Voeding kapot?

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• doinque
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-12-2023
Ik heb een probleempje met mijn pc. Hij is bij het internetten gewoon uitgevallen maar alle fans en dergelijk draaien nog, maar de lampjes van de harde schijf e.d. gaan hevig flikkeren.

Bij het uitzetten en terug aanzetten van de stroom, probeert hij terug op te starten (soms zie ik windows startscherm) maar een 5-tal seconden later valt hij terug in de flikkerende toestand.

Is mijn voeding kapot? Of ligt het probleem ergens anders?

Bedankt voor de info!

• Colan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-09-2025

Colan

sucks @ solderen

kan ook vanwege een warmteprobleem zijn, kijk eens in je kast of alle fans nog wel draaien, en of alle koelers er nog wel goed op zitten...

Simplicity is de bom...

Verwijderd

Mischien is het wel even handig om te vermelden om welke voeding het gaat, en welk systeem hij voer moet geven ;)

• doinque
Heb alle fans gecheckt en deze draaien zonder problemen.

Het gaat om een Chieftec HPC-360-202. De pc draaide tot op heden zonder problemen. Het laatste jaar zijn geen configuratiewijgingen doorgevoerd.

De voeding maakt wel rare piepende geluiden bij opstart en bij het ontnemen van de stroom.

Als de pc een ganse tijd afstond draait hij enkele seconden. Kort na elkaar lijkt het of hij draait maar op halve kracht. Daarmee vermoed ik dat de voeding kapot is?

[ Voor 22% gewijzigd door doinque op 10-02-2007 10:37 ]

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-02 02:02
Het kan eigenlijk zo nog van alles zijn. (Je moet eerst meer doortesten enzow)
Ik zou echter beginnen met de voeding, meest waarschijnlijk is die het probleem. je kan dat ding eens doormeten, of als je de mogelijkheid hebt meteen even vervangen.

Verwijderd

doe een testje:

- haal zoveel mogelijk kaarten eruit
- laat de videokaart al enige zitten.
(of als je een onboard kaart hiervan opstarten.)

werkt dit dan steeds een kaart erbij zetten en steeds opnieuw opstarten.

maak ook al je (video) kaart (en) evt stofvrij (stof tussen je fans) met een kwast!
niet met een stofzuiger want dat kan statische elektriciteit veroorzaken!

• doinque
Heb zondag een nieuwe voeding geïnstalleerd en alle problemen waren van de baan. ;)
De voeding was ietsje te licht geworden voor men systeem.

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-02 21:19
De makkelijkste manier om je voeding na te kijken is door in de bios de voltages uit te lezen. Wijken deze veel af dan is je voeding brak.....

*Muppet is nu ook brak.... Komt ook energie tekort ;)*

Carpe Diem

Pagina: 1