USB HDD fouten na aansluiten MP3 speler

Pagina: 1
Acties:

• UnderFlow
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-01-2024
Ik zit met een vreemd probleem. Het volgende is namelijk het geval.

Een paar weken geleden heb ik wat hardware in mijn systeem vervangen en uiteraard de hele boel opnieuw geinstalleerd. Ik sluit vervolgens mij sitecom hdd enclosure aan op de USB poort en alles werkt perfect. Naast die externe schijf heb ik nog een cradle staan voor een iaudio m3l mp3 speler. Zodra ik nu die mp3 speler in zijn cradle zet, geeft de hdd in de sitecome enclosure geen of maar een half teken van leven meer in windows. Hij wordt of totaal niet meer herkend in, onder meer, de device manager, of hij wordt nog wel herkend, maar is de HDD niet bereikbaar. Op mijn oude hardware heeft een en ander zonder problemen gewerkt. Overigens werkt de combinatie HDD enclosure met usb sticks en dergelijk wel goed.

Het zijn in ieder geval beide (de enclosure en de cradle) apparaten met een eigen voeding. En ze zijn aangesloten op een ABIT IL9 pro moederbord, dat is een intel 945p moederbord waar ik netjes alle chipset drivers voor geinstalleerd heb. Ik heb ze al op verschillende USB poorten geprobeerd, maar dat bood geen soelaas. Overige USB hardware is niet meer als een muis en toetsenbord.

Ik heb nog even in de eventmanager gekeken en kwam daar nog wel wat meldingen tegen te weten de volgende (zijn beide warnings):

Source ftdisk, Event ID 57:

The system failed to flush data to the transaction log. Corruption may occur.

For more information, see Help and Support Center at http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.

Source disk, Event ID 51:

An error was detected on device \Device\Harddisk2\D during a paging operation.

For more information, see Help and Support Center at http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.

Ik heb beide events op de microsoft site bekeken, maar ze zeggen me niet zo heel veel. In ieder geval niet voldoende om een oplossing te kunnen vinden. De meldingen vinden plaats nadat ik de mp3 speler in de cradle heb gezet en ik op de HDD in de enclosure probeer te komen via bijvoorbeeld de verkenner.

Wellicht hebben jullie een idee wat er aan de hand kan zijn en hoe ik het kan verhelpen?