Toon posts:

Copperjet 810 overleden (Speedlinq)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gisteravond is, denk ik, mijn Copperjet 810 overleden.

In een normale situatie zie je verschillende LED'jes knipperen bij een verbinding met activiteit. Nu brandt alleen nog het power-ledje. Wanneer ik de prik eraf haal en er tien seconden later er weer opzet, knippert het Eth-LED een keer of zeven en dan niets meer.

Vanmiddag contact gehad met de technische helpdesk van Speedlinq. Zij wisten mij te vertellen dat de garantietermijn inmiddels verlopen was en dat de enige oplossing een nieuwe kopen is.

Wel vertelde die kerel mij dat met het Copperjet Recoverytool je nog een kans maakt aangezien de modem nog niet klaar kan zijn voor een verbinding.

Is er iemand die zoiets al heeft meegemaakt waarbij die tool wel werkte? En welke tool gebruikte je dan? Wellicht dat ik iets niet goed doe. Ik vind het zonde om zomaar een andere modem te kopen als het niet nodig is.

deze tool heb ik gebruikt en hij blijft hangen op "Power cycle tool and wait a few seconds"

• BonBon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-06-2010
Die recoverytool van allieddata.com werkt prima. Je kan in die tool kiezen voor 2 opties: 1. totale reset naar factory defaults of 2. recovery van je modem.

Verder weet ik niet wat je precies hebt gedaan tijdens die "hangup", maar het is de bedoeling dat je een paar seconden de stroomkabel eruit laat en daarna teruginsteekt, dat is de powercycle.

Verwijderd

Topicstarter
BonBon schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 15:30:
Die recoverytool van allieddata.com werkt prima. Je kan in die tool kiezen voor 2 opties: 1. totale reset naar factory defaults of 2. recovery van je modem.

Verder weet ik niet wat je precies hebt gedaan tijdens die "hangup", maar het is de bedoeling dat je een paar seconden de stroomkabel eruit laat en daarna teruginsteekt, dat is de powercycle.
De tool blijft hangen terwijl hij aangeeft dat de power erop moet. Terwijl de stekker(s) (alle stekkers geprobeerd, prik, adsl en lan) erin zitten.

Gisteren toch maar een andere modem gekocht. Een Sitecom DC-224. Dit lijkt op het eerste ogenblik een stuk beter te werken.
De wizard vraagt welke provider je hebt, en zelfs de Speedlinq BabyXL geeft ie aan. Klik op ok, en de verbinding lijkt goed te werken.

Probleem hiermee is alleen dat de verbinding om de twintig seconden wegvalt voor tien tellen. Heb al even in de instellingen zitten rommelen, maar misschien dat iemand hier eerder mee geworsteld heeft?

De "oude" Allieddata modem geeft op de voorkant G.DMT aan (dit lampje brand ook wanneer er verbinding is. In de Sitecom modem, heb ik dit ook aangegeven. Daarnaast weet ik niet welke instellingen er van toepassing kunnen zijn voor Speedlinq BabyXL.
Misschien dat iemand die instellingen weet?