[Geforce 5700le] Slechte prestaties door grafische kaart?

Pagina: 1
Acties:

• rhars
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-05 14:51
Hallo allemaal,

Ik zit met het volgende probleem: ik heb een nvidia geforce 5700le. deze heeft een tijd lang in mijn 'game pc' gezeten, maar hij werd me nu echt te traag(hij kon spellen nog wel op medium detail aan,maar dat was het). daarom heb ik voor deze pc onlangs een nieuwe grafische kaart gekocht. Nu wou ik oude in de pc van mijn broertje plaatsen(zodat hij ook wat meer games kan spelen, hij had eerst namelijk een onboard grafische kaart). Eerst een nieuw moederbord voor hem gekocht, daarna heb Ik de grafische kaart dus in zijn pc gestopt, de nieuwste drivers geinstalleerd, etc. Het probleem is nu echter: ontzettend veel van de spellen gaan ongelooflijk langzaam. trackmania, bijvoorbeeld. kan hij nog niet op de laagste details fatsoenlijk spelen(dit kon dezelfde videokaart toen deze nog in mijn pc zat echter makkelijk..) en met CS1.6 heeft hij een soort lag. hij hangt vaak even, en schiet dan ineens door. Dit ligt niet aan de server(met meerdere geprobeerd. Ook heeft mijn andere pc er totaal geen last van).

Ik heb al gezocht naar dit probleem, maar er weinig over gevonden. Ik heb al wat andere drivers geprobeerd, niets. Ik heb voor de zekerheid zelfs maar even de BIOS geflashed. het leek me vergezocht, maar je weet het immers niet. Het hielp idd ook niet.

Als ik bij die 'lag spurts' naar zijn ping kijk schiet deze dus ook even omhoog. Kan het toch aan de grafische kaart liggen? of kan het bijvoorbeeld ook het moederbord, of de CPU zijn?

Voor ik het vergeet te noemen:
Hij heeft dus een Pentium 4 2,8ghz met 512mb ram.(voor zover ik me kan herinneren wat het een prescott)

Verwijderd

Moederbord drivers goed geinstalleerd?

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Chipsetdrivers geïnstalleerd? Komt een beetje neer op wat de boerenlater zegt, maar dan makkelijker te Googlen ;)

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-07 09:59
Een beetje te weinig ram denk ik. Hoeveel ram heb je in jouw pc? track mania heeft het toch al moeilijk met 512 RAM.

http://specs.tweak.to/16567

• rhars
ik heb nu de nieuwste chipset drivers eropgezet. Eerst leek alles goed te gaan(CS1.6 wou goed, trackmania ook->alleen warcraft 3 haperde een beetje tijdens het vechten). Het geval wou dat zodra mijn broertje erop ging, alles weer verprutst was. Na even te rebooten wilde alles weer prima.. Waar kan dit aan liggen?(als je dus een tijdje speelt wordt het minder
) suggestions, anyone?

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-07 09:59
temperatuur probleem waarschijnlijk: cpu klokt terug als hij te warm wordt denk ik.

http://specs.tweak.to/16567

• rhars
ik weet dat de cpu idd wel warm kan worden. Maar zou dat dan ook de slechte prestaties kunnen veroorzaken in bijv. cs1.6?

• Pap3rclip
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-11-2025
rhars schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 20:02:
ik weet dat de cpu idd wel warm kan worden. Maar zou dat dan ook de slechte prestaties kunnen veroorzaken in bijv. cs1.6?
ja... kijk anders even met Eset wat de temperaturen van je apparaten zijn...

• rhars
ok, ik heb even met speedfan gekeken, de cpu temperatuur was rond de 57graden. Ik heb mijn broertje een tijdje laten spelen, en warempel. Na een tijdje begon de lag(een beetje, niet zo erg als voor de installatie van die nieuwere chipset drivers) dus even een hele grote fan ertegenaangezet(zon huis tuin en keuken ding) en de temperatuur zakte naar 24 graden. Lag was weg. Fan uitgezet, na een tijdje kwam het weer. Fan weer aan, was weer weg. Het ligt nu dus echt aan de temperatuur. Ik ga dus kijken of ik nog ergens een goede fan kan regelen. (en vooral een plaats om deze in te zetten, wellicht in een andere kast)

bedankt voor de snelle reacties
Pagina: 1