Toon posts:

Mijn fotofolder

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb op mijn pc (met Win XP) een folder waarin mijn foto's staan. Die folder wordt wat groot en ik wil hem onderverdelen in sub-folders. Als ik nu foto's kopieer van de folder naar een subfolder worden er in de folder kopieeën aangemaakt. Kopie 1 van...kopie 2 van... etc. M.a.w. na een paar minuten is de folder nog groter geworden dan ie al was. In de subfolder staan de foto's ook vaak dubbel.

Wat doe ik fout?

Joop.

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-03 16:18
Je moet de bestanden die je in een map wilt doen selecteren, dan doe je ctrl+X, vervolgens open je de map waar je ze in wilt gooien en dan doe je ctrl+v. Op die manier zou je geen kopieen moeten krijgen.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-03 09:17
Je moet ze ook niet kopieeren maar knippen of verslepen naar de map ;) ^dat dus

[ Voor 6% gewijzigd door Steefph op 10-02-2007 14:51 ]

Alles is terug te redeneren naar 4

Verwijderd

Topicstarter
Dat bedoelde ik. Ik heb ze niet gekopieerd maar geknipt. Ctrl X dus. En toch met het genoemde resultaat.

Joop.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2007 18:24 ]

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-03 16:39
Onmogelijk. Probeer het nog eens
Denk dat je perongeluk je selectie hebt versleept terwijl je de Ctrl toets inhad. Dan worden ze inderdaad gekopieerd binnen dezelfde map.

[ Voor 68% gewijzigd door frickY op 10-02-2007 18:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik doe het als volgt: in de map foto's maak ik een nieuwe sub map. Ik selecteer de foto die ik naar de submap wil hebben. Daarna doe ik Ctrl X. Daarna open ik de submap en doe Ctrl-V. De foto's verschijnen in de submap maar in de normale map verschijnen kopieën van de foto's die ik in de submap heb geplakt. En ik zag dat de foto's ook weer in de map (dus niet de submap) tevoorschijn komen met een ander nummer dan voorheen. BV. Ik heb foto met nummer IMG-200 in de submap geplaatst met CRTL-x en CTRL-v. In de normal map staat daarna een kopie van die foto en een vers exemplaar met een ander nummer. bv IMG-300.
Ik snap er niks van.

Joop.

Verwijderd

Topicstarter
Om een idee te geven heb ik een screenshot gemaakt van de map waarin de foto's staan die ik in een submap wil hebben. De foto's 217,218,219,,223,224,225,226,227, zie je nu twee keer en dat nadat de foto zijn verplaatst naar een submap met crtl-x en ctrl-v
http://www.eagleye.nl/test.html
Joop
Pagina: 1