Toon posts:

Ati radeon x1600 werkt niet met vista?

Pagina: 1
Acties:
  • 547 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Vanmiddag heb ik een nieuwe videokaart gekocht: de ati radeon x1600pro. Deze heb ik gekocht zodat vista goed zou werken op mijn pc. (Medion MD8008).

Na de installatie geeft apparaatbeheer echter een error aan bij de videokaart: Windows has stopped this divice because it has reported problems. (code 43)

Ik heb de vistadrivers van de website van Ati gehaald dus dat moet gewoon goed zijn lijkt me..

Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen? Of werkt deze kaart niet samen met m'n pc misschien?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Heb je de oude drivers eerst verwijderd, en daarna in safe mode opgestart en de nieuwe drivers geinstalleerd?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
De oude drivers wel eerst verwijdert.. niet in safe mode opgestart daarna..

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Wat was de oude videokaart, en kan er een probleem met de voeding zijn (te zwak?).

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
gambieter schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 15:51:
Wat was de oude videokaart, en kan er een probleem met de voeding zijn (te zwak?).
Hiervoor zat er een ati radeon 9600TX in (128MB DDR SDRAM 540 MHZ)

Verwijderd

Topicstarter
Bij de vorige videokaart zat trouwens geen aparte stroomkabel aangesloten.. bij deze heb ik dat wel gedaan. Misschien moet ik die er eens afhalen en kijken of het dan werkt?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 15:55:
Bij de vorige videokaart zat trouwens geen aparte stroomkabel aangesloten.. bij deze heb ik dat wel gedaan. Misschien moet ik die er eens afhalen en kijken of het dan werkt?
die stroomkabel is er om stroom te leveren :p

zonder stroom zowiezo geen vista :p

en om even nuttig te zijn. Probeer Driver cleaner pro eens, ff googlen en downloaden.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2007 19:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nou.. heb net windows vista helemaal opnieuw geinstalleerd maar de videokaart werkt nog niet goed. Nog steeds diezelfde melding van code 43.

Toen de drivers nog niet geinstalleerd waren stond die melding er echter ook al.. misschien dat de drivers dus helemaal niet gebruik worden ofzoiets?? iemand enig idee?

En kan het misschien ook met het moederbord te maken hebben.. dat deze niet ondersteund word of zo?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 19:36:
Nou.. heb net windows vista helemaal opnieuw geinstalleerd maar de videokaart werkt nog niet goed. Nog steeds diezelfde melding van code 43.

Toen de drivers nog niet geinstalleerd waren stond die melding er echter ook al.. misschien dat de drivers dus helemaal niet gebruik worden ofzoiets?? iemand enig idee?

En kan het misschien ook met het moederbord te maken hebben.. dat deze niet ondersteund word of zo?

welke drivers gebruik je trouwens? Je download ze toch wel van de ati site?
laat maar :p Als ik jouw was zou ik gewoon terug gaan naar XP, maar dat ben ik. Er zitten weinig voordelen aan Vista. Drivers zijn nog in een vroeg stadium en grote kans dat ze nog problemen leveren

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2007 19:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
Jah gewoon die vista drivers van de ati site. Die drivers zijn wel zeker de goede! Maar heb het idee dat windows automatisch eigen standaard drivers gebruikt ofzo.

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 28-05 14:13
dat doet vista inderdaad, maar als je daarna de ati.com drivers installeert gaat ie die gebruiken

• vitokj
  • Laatst online: 14-04-2024
weet je wel cker dat die kaart goed is?
win xp al geprobeerd ermee?

Verwijderd

gambieter schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 15:51:
Wat voor een voeding heb je er in en hoe zwaar :?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 19:38:
[...]

welke drivers gebruik je trouwens? Je download ze toch wel van de ati site?
laat maar :p Als ik jouw was zou ik gewoon terug gaan naar XP, maar dat ben ik. Er zitten weinig voordelen aan Vista. Drivers zijn nog in een vroeg stadium en grote kans dat ze nog problemen leveren
Nouja wou toch wel graag vista hebben. Daarvoor heb ik speciaal deze nieuwe videokaart gekocht :9

Krijg nu ook opeens een pop-up van ati! (No ATI graphics driver is installed, or the ATI driver is not functioning properly. Please install ATI drivers)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 19:43:
[...]

