Toon posts:

[GeForce 6600 GT] Geen beeld bij films, traag systeem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben van een GeForce2 MX overgestapt op een GeForce 6600 GT 256MB (AGP).
Met m'n oude kaart had ik wat problemen met het bekijken van DVD's op de PC.

De problemen zijn nu eigenlijk alleen maar erger geworden... ik heb alleen geluid en
dus geen beeld(!) als ik een DVD wil afspelen. Daarnaast loopt de boel vast, zowel in
PowerDVD als andere programma's.

-Ik heb de nieuwste nVidia Driver van de Palit website geinstalleerd. (oude drivers eerst verwijderd)
-Videokaart is connected aan de voeding.

Wat doe ik nog verkeerd? En zou deze videokaart gewoon moeten werken op mijn systeem?
Alvast bedankt. Indien meer info nodig is, laat het me weten.

=========================
Mijn systeem:
CPU: AMD Athlon, 1200 MHz
Moederbord: ASRock K7VT4A Pro
Geheugen: 512MB
=========================

EDIT:

Inmiddels BIOS succesvol geflashed, omdat ik ergens tegenkwam dat dit misschien het probleem kon veroorzaken, maar nog steeds is windows met de nieuwe videokaart super traag en bij filmpjes blijft de pc helemaal hangen...

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2007 13:56 . Reden: Nieuwe info ]

Verwijderd

Topicstarter
EDIT 2 (en bump O+):

Ik had een voeding van 200W, volgens berichten in diverse topics was dat veeeeel te weinig, dus hopla nieuwe voeding erin. 400W nu maar nog steeds een waardeloos traag systeem! Help mij ;(

EDIT 3:

De 6600GT inmiddels teruggebracht naar Norrod. Ik vertelde mijn problemen met de kaart en kreeg te horen dat deze waarschijnlijk defect is. Heb als alternatief een 6200 meegekregen... maar precies dezelfde problemen! Enorm traag en ik heb in vergelijking met mijn oude Geforce II veel minder mogelijkheden met het instellen van de resolutie. Ook de refresh rate staat nu op maar 60Hertz en dat is ook alles waar ik uit kan 'kiezen'.

Ik snap er de ballen van... hoop nog steeds op een reddende tweaker!

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2007 16:23 ]

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:55

Willem2

Ω is futile

Volgens mij zouden beide kaarten gewoon moeten werken op dit moederbord (AGP 8x/4x en 1.5V is vrij gangbaar voor de nieuwe AGP kaarten). Ik heb nog een 6600LE AGP gedraaid op een oudere VIA chipset dan de jouwe....

Heb je de chipset drivers van VIA wel geinstalleerd? Zo nee: videokaart drivers eraf gooien; reboot, chipset drivers installeren; reboot; videokaart drivers installeren en weer reboot. Dan zou je good-to-go moeten zijn. En dan met name de AGP chipset drivers installeren natuurlijk! :)

Heb je wel de meest recente versie van DirectX erop staan? Want eeN GF2MX en een GF6 hebben wat elk wat andere files nodig als ik me niet vergis.

[ Voor 12% gewijzigd door Willem2 op 13-02-2007 17:02 . Reden: DirectX afterthought :) ]

en nee, ik houd niet van voetbal... :)