlijk liever een Asus hebt.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:53
Die GeForce 6100 zit gewoon in de chipset ingebouwd en is deel van de nForce 410/430 mobile chipset. Je Geforce 7600 die er in zit neemt het ook gewoon over. De A7T is gelijk qua hardware aan de A6T, alleen dan een slagje groter. De 7600 in de A6T/A7T is ook nog 1 van de snelleren, dus dat zit wel goed :)

Volgens mij kun je die Compal niet zo goedkoop halen btw. Tenminste, ik vind ze niet. Een Turion 64 X2 TL-52 is al beter als een T2300 en bungelt dus wat tussen een T2300 en T5500. Verder merk ik dat AMD laptopjes wel goedkoper zijn en zoveel lever je ook niet in. De TS kan mss ook kijken naar de MSI M677 die dezelfde specs heeft maar danb wel 15.4" in het geval dat de TS liever een wat kleinere laptop heeft. Die laptop is zo voor 1000-1100 (hangt een beetje van model/shop af) met een upgrade naar 2GB. Er loopt wel een topic over.

[ Voor 46% gewijzigd door GENETX op 10-02-2007 19:19 ]

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-01 15:33
Er is vast vverschil tussen de C2D en de Turion X2, maar zo groot is dat verschil ook weer niet.

Zeker niet voor gewoon gebruik zoals office en internet. Zelf fotoshop gaat perfect.

Hop,hop,hop!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:53
Het verschil is idd alleen merkbaar bij rarren/parren e.d. Ook videobewerken. Voor de rest zijn CPU's tegenwoordig snel genoeg en in games is de GFX toch je bottleneck.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor alle reacties!
Ik ben sinds 4 weken pas intensief aan het zoeken naar het beste laptopsysteem voor mij en pas sinds die tijd heb ik me pas echt verdiept in computers! Toen ik zoveel lovende woorden hoorde over de A6T heb ik deze besteld... sindsdien is voor mij de keuze niet meer zo makkelijk geweest. Sowieso zijn laptops duurder met die specifikaties.

Nu ik al jullie reacties heb gelezen weet ik alweer een heleboel meer. bedankt hiervoor. Het komt er dus op neer dat ik met het oog op de toekomst beter kan kijken naar een C2D of een turion X2 (iig dualcore). Dat die GeForce 6100 chipset door de Geforce 7600 wordt overgenomen wist ik ook nog niet. Met dit laatste komt de a7t-7s007c-a toch weer in aanmerking. Wat prijs betreft wil ik toch niet echt hoger gaan dan 1200,-. beetje jammer aangezien ik de a6t voor 908,- al had besteld, maar dat zullen wel meer mensen hebben.

Wat betreft de Compal HEL80 ... deze heb ik ook niet onder de 1300,- gevonden. Zou je misschien een link willen plaatsen waar je hem gevonden hebt (voor 1130,-) ? Ik ga iig binnenkort met deze informatie weer es opnieuw zoeken, wikken en wegen welke laptop ik zal kopen.

Verwijderd

Deze notebook doet 1000 euro. Met 1 GB geheugen erbij, zou die 1128 euro kosten. Of klopt dat niet.

Verwijderd

Topicstarter
ja idd dat klopt. Ik heb echter al de asus A7T-7S007C-A met 1 Gig extra geheugen besteld. toch bedankt!
Pagina: 1