Toon posts:

wireless: wel verbinding geen internet

Pagina: 1
Acties:
  • 563 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een SpeedTouch modem voor ADSL van KPN. Ik heb een Packard Bell laptop die verbinding maakt via centrino. De laptop maakt verbinding met het modem (draadloos) en als ik de verbinding check dan wordt er ook vermeld dat de verbinding met het modem uitstekend is.
Als ik IE opstart echter kan er geen verbinding worden gemaakt met internet. Ik heb wel internet als ik de laptop verbind met een kabel aan het modem.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-03 21:27

job

Welk ip adres krijgt de laptop toegewezen als je een draadloze verbinding hebt?

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-03 10:13
modempagina wel bereikbaar?
dus 10.0.0.138 doet het wel?

PSN: djmurcielago

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Doe is even een start --> uitvoeren --> cmd --> ipconfig /all, en post het hier eens :)

Verwijderd

Topicstarter
windows ip configuratie
knooppunttype: onbekend

Verwijderd

Topicstarter
windows ip configuratie
ip routering ingeschakeld: nee
WINS-proxy ingeschakeld: nee
DNS-achtervoegselzoeklijst: lan

Ethernet adapter draadloos netwerkverbinding:
Intel (R) PRO/wireless 3945ABG Network connection
Fysiek adres : 00-18-DE-11-05-EF
DHCP ingeschakeld : nee
IP adres : 192.168.1.1
Subnetmasker : 255.255.255.0
Standaard gateway : 192.168.1.254
DNS servers : 192.168.1.254

Verwijderd

Topicstarter
Murcielago schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 09:53:
modempagina wel bereikbaar?
dus 10.0.0.138 doet het wel?
Nee, doet het ook niet.

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:50

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Exorcist schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 11:06:
Doe is even een start --> uitvoeren --> cmd --> ipconfig /all, en post het hier eens :)
En als je dit doet terwijl je via draad met je modem bent verbonden?

192.168.x.x is wel een vreemde reeks voor standaard speedtouch modellen.
Meestal zitten die in de 10.0.x.x reeks (af fabriek).

Alles kan stuk.

• OliverBB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-11-2024
Verwijderd schreef op zondag 11 februari 2007 @ 08:11:
windows ip configuratie

Dit zou toch het adres van de router moeten zijn?

en die pagina van de router zou je ook via dat adres te zien moeten krijgen; http://192.168.1.1
tenminste, zo heb ik het hier wel
en de laptop krijgt dan het eerst volgen de nummer dat vrij is bijv. 192.168.1.2

Ik heb hier de std gateway en de DCHP server beide op 192.168.1.1 staan.
ik heb trouwens geen speedtouch maar een linksys, maar ik neem aan dat het principe gelijk is?

[ Voor 9% gewijzigd door OliverBB op 11-02-2007 09:03 ]

• remco_k

remco_k

OliverBB schreef op zondag 11 februari 2007 @ 09:00:
[...]
Dit zou toch het adres van de router moeten zijn?
Dat is een aanname gebasseerd op iets wat je toevallig thuis zelf zo hebt. Nooit zomaar aannemen dat iets een adres van iets is.

192.168.1.1 is net zo vaak het adres van de router dan 192.168.1.2 t/m 192.168.1.254.

Alles kan stuk.

Verwijderd

Topicstarter
remco_k schreef op zondag 11 februari 2007 @ 08:53:
[...]

Hetzelfde...

Verwijderd

Topicstarter
Status van draadloze betwerkverbinding:

Status: verbonden
Netwerk : Speedtouch 3ADE22_SafeAFg
Snelheid : 54,0 Mbs
Signaalsterkte : maximaal

Activiteit:

Verzonden: paketten 150
Ontvangen: paketten 0

Verbindingsstatus:

Adrestype handmatig geconfigureerd
IP adres: 192.168.1.1
Standard gateway : 192.168.1.254

De ellende is begonnen toen ik Mcafee Suite heb geinstalleerd. Ik heb inmiddels alles van die suite gedeinstalleerd en zelfs Windows opnieuw geinstalleerd maar dat mocht allemaal niet baten...

