Toon posts:

corsair xms 800/pc6400 2GB

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey luitjes, ik had een vraagje :D

Ik ben nu in het bezit van:

Amd x2 3800+
M2N-SLI deluxe
2x 7900GS 480extreme SLI
2Gb corsair xms pc6400 stickies
550W superflower, merk ken ik verder ook niet :D.

Geheugen heeft activity led's.

Ik heb mn proc o'ced naar 2.5ghz ( 25% ) 1.4volt, waardoor mijn geheugen ( 1:1 ) loopt op 1000mhz/pc8000. Voltage van het geheugen is 2.1V. Het is zo, dat als ik na school, of in de ochtend, als ik mijn pc aanzet, de tweede memory stick ( in dimm A1 ) een heel raar patroon van brandende leds laat zien, en zo blijft branden, de tweede in dimm B1 geeft wel gewoon de activity aan. Het geheugen in een ander slot stoppen wil ook niet werken, en omdraaien ook niet. Restart helpt niet, maar uitdoen en weer aandoen werkt wel, waarna ze gewoon allebei knipperen, verder ook helemaal geen problemen in windows, in games etc. Ook niet als ik met het een vage geheugensticky opstart, er wordt gewoon 2gb aangegeven in everest en bios. Weet iemand waar dit aan kan liggen, is mijn proc te ver overclocked? Vind het zo raar dat bij een restart hij wel normaal werkt...

Bedankt - Veknah.

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:55
Beetje vage omschrijving. Geldt het dus, voor welke combinatie dan ook, alleen voor dat ene reepje? En wat doet ie als je de mem divider lager zet (dus het geheugen op een lagere snelheid laat draaien)?
Draai ook eens een nachtje memtest om te kijken of je geheugen 100% stabiel is.

Verwijderd

Topicstarter
Alleen bij dat ene reepje ja, de combinatie maakt niet uit. Alsof hij even wakker moet worden :D. Ik zal memtest nog even laten draaien, en de divider anders zetten. Maar als de memory op een te hoge snelheid draait, hoe kan hij dan na een uit/aan restart het wel normaal doen? Dat vind ik zo raar.

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:52
SuperFlower is niet een heel bekend merk, volgens mij meer bekender in Amerika, maar het is een prima merk. Kan goed meekomen met huidige A merk voedingen.

Ik zou eens memtest86 draaien als je naar schoolgaat en kijken wat hij doet als je terug bent.