Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02-2023
Ik heb sinds een paar weken een D70. De verkoper had nog een Sigma EF430-ST flitser
liggen, die ik er bij heb gekregen. Ik weet alleen niet of deze flitser met mijn D70
te gebruiken is. Ik heb de flitser al een keer in het schoentje geschoven, maar met de
keuzestand op auto klapte het ingebouwde flitsertje gewoon open. Dat zal niet de
bedoeling zijn. Kan iemand me even bijpraten? :)

Afbeeldingslocatie: http://194.109.165.171/Sigma.EF-430ST.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-09 21:44

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

als de flitser uit staat dan klapt die omhoog. In ttl stand van je flitser zou die interne niet op moeten klappen. Doet hij dat wel, tja.....misschien toch niet compatible, herkennen ze elkaar blijkbaar niet. Batterijen e.d. zit er in en los flitst de camera wel, dmv het test knopje?

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02-2023
Als ik de camera op een programmastand heb staan (bijv. AUTO) en ik schakel de interne flitser uit, dan werkt de externe flitser als ik het schuifknopje op MH of ML heb staan. Nog maar eens wat verder uitvogelen. Ding geeft in ieder geval een flinke bak licht meer dan het kleine flitsertje :). Wat is het verschil tussen die MH en ML? Ik heb er helaas geen manual bijgekregen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-09 21:44

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

ik denk dat het dan komt doordat de flitser gebruikt maakt van de oude TTL en je camera van ITTL.
Net als dat bij canon de EZ flitsers het niet meer doen op moderne body's (niet automatisch meer, handmatig natuurlijk wel). Dan werkt inderdaad alleen de handmatige standen. Het verschil tussen MH en ML weet ik niet, maar het lijkt me dat dat Manual High sync is en Manual Low sync?...maar dat is slechts een gokje in het wild :)

[ Voor 6% gewijzigd door Nomad op 10-02-2007 10:42 ]

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten