Hmm. Voor mijn gevoel wordt er hier soms wel erg kort door de bocht gegaan, o.a. met betrekking tot de kwaliteit van de accu. Een accu kan best 5 jaar mee, maar soms geven ze inderdaad eerder de geest. Kun je zonder te testen niets over roepen. Verder laadt een fatsoenlijke acculader met een bepaalde stroom, deze wordt geregeld door de spanning omhoog of omlaag te brengen. Waar je die 13,8V vandaan haalt weet ik echter niet. Er is inderdaad een bepaalde spanning waarbij de accu zijn maximale lading bevat, maar een goede lader is daar op ingesteld. Bovendien, als de accucapaciteit nog 10Ah zou zijn, vraag ik me af of de auto eigenlijk nog wel start. Tijdens het starten wordt een piekstroom van >100A gevraagd, dat redt zo'n zwakke accu gewoon niet meer.
Verder weten we niet of de TS enkel een radio in z'n auto heeft, of wellicht ook nog enkele flinke versterkers/subwoofers/etc... En een accu kan best leeg raken hoor, als alleen de radio constant aan staat. 's Avonds na het rijden de auto wegzetten en de volgende ochtend een lege accu is misschien erg kort door de bocht, maar het is vaker voorgekomen. Een kofferbaklampje of een accessoire op de sigarettenaansteker zoals bijv. een tomtom-lader o.i.d. (niet elke auto schakelt deze uit!) kan al roet in het eten gooien! Kwestie van lekstroom meten.
Ik blijf er bij.... meten is weten...
[
Voor 6% gewijzigd door
Buzz-01 op 12-02-2007 18:52
]