Foto's op een rijtje weergeven (in een grid)

Pagina: 1
Acties:

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-01 22:45
Ik ben nu al een tijdje op zoek naar een methode/pluging/programma dat een x aantal foto's in een regelmatig grid kan zetten (en dit opslaan als apart bestand). Ik heb net een tijd zitten zoeken met termen als grid, tiles, mosaic, maar ik krijg zoiets of zoiets. Ik wilde gewoon dat foto 1 linksboven komt, foto 2 rechtsboven, foto 3 linksonder en foto 4 rechtsonder (in het geval van 4 foto's). Evt graag nog wat controle over tussenruimte (marges).

Het is dus een soort collage, maar dan netjes op een regelmatig grid, zodat alle foto's volledig te zien zijn. Is er zoiets die dit automatisch voor mij kan doen? Handmatig alle foto's regelmatige plaatsen is best een werkje als je het hebt over 10+ foto's.

[ Voor 8% gewijzigd door Brent op 10-02-2007 01:42 ]

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Technicality
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-10-2025

Technicality

Vliegt rechtsom...

Je bedoelt als een soort indexprint (google zoekwoord)?

• Jk_W
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Picasa2 kan dit voor je doen. :)

Downloaden, open je foto's, klik op "collage" zeg dat je een grid wilt en klaar! :*)

[ Voor 39% gewijzigd door Jk_W op 10-02-2007 01:45 ]

• Brent
Jk_W schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 01:44:
Picasa2 kan dit voor je doen. :)

Downloaden, open je foto's, klik op "collage" zeg dat je een grid wilt en klaar! :*)
Yep, dat is het _/-\o_

Echter ( ;) ), iets meer controle zou wel mooi zijn. Output resolutie, verhouding van de uiteindelijke afbeelding (die is altijd vierkant, terwijl ik graag wat breders zou hebben). Nog meer input?

• sam.vimes
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-01 22:10
Je kunt dit doen met de thumbnailview van irfanview. Thumbnail size, aantal kolommen, etc. http://www.irfanview.com/download_sites.htm

• Brent
sam.vimes schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 11:11:
Je kunt dit doen met de thumbnailview van irfanview. Thumbnail size, aantal kolommen, etc. http://www.irfanview.com/download_sites.htm
Dat is alleen om weer te geven voor zover ik kan zien, niet om het op te slaan.

Pagina: 1