Toon posts:

[Vista] Cobol programma geeft GPF*

Pagina: 1
Acties:
  • 132 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuwe bedrijfs-pc aangeschaft. Hierop draait een programma wat geschreven is in cobol als ik het goed heb.

Nu is het bij de aanschaf van de nieuwe pc altijd een kwestie geweest van runcobol.ini in de windows map te plaatsen om ervoor te zorgen dat deze gaat werken.

Dit is met Vista niet het geval. Ik heb ook al compatibilteits eisen veranderd, maar hij wil maar niet starten.

Zou iemand hier weten waar het aan kan liggen?!??!

bij voorbaad ontzettend bedankt

Verwijderd

Geeft hij nog iets van een melding of gebeurt er gewoon helemaal niks??

Verwijderd

Topicstarter
An error has occured in your application.
If you choose Ignore, you should save your work in a new file.
If you choose Close, your application will terminate.

negeren geeft de melding:

RMGUIFE caused a general protection fault in module RMGUIFE.EXE at 0004:0199.

en dan kan ik alleen nog maar close kiezen.

in bovenstaand gebeuren komt het over als iets van graphical user interface fout?

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-03 22:35
hoe kom je op een graphical user interface fout? RMGUIFE is de naam van je programma neem ik aan... probeer eens om je tooltje in dosbox te draaien (als dat compatibel is met vista iig)

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Lang niet alle programma's, zeker niet het zelfgeschreven spul, is compatible met Windows Vista. Zeker bij veel in-house ontwikkelde programma's (ik loop hier ook tegenaan op een Vista test PC die we hebben staan) zijn de orginele programmeurs "lui" geweest, en hebben ze geen gebruik gemaakt van variabelen, maar bijv. harde paden etc in hun code verwerkt. Ellende dus als je naar een Windows versie overgaat waar het net allemaal even anders is.

Oplossing: Programmeurs van het cobol pakket aanspreken voor een aanpassing van het bewuste programma.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Heb je je programma al eens expliciet als administrator laten draaien? :)

Verwijderd

maartena schreef op zondag 11 februari 2007 @ 19:04:
Oplossing: Programmeurs van het cobol pakket aanspreken voor een aanpassing van het bewuste programma.
Erg kort door de bocht,
TS had ook kunnen informeren of het pakket wel compatible is met VISTA voordat ie met Vista aan de slag ging.

Verwijderd

Topicstarter
mja je zou denken, dat je met compatibiliteitsmodus een end komt. het lijkt wel alsof de map waar de ini-file zou moeten staan niet klopt oid.
Pagina: 1