Toon posts:

Acer Aspire 5102WLMI kan niet recoveren

Pagina: 1
Acties:
  • 168 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb gister Acer Aspire 5102 WLMi gekocht met standaard win vista home premium erop. Maar m'n broertje dacht leuk te zijn en heeft hij win xp op geinstalleerd.

Ik dacht dan stop ik wel mn zelf gemaakte recovery cd/dvd (ik kreeg er geen cd bij) en herstel de fabrieksinstellingen wel. Maar tevergeefs, het wilt maar niet lukken. Ik krijg elke keer een error bij 51%. Ik dacht dan ligt het wel aan m'n dvd, dus dan ga ik maar booten vanuit de partitie waar de fabrieksinstellingen staan, maar die is verborgen en ik kan het maar niet terug halen. Ik heb het met partition magic geprobeerd en het wilt maar niet lukken.

Ik heb een mail gestuurd naar acer zelf en zij zeggen dat ik een scandisk moet doen en dat het dan wel zou moeten lukken, alleen ik wet niet wat een scandisk betekent:$..

zouden jullie mij willen helpen..

Alvast bedankt.

Grtz, Cem

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Ik mis even de link met Non-Windows Operating Systems, ik zal je topic even verplaatsen naar Windows Clients

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

Topicstarter
moto-moi schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 17:06:
Ik mis even de link met Non-Windows Operating Systems, ik zal je topic even verplaatsen naar Windows Clients
Dankje zeer, sorry voor de misverstanding

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-03 15:12

MeNTaL_TO

The future is not set

Waarom krijg je er geen recovery cd's bij? Volgens mij horen die er standaard namelijk wel bij te zitten.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Verwijderd

Topicstarter
tegenwoordig krijg je het niet meer heb ik gelezen, omdat er een verborgen partitie word gemaakt. En bij de eerste gebruik word er aangeraden om een recovery cd te maken. (7 cd's of 1 dvd :S?)

• software
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-01 18:07
Bij mijn Acer zitten de recovery cd's er ook niet bij. De 'cd' staat op een hidden partitie van je hardeschijf.

Volgens de acer handleiding
Ga in de bios (F2)
1) Kijk of dat Acer disk-to-disk recovery enable is
2) Let op dat D2D Recovery settings in de Main enabled is.
3) Ga uit de bios. Systeem gaat rebooten
4)Wanneer Acer logo getoond wordt druk op ALT + F10 tegelijktijd
5) Volg de instructies op het scherm

Verwijderd

Topicstarter
software schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 17:13:
Bij mijn Acer zitten de recovery cd's er ook niet bij. De 'cd' staat op een hidden partitie van je hardeschijf.

Volgens de acer handleiding
Ga in de bios (F2)
1) Kijk of dat Acer disk-to-disk recovery enable is
2) Let op dat D2D Recovery settings in de Main enabled is.
3) Ga uit de bios. Systeem gaat rebooten
4)Wanneer Acer logo getoond wordt druk op ALT + F10 tegelijktijd
5) Volg de instructies op het scherm
die instructies heb ik dus ook gevolgd, maar het wilt maar niet door booten. Ik heb D2D geactiveerd zeg maar en vervolgens heb ik tijdens het vertoon van de acer logo keer op keer op alt f10 gedrukt, het wilt maar niet lukken. Waar zou het aan zitten denk je ?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dus ook gemerkt dat m'n verborgen partitie geen directory letter heeft zeg maar, bijv, de c schijf..

• E-Bastard
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-01 12:37
Verwijderd schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 17:15:
[...]

die instructies heb ik dus ook gevolgd, maar het wilt maar niet door booten. Ik heb D2D geactiveerd zeg maar en vervolgens heb ik tijdens het vertoon van de acer logo keer op keer op alt f10 gedrukt, het wilt maar niet lukken. Waar zou het aan zitten denk je ?
Dat probleem heb ik ook gehad. Na veel gegoogle kwam ik op deze site terecht:
http://forum.notebookrevi...thread.php?t=11476&page=9

Wat je moet doen om je Verborgen Partitie weer met ALT + F10 te laten werken:
Op je RecoveryDVD (als je die gemaakt hebt) staat een ISO bestand. Pak deze ergens uit op je HD.
Zoek de bestanden mbrwrwin.exe en rtmbr.bin. Open een command-prompt en vul in:

mbrwrwin install rtmbr.bin

Reboot en je kunt weer met ALT + F10 Restoren.
Pagina: 1