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:43
Verwijderd schreef op zondag 11 februari 2007 @ 09:26:

Adrestype handmatig geconfigureerd
Heb je de ip-settings handmatig ingevoerd? Zo ja, stel dan eens in dat hij een ip-adres via de DHCP server krijgt.

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:23

samo

yo/wassup

IP adres-range is inderdaad onlangs veranderd met speedtouch modems. Dus 192.168.X.X is een normaal adres. Het adres van het modem is hetzelfde als het adres van jouw standaard gateway en dus 192.168.1.254

Controleer of je niet stiekum je ip vast heb ingesteld (configuratiescherm, netwerk, rechts klikken op verbinding, eigenschappen, tcp/ip aanklikken, eigenschappen...) en zorg dat dat op automatisch staat.

Anders schakel je mcAfee eens uit/deinstalleer, en kijk of het dan wel werkt.

[ Voor 28% gewijzigd door samo op 11-02-2007 11:34 ]

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Verwijderd

Topicstarter
Hij stond inderdaad niet op automatisch. Nu heb ik hem wel op automatisch gezet maar nu krijg ik de melding: beperkte of geen verindingsmogelijkheden en :

het probleem kan niet worden opgelost omdat de volgende actie niet kan worden voltooid: het IP adres vernieuwen. Neem voor assistentie contact op met de beheerder van dit netwerk.

Verwijderd

Topicstarter
Big Daddy schreef op zondag 11 februari 2007 @ 11:21:
[...]

Heb je de ip-settings handmatig ingevoerd? Zo ja, stel dan eens in dat hij een ip-adres via de DHCP server krijgt.
hoe doe je dat?

Verwijderd

Ehhh is er geen kans dat de firewall van je MacAfee het gehele inkomende internetverbinding heeft uitgeschakeld?

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-01 20:59
Heb je alles gereset?
Dus ff moden eruit. Router eruit. Laptop uitschakelen.
Dan na 30 sec ff modem erin.. als alle lampjes branden, ook je router erin. Vervolgens je laptop aan.

Jij hebt precies dezelfde problemen die ik ook had bij mijn wireless. Ik zou zeggen, probeer dit eens.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 11 februari 2007 @ 12:34:
Ehhh is er geen kans dat de firewall van je MacAfee het gehele inkomende internetverbinding heeft uitgeschakeld?
Ik had alles van mcafee van mijn laptop geknikkerd en een nieuwe Windows geinstalleerd......

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:43
De WEP/WPA key ook goed ingevoerd ?

• T.C
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-03 08:59

T.C

Die speedtouch modems zijn standaard uitgerust met WEP-key of WPA-key
Wanneer die niet goed ingesteld zijn op de laptop krijg je een melding over beperkte verbindingsmogelijkheden.
Heb je die WEP- of WPA-key wel juist ingevoerd?

Iedereen mag een mening hebben over onderwerpen. Maar het hoeft niet.

Verwijderd

Topicstarter
keanu_ schreef op zondag 11 februari 2007 @ 12:35:
Heb je alles gereset?
Dus ff moden eruit. Router eruit. Laptop uitschakelen.
Dan na 30 sec ff modem erin.. als alle lampjes branden, ook je router erin. Vervolgens je laptop aan.

Jij hebt precies dezelfde problemen die ik ook had bij mijn wireless. Ik zou zeggen, probeer dit eens.
Gedaan en nog steeds hetzelfde

Verwijderd

Topicstarter
T.C schreef op zondag 11 februari 2007 @ 12:45:
Die speedtouch modems zijn standaard uitgerust met WEP-key of WPA-key
Wanneer die niet goed ingesteld zijn op de laptop krijg je een melding over beperkte verbindingsmogelijkheden.
Heb je die WEP- of WPA-key wel juist ingevoerd?
ja

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu de ADSL aansluiting opnieuw geinstalleerd met behulp van de ADSL installatie CD rom. Alles gaat goed, de installatie en registratie gaan goed.

