Logitech Z5450 icm x-fi music geluidskaart.

Pagina: 1
Acties:

• pinokkia
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03:35
Ik heb sinds kort in mijn computer een x-fi music geluidskaart. Daar heb logitech Z5450 erop aangesloten. Nu heb ik alle software van creative geinstalleerd. Nu valt me op. Dat het geluid door entertainment-modes eens zo hard klinkt. Nu is mijn vraag: kan ik zo mijn boxen opblazen als ik het vol uit zet? Zo ja. Is er een progamma dat de geluid beveiligt tegen het opblazen van de boxen? Ik ben bang dat mijn man de boxen een keer daardoor opblaast. (mijn man zet graag keihard de muziek aan)

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

Verwijderd

Als het volume langere tijd op het maximale staat kan het inderdaad wel voorkomen dat de speakers opgeblazen worden.

Maar de Z5450 heeft veel vermogen (in vergelijking met andere PC-setjes) dus ik denk zelf dat het niet al te veel kwaad kan. Mits het niet te veel en/of te lang gebeurd.

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-02 11:48
om die set op te blazen moet je em wel heel erg hard zetten en bij zon hoog volume klinkt het al vertarreld dus zal ie em vanzelf wel zachter zetten, beveiliging is er niet echt tegen

• RedDragon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-01 23:06
je zou SVM aan kunnen zetten daar door word het geluid een stuk zachter en minder kans op de boxen opblazen

Intel core i5-750 // MSI P55-GD65 // 4gb Corsair // Amd radeon 6950 // 2x 500gb Samsung F3 // Asus xonar HDav1.3 // optional linksys wmp600n

• Moning2
RedDragon schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 16:50:
je zou SVM aan kunnen zetten daar door word het geluid een stuk zachter en minder kans op de boxen opblazen
dat balanceert de tonen, als je het volume zachter wil kun je in de equalizer beter alles op laag zetten

• pinokkia
Moning2 schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 16:55:
[...]

dat balanceert de tonen, als je het volume zachter wil kun je in de equalizer beter alles op laag zetten
Waar kan ik dat ergens vinden? Heb net gezocht. (uhm wat is een equalizer :$ )

• pinokkia
Moning2 schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 16:46:
om die set op te blazen moet je em wel heel erg hard zetten en bij zon hoog volume klinkt het al vertarreld dus zal ie em vanzelf wel zachter zetten, beveiliging is er niet echt tegen
Dan maakt voor mijn man niet uit. :( Als het maar hard klinkt. (ben nml sàvonds werken en dan gebeurt meestal dat dingen kapot gaan)

• Moning2
in de instellingen vind je waarschijnlijk wel ergens een equalizer, dat zijn iets van 10 of 15 schuifbalkjes en die dan allemaal naar beneden halen haalt het volume zo een eind naar beneden, maarja een fabrikant verwacht dat de gebruiker zelf wel een beetje benul ervan heeft dus verder kunnen wij je niet helpen, zelf maar eens goed je man de les lezen ;)
Pagina: 1