Toon posts:

Screensaver uitzetten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

is er ergens een .exe bestand die een screensaver uitzet? Het zit namenlijk zo,
Ik heb een programma voor mn webcam en als die beweging ziet dan kan ik instellen dat hij ,,,,.exe (of parameter, weet niet wat het is) moet starten (dus mijn screensaver uitzet) zodat mn monitor aangaat.
Of nog beter... dat mn monitor na 1 minuut helemaal uitgaat en met een exe weer aangaat.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2007 00:44 ]

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:49
Ja gewoon je screensaver uitzetten in je display\properties en dan bij de optie power "turn off monitor" op 1 minuut zetten. Neem aan dat het programmaatje van jou het scherm weer activeert zodra er beweging wordt geconstateerd.
euhmmzz, je wil een extern programma die het beeld aanzet bij beweging, ik dacht dat het programma dat je nu gebruikt dit al kon, maar ik las het verkeerd.

Eens wat keywords in Google gegooid, misschien heb je hier wat aan:
http://www.google.nl/sear...2Bmovement%2Bwebcam&meta=

[ Voor 42% gewijzigd door Snowwie op 10-02-2007 02:58 ]

Mijn YouTube Channel

• XplodingForce
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-02 16:30

XplodingForce

NEE GEEN COLA GEVEN!!!!

Je kunt met een willekeurig mouse macro programma een Macro maken voor je muis, dit is een programma'tje dat je muis op een vooraf ingestelde manier laat bewegen (niet je fysieke muis natuulijk, maar je muiscursor). Google maar eens op "mouse macro", dan vind je wel een paar goede (ook gratis). Zo'n Macro kun je ook exporteren als .exe.

Hierme kun je dus een Macro maken dat de cursor bijvoorbeeld 10 pixels naar rechts, en dan 10 pixels naar links beweegt. Dit exporteer je als .exe, en deze laat je door het programma'tje van jou uitvoeren. Als de muis beweegt haalt windows je monitor van de screensaver, of stand-by, wat je wilt.

Dit is misschien een beetje een omweg, en er zijn vast betere oplossingen, maar het is heel makkelijk, en je bent in 10 minuutjes klaar.

Everybody lies

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allemaal, ik ondekte net dat een screensacver ook uitgaat als een pragramma start of een tekstdocument. is er echt een heel klein file die maar 1 seconde aangaat? want zo een mouse macro gebruikt wel wat en moet je wachten doet hij opgestart is en dan kun je hem geruiken.

En het hoeft dus ook niet perse een exe te zijn.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 10:49:
Bedankt allemaal, ik ondekte net dat een screensacver ook uitgaat als een pragramma start of een tekstdocument. is er echt een heel klein file die maar 1 seconde aangaat? want zo een mouse macro gebruikt wel wat en moet je wachten doet hij opgestart is en dan kun je hem geruiken.

En het hoeft dus ook niet perse een exe te zijn.
een leeg batchbestand misschien?

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat is hem, het is gelukt bedankt alleen als mn monitor stand-by gaat werkt het niet maar dat is niet zo heel erg. als iemand nog iets weet, graag.

gr.
Pagina: 1