Ik zit nu met een leuk probleem waar mijn haren van rechtovereind staan.
Ik heb hier een HP laptop van pa's werk die bij medecollega's zo op hun eigen WLAN-netwerk kunnen zonder problemen. Maar bij ons werkt 't niet.
De laptop vind ons WLAN wel (WEP encryptie), maar hij krijgt een 169.x.x.x ipadres.
En ik snap niet waarom hij dat IP krijgt. (Tja, hij wacht op DHCP ofzo).
Ik heb ook al mijn mac-adres beveiliging uitgezet, maar dat helpt niet...
Het zit zo dat deze laptop een leuke policy heeft dat ipconfig /all en /renew niet kunnen worden gebruikt, en deze security-policy wil ik niet omzeilen.
De grote systeembeheerder van het bedrijf vind dit ook een raar probleem, want anderen kunnen er bij hun thuis zo op komen zonder problemen.
Ik heb thuis DHCP draaien (anderen ook wel denk ik
), en op mijn eigen Dell Laptop werkt het perfect en ben zo binnen.
Bereik van de HP laptop is ongeveer 62% (volgens mijn PSP)
Ok, het werkt wel met een LAN-kabel, ipv WLAN. Maar ik wil juist ook WLAN erop hebben
...
Iemand nog ideeen hoe ik deze laptop werkend krijg...??
Ik wil AF van dat 169.x.x.x -ipadres, maar hoe zonder die 'ipconfig' ???
Ik heb hier een HP laptop van pa's werk die bij medecollega's zo op hun eigen WLAN-netwerk kunnen zonder problemen. Maar bij ons werkt 't niet.
De laptop vind ons WLAN wel (WEP encryptie), maar hij krijgt een 169.x.x.x ipadres.
En ik snap niet waarom hij dat IP krijgt. (Tja, hij wacht op DHCP ofzo).
Ik heb ook al mijn mac-adres beveiliging uitgezet, maar dat helpt niet...
Het zit zo dat deze laptop een leuke policy heeft dat ipconfig /all en /renew niet kunnen worden gebruikt, en deze security-policy wil ik niet omzeilen.
De grote systeembeheerder van het bedrijf vind dit ook een raar probleem, want anderen kunnen er bij hun thuis zo op komen zonder problemen.
Ik heb thuis DHCP draaien (anderen ook wel denk ik
Bereik van de HP laptop is ongeveer 62% (volgens mijn PSP)
Ok, het werkt wel met een LAN-kabel, ipv WLAN. Maar ik wil juist ook WLAN erop hebben
Iemand nog ideeen hoe ik deze laptop werkend krijg...??
Ik wil AF van dat 169.x.x.x -ipadres, maar hoe zonder die 'ipconfig' ???
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes