Ik vroeg me af of het al mogelijk is een flash disk of een solid state disk aan je computer aan te sluiten. Mijn idee was een 4GB flash disk in raid te zetten met een 300GB Seagate zodat mijn systeempje in een mum van tijd kan booten
. Ik heb echter het internet doorgezocht en de 3 jaar geleden begonnen ze al met flash disks te vervanging van een hard disk, maar tot nu toe merk ik weinig vooruitgang of prijsverlaging in deze markt. Ik vind wel wat onbetaalbare 64GB flash disks, maar zijn er ook kleine en 'goedkope' flash disks ergens in Nederland te koop? Of is dit teveel toekomst-visie en zijn ze volgend jaar goedkoper en heeft iedereen een flash disk in zijn bak.
Deze vraag kwam eigenlijk toen ik mijn pda, Palm TX, altijd binnen een seconde geboot is. Ik erger me altijd zo erg aan de boottime van mijn gewone pc en vroeg me dus af of deze niet op een manier is terug te brengen. De grootste bottleneck is namelijk de HD die in het ram moet worden geladen. Na een zoektocht met google heb ik geen betaalbare flash disks kunnen vinden dus misschien weten jullie of dit mogelijk is of wanneer?
Deze vraag kwam eigenlijk toen ik mijn pda, Palm TX, altijd binnen een seconde geboot is. Ik erger me altijd zo erg aan de boottime van mijn gewone pc en vroeg me dus af of deze niet op een manier is terug te brengen. De grootste bottleneck is namelijk de HD die in het ram moet worden geladen. Na een zoektocht met google heb ik geen betaalbare flash disks kunnen vinden dus misschien weten jullie of dit mogelijk is of wanneer?