Wat voor een voeding heb je er in en hoe zwaar :?
250W denk ik. Kan dat kloppen? En ik vond net ook iets over SIS chipset drivers.. kan dit er ook mee te maken hebben?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2007 19:54 ]

• martennis
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-01 14:17
als je dat meent van de 250 watt zou ik eerst eens kijken naar een andere voeding :+

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-09-2025
In die pc zit inderdaad een fortron 250 watt voeding, ik zou eerst eens kijken of je een andere (lees: zwaardere) voeding erin kan hangen (van een andere pc ofzo) en dan nog eens proberen. Ik denk dat de voeding inderdaad gewoon te zwak is...

• jversteeg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-04-2022
Ik heb hetzelfde probleem (code 43).
Het kan te maken hebben met drivers voor de chipset van je mobo.
Zie ook hier:
http://forums.microsoft.c...?PostID=1181165&SiteID=17

Het probleem treed op bij de combinatie ATI of nvidia en SIS chipset op je mobo,
maar ook systemen met ATI / Nvidia en een dual core processor geven de code, en systemen waarbij twee schermen gebruikt worden.

Vooral bij Asus mobo's lijkt het probleem veelvuldig voor te komen.
De Vista drivers voor SIS chipsets die onlangs uitgekomen zijn werken soms niet voor Asus.
Het lijkt erop dat we moeten wachten tot Asus fatsoenlijke drivers beschikbaar stelt.

M.i. schandalig omdat zij jaren hebben kunnen testen met de vista beta's / pre-releases. Maar men is drukker met het op de markt brengen van nieuwe producten, dan hun bestaande klanten support te leveren.

Verwijderd

Heb het zelde probleem.. net een sapphire x1950pro 512 mb ddr 3 agp aan geschaft.

code 43. :( met mijn oude 9800xt geen probleem..

En heb inderdaat een nvida chipset en gebruik twee monitoren eizo 21" met amd x2 dual core4400+

Oftwel dat word nog even wachten, want ik heb alle ingedienten om het niet te doen, wat jversteeg aan geef.. 8)7 |:(

Baaaaaaaaaaaaaaaaal..

ps. Vista Ultimate Edition nl.. op raid o met 4 raptors 36gb. _/-\o_

xp werkt fout loos en zeer snel.
;)

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik heb hier ook een x1600pro 256mb, die draait prima op vista met een msi k9nu. Het zal dus wel aan de chipset + grafische kaart combo liggen. De k9nu heeft een ULI chipset, die nu opgekocht is door nvidia.

De voeding is geen probleem, een gewonen pc met een x1600pro haald nog maar nipt de 100watt bij gewoon gebruik. Echt "het is de voeding" wordt veel en veel te snel geroepen op dit forum, vroeger sprak helemaal niemand over voedingen!

Sinds de voedingen echter verkocht worden in mooie doosjes en voorzien zijn van kleurtjes/lampjes en fans is het ineens een item geworden...

Overigens : x1900xt, raid setup, 2gb, moederbord met rimram en intel e6600 bij 3d game = 158 watt. Deze pc draait met een voeding van 23 Euro, ik bedoel maar.

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb zelf een x1300 met twee monitoren er aan hangen en dat werkt prima. Daarnaast heb ik ook een Matrox G200 er in zitten en dat werkt dus niet vanwege een code 43 fout. Lijkt wel of alle videokaart problemen dezelfde code meekrijgen.

Waar het aan ligt weet ik niet maar aan de voeding kan het niet liggen.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

Ik heb de Radeon 9600TX, zoals die in de Aldi Medion MD8008 standard meegeeverd werd, onder Vista aan de praat gekregen door de SIS AGP drivers te upgraden.
Gewoon door Vista naar de laatste drivers te laten zoeken...

• burgkop
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Verplaatst

[ Voor 99% gewijzigd door burgkop op 26-02-2007 23:05 . Reden: Verplaatst ]

Verwijderd

Hoi medetweakers,

Ik heb idemdito hetzelfde probleem, Code 43 .
En inderdaad deze foutmelding:http://img393.imageshack.us/my.php?image=foutmeldingatiby3.jpg
En ik heb dus alle ingrdienten voor het niet werken van de drivers...Namelijk een Asus(A8n-Sli-Se) Met nforce 4 chipset drivers....Ati radeon X1600pro 8)7 Oftewel geen Aero die werkt...laat staan games. En owja! Ook nogeens een dualcore Amd 64 x2 processor. Eenmaal andermaal?

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-07 14:39

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Met zo weinig eigen inzet kom je nergens, zeker niet op GoT.
Ik stel voor dat je even het Algemeen Beleid doorneemt, daarin kun je zien wat we hier van jou en iedereen hier verwachten voordat je zo'n vraag gaat stellen.
Ook kun je even een blik werpen in ** Vista drivers mini-FAQ + beleid **.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.