Ik kan echter nog steeds geen netwerkadres verkrijgen.

"kan geen verbinding maken met een draadloos voorkeursnetwerk. WSindows blijft proberen om een verbinding te maken".

Ik ontvang nu wel paketten..

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:35

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Staat de DHCP van de router/modem aan en is de pool groot genoeg (vaak wel, maar check dat nog ff)? Vul anders eens een handmatig adres in met als dns en gateway het adres van de router/modem. MAC filtering?

[ Voor 22% gewijzigd door Hero of Time op 11-02-2007 13:37 ]

Commandline FTW

• MetZyZteM
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-11-2023
remco_k schreef op zondag 11 februari 2007 @ 08:53:
[...]

offtopic:
even ter informatie, de nieuwere speedtouches zitten @ 192.168.1.*, de ouderen idd 10.0.*.*

Verwijderd

Topicstarter
Hero Of Time schreef op zondag 11 februari 2007 @ 13:36:
Staat de DHCP van de router/modem aan en is de pool groot genoeg (vaak wel, maar check dat nog ff)? Vul anders eens een handmatig adres in met als dns en gateway het adres van de router/modem. MAC filtering?
Nog steeds hetzelfde, zucht.

• Industrial_Life
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-02-2025
Als je geen WEP,WPA gebruikt, dan heb je wel verbinding? Dit om uit te sluiten dat het je wireless security is...

-

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-03 19:40

nIghtorius

Poef!

Verwijderd schreef op zondag 11 februari 2007 @ 13:20:
Ik heb nu de ADSL aansluiting opnieuw geinstalleerd met behulp van de ADSL installatie CD rom. Alles gaat goed, de installatie en registratie gaan goed.

Ik kan echter nog steeds geen netwerkadres verkrijgen.

"kan geen verbinding maken met een draadloos voorkeursnetwerk. WSindows blijft proberen om een verbinding te maken".

Ik ontvang nu wel paketten..
Geen netwerkadres bij draadloos 9 van de 10x WPA/WEP wachtwoord foutief (hou er rekening mee dat WPA wachtwoorden hoofdlettergevoelig zijn. dus a is niet A)

om het WPA/WEP verhaal uit te sluiten. Sluit 'm aan bekabeld. Ga naar de wireless configuration van je modem en kopieer/plak daarvan uit je WPA/WEP wachtwoord. Lukt dit niet.. probeer dan eens WPA/WEP beveiliging uit te schakelen om te zien dat je dan wel verbinding kunt krijgen.

lukt het je dan wel(bij het weghalen van WPA/WEP beveiliging)? dan weer een WPA wachtwoord instellen en deze ook toepassen bij je draadloos verbinding op je laptop.

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

• Fridge-RaideR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-12-2018

Fridge-RaideR

Raiding fridges is a livin ;)

Waar het mis gaat is de beveiliging, Als je geen ip krijgt, en de verbinding is uitstekend, dan heb je de beveiligingscode/instellingen verkeerd gedaan :) Lees post hierboven, dat is de enige oplossing voor jou.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

kijk nou eerst of het via een draadje werkt. voordat je met wps enzo gaat werken

en dan via de ether

Iperf

• Fridge-RaideR

Fridge-RaideR

heeft ie al gedaan

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ah ha ... dom van me 2 keer overheen gelezen

jup security settings

om een of andere reden moet ik zelf geen passphrease gebruiken maar de 64 bit hexcode ... dat wekte beter

Iperf

• Fridge-RaideR

Fridge-RaideR

WEP vraagt om een 26 lange tekens code (cijfers 0 tot 9 en letters A tot F), WPA mag je zelf invullen

Behalve bij de zwarte experiabox (Speedtouch) dat vind hij niet leuk, kun je beter de box even naar fabrieksinstellingen laten resetten door de helpdesk, en dan de code onderaan de experiabox gebruiken.

