Phrantic schreef op zondag 11 februari 2007 @ 13:55:
[...]
Oneens met je bewering dat de processor nu al een bottleneck is. In mijn oude systeem had ik een vergelijkbare processor en mijn 7900GT presteerde net zo goed als in het nieuwe systeem (E6300).
Voor de rest geef ik je wel gelijk, hoewel dit imo meer ligt aan het geheugen van de kaart dan het geheugen van je PC.
Het is wel zeker een bottleneck. Doe maar eens het volgende:
- draai een test met de stock snelheid
- draai een test met 200 MHz overclock
- draai een test met 400 MHz overclock
- draai een test met 600 MHz overclock
- draai een test met 800 MHz overclock
Je zult zijn dat de score dan nog toe blijft nemen, maar steeds minder, wat dus duidt op een processor bottleneck. Zo zul je in 3dmark05 met een e6600 en 8800gtx ook zeker minstens zo'n 4000 punten meer scoren dan met een P4 3.2 GHz en een 8800gtx, en in 3dmark06 zo'n 2000 punten meer. Daar ben ik absoluut 100% zeker van.
De performance index van windows Vista zal de processor waarschijnlijk een 4.2 geven en de videokaart een 5.9, dus ook Vista is het met mij eens hierover.
Ik geloof ook best dat een 8800GTS het systeem van de TS een stuk sneller zal maken, maar gewoon echt niet het maximale wat er uit te halen valt. In physics intensieve games, neem als voorbeeld Faces of War, zal de TS waarschijnlijk al keihard laggen als er een tank door een gebouw heen reidt. Als hiermee dan ook nog een 8800GTS bestuurd zal moeten worden zul je in deze gevallen (toekomstige games dus) maar zo'n 50% halen van wat je KAN halen. Ik hedendaagse games als BF2 zal het verschil minder klein zijn, maar daarvoor koop je niet zo'n kaart lijkt mij (of je nu 80 fps hebt of 99.9, je monitor kan dat toch niet bijbenen).
Bovendien, zoals ik eerder zei zal zeker weten het geheugen bottlenecken waardoor hij maar op Medium ofzo zal kunnen spelen zonder te swappen.
Kortom, ik denk dat een 8800GTS (die je koopt voor toekomstige games) weinig toe zal voegen, aangezien de CPU dan gewoon ECHT te traag wordt. Iedereen mag het met mij oneens zijn, spreek me maar tegen als je het niet met me eens bent.
[
Voor 3% gewijzigd door
Avalaxy op 11-02-2007 15:05
]