Toon posts:

Pop-up venster Excel

Pagina: 1
Acties:
  • 506 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Voor een project op school moeten we een programma maken dat decimale waardes omzet naar sexagesimale waardes. Wat we nu willen, maar waar ik niet uitkom is dit:

Als we de Excel sheet starten dat er dan een pop-up scherm naar voren komt waar je de decimale waarde invult. Vervolgens wordt deze op de sheet verwerkt en daar in een lijst ingevuld.

Weten jullie of dit überhaupt wel mogelijk is en zo ja, welke stappen zou iik dan moeten ondernemen. Ik heb verder niet tot weinig verstand van Excel.

Alvast bedankt voor de toekomstige ;) antwoorden!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Dat is prima mogenlijk.

Binnen een Excel bestand heb je ook events, zoals een event voor het openen van een bestand. De taal waarin je binnen excel (of een ander office programma) script, wordt VBA genoemd. Je kan prima formulieren maken, die weer Forms worden genoemd.

Denk dat je met deze maar steekwoorden een aardig eind kan komen.

Ey!! Macarena \o/

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Waarom vraag je je docent niet even hoe je dit het beste aanpakt? Daar zijn ze toch voor?

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Verwijderd

Topicstarter
Het is gelukt op een klein punt na.
Ik heb het allemaal zo gemaakt dat als ik excel start, het dialoogvenster komt die vraagt om de waarde. Waar ik alleen nog niet uitkom, is hoe ik de waarde die ik dan ingevuld heb naar een cel op de sheet kan verplaatsen? Weten jullie dit misschien.

Aangezien we voor maandag het project af willen hebben, zie ik de docent niet meer. Dus ik hoopte dat ik jullie hulp kan gebruiken, wat dus ook zo is gebleken :).

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:54
Als je In excel nou eens je macro recorder opstart en in een cel een waarde zet terwijl je een macro opneemt, dan kan je dat macro later weer terugvinden in VBA en proberen erachter te komen hoe je een waarde in een cel kan zetten.
Mocht je er nog niet uitkomen, zet dan hier het stuk code waarop je vastloopt en waarom je vastloopt (gebruik de [code=vb][/code] tags), dan kunnen we je weer verderhelpen.
('t zou ook een beetje flauw zijn het te 'verklappen', daar het toch echt schoolwerk is en je er ook nog wat van zult moeten leren :> )