Bij de speedtouch is een groen lampje WPA en een oranje lampje WEP, so u know.

Verwijderd

Topicstarter
Fridge-RaideR schreef op maandag 12 februari 2007 @ 09:23:
WEP vraagt om een 26 lange tekens code (cijfers 0 tot 9 en letters A tot F), WPA mag je zelf invullen

Behalve bij de zwarte experiabox (Speedtouch) dat vind hij niet leuk, kun je beter de box even naar fabrieksinstellingen laten resetten door de helpdesk, en dan de code onderaan de experiabox gebruiken.

Bij de speedtouch is een groen lampje WPA en een oranje lampje WEP, so u know.
Ik heb nergens een 26 tekens lange code moeten invullen, wel de WPA code en een naam die begint met SpeadTouch en dan een cijfer/letter combinatie.....

Verwijderd

Topicstarter
nIghtorius schreef op zondag 11 februari 2007 @ 13:52:
[...]

Geen netwerkadres bij draadloos 9 van de 10x WPA/WEP wachtwoord foutief (hou er rekening mee dat WPA wachtwoorden hoofdlettergevoelig zijn. dus a is niet A)

om het WPA/WEP verhaal uit te sluiten. Sluit 'm aan bekabeld. Ga naar de wireless configuration van je modem en kopieer/plak daarvan uit je WPA/WEP wachtwoord. Lukt dit niet.. probeer dan eens WPA/WEP beveiliging uit te schakelen om te zien dat je dan wel verbinding kunt krijgen.

lukt het je dan wel(bij het weghalen van WPA/WEP beveiliging)? dan weer een WPA wachtwoord instellen en deze ook toepassen bij je draadloos verbinding op je laptop.
Waar vind ik dit WPA/WEP wachtwoord?

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-03 08:35

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Modbreak:Kalus,

Zou je van af nu gebruik willen maken van de edit knop Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif wanneer je iets wilt toevoegen aan je laatste bericht i.p.v. het plaatsen van een nieuw bericht..

Dit telkens omhoog schoppen van je topic wordt als zeer vervelend ervaren :)

[ Voor 16% gewijzigd door Equator op 12-02-2007 20:27 ]

• remco_k

remco_k

Verwijderd schreef op maandag 12 februari 2007 @ 20:15:
[...]

Waar vind ik dit WPA/WEP wachtwoord?
In de configuratie van de speedtouch en/of op de achterkant op een sticker. (en die klopt, zolang je deze key niet zelf hebt veranderd in wat anders).

Alles kan stuk.

• Fridge-RaideR

Fridge-RaideR

Kalus, even een aantal dingen duidelijker maken. Heb jij internet plus bellen, of echt alleen adsl van kpn? Want het gedeelte met speedtouch en dan een cijfer letter combinatie komt me bekent voor, maar dat is de draadloze netwerknaam bij internetplusbellen abonees. En de WEP/WPA code, bij internetplusbellen staat die onderaan de speedtouchmodem.

Heb je dus adsl van kpn, kun je dan even op de speedtouchmodem kijken welke je precies hebt? Dan zoeken wij de handleiding even voor je op zodat je zelf even de WEP of WPA code erin kan zetten ;)

Verwijderd

Topicstarter
Fridge-RaideR schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 09:37:
Kalus, even een aantal dingen duidelijker maken. Heb jij internet plus bellen, of echt alleen adsl van kpn? Want het gedeelte met speedtouch en dan een cijfer letter combinatie komt me bekent voor, maar dat is de draadloze netwerknaam bij internetplusbellen abonees. En de WEP/WPA code, bij internetplusbellen staat die onderaan de speedtouchmodem.

Heb je dus adsl van kpn, kun je dan even op de speedtouchmodem kijken welke je precies hebt? Dan zoeken wij de handleiding even voor je op zodat je zelf even de WEP of WPA code erin kan zetten ;)
Ik heb direct ADSL van KPN via een zappen en surfen abonnement (digitenne + ADSL)
Ik heb SpeedTouch 716v5WL

Verwijderd

Topicstarter
Equator schreef op maandag 12 februari 2007 @ 20:26:
[modbreak]
Kalus,

Zou je van af nu gebruik willen maken van de edit knop [afbeelding] wanneer je iets wilt toevoegen aan je laatste bericht i.p.v. het plaatsen van een nieuw bericht..

Dit telkens omhoog schoppen van je topic wordt als zeer vervelend ervaren :)[/]
Oke, sorrie, ben nog vrij nieuw hierin...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2007 08:51 ]

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-03 14:31
Verwijderd schreef op zondag 11 februari 2007 @ 08:11:
windows ip configuratie

1. Hmmm, DHCP lijkt niet ingeschakeld te zijn op je laptop.
"DHCP ingeschakeld : nee"

2. En niet het 1.1-adres maar Standaard gateway : 192.168.1.254 is het IPAdres van je router.
Maar dat is nu dus niet het geval want deze gateway is statisch ingevoerd en zou dynamisch doorgegeven moeten worden. Puntje hierboven aanpassen en het werkt.

Verwijderd

Gisteren heb ik de homepage van SpeedTouch benaderd en daar een reset proberen te doen. Er werd gevraagd een gebruikersnaam en wachtwoord van mijn ADSL in te voeren (2x). Dat heb ik gedaan. Vervolgens ging ik naar een pagina waar een aanmeldscherm verscheen mat mijn gebruikersnaam al ingevuld en waar gevraagd werd om mijn ww. Dit door mij in eerste instantie al ingegeven wachtwoord wordt dus niet geaccepteerd waardoor ik nu helemaal niet meer internet opkan. Iedere pagina die ik opvraag (ADSL met of zonder draad) wordt nu geblokkeerd door SpeedTouch.
Weet iemand hoe je aanmelden met wachtwoord uit kunt schakelen?

Ik vraag me nu toch wel het volgende af: ik ben helemaal geen leek met computers, weet zelfs vrij veel. Als ik hier al niet uit kan komen hoe moet iemand die helemaal niets van computers weet ooit een oplossing kunnen vinden????

• Damocles.NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-09-2025
DNS in routersetup controleren.

• remco_k

remco_k

Verwijderd schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 11:47:
Gisteren heb ik de homepage van SpeedTouch benaderd en daar een reset proberen te doen. Er werd gevraagd een gebruikersnaam en wachtwoord van mijn ADSL in te voeren (2x). Dat heb ik gedaan. Vervolgens ging ik naar een pagina waar een aanmeldscherm verscheen mat mijn gebruikersnaam al ingevuld en waar gevraagd werd om mijn ww. Dit door mij in eerste instantie al ingegeven wachtwoord wordt dus niet geaccepteerd waardoor ik nu helemaal niet meer internet opkan. Iedere pagina die ik opvraag (ADSL met of zonder draad) wordt nu geblokkeerd door SpeedTouch.
Weet iemand hoe je aanmelden met wachtwoord uit kunt schakelen?

Ik vraag me nu toch wel het volgende af: ik ben helemaal geen leek met computers, weet zelfs vrij veel. Als ik hier al niet uit kan komen hoe moet iemand die helemaal niets van computers weet ooit een oplossing kunnen vinden????
De eerste login is van de webserver van je speedtouch.
De 2e login is je ADSL account bij je internet provider. En die is vaak niet hetzelfde als de webserver login... En aangezien je niet meer kan internetten ga ik ervanuit dat je je webserver account daar in hebt geklopt, ipv de ADSL account van je internet provider.

Alles kan stuk.

Pagina: 1