Toon posts:

Problemen met overclocken ASUS M2N TE

Pagina: 1
Acties:
  • 464 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Als ik mn computer wil overclocken doormiddel van clockgen dan kan ik hem van 2.2ghz naar 2.3 brengen maar als ik hem nog een stapje hoeger wil doen naar 2.35 ofzo dan start hij eerst automatisch opnieuw op en dan krijg ik een fout melding dat microsoft windows is hersteld van een ernstige fout :? . Als ik dan clockgen weer open zie ik dat hij alles weer naar de normale settings heeft gezet namelijk 2.2gzh.

Dit zijn de specs....

AMD Athlon 4200+ dual core
ASUS M2N TE (targa editon)
Nvidia Geforce 7600GS
2x512mb pc5300 geheugen @ 800mzh
320gb WD sata schijf

http://www.targa.nl/index...defined&SPCAREA=undefined

Dit alles is een kant en klaar systeem van Targa. Targa is zo fijn geweest om de CPU Frequency optie uitteschakelen in het bios :(

Weet iemand misschien de oorzaak? Of heeft iemand hier enig ervaring mee qua overclocken?

Alvast bedankt!

• motormuisje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03-2024
Er hebben hier genoeg mensen verstand van overklokken, heb jij het wel ?
Als je niet weet wat je doet moet je het niet doen.

1 tip, laat clockgen maar achterwege en begin met de hand in je bios.

Verwijderd

Topicstarter
heb het probleem al ontdekt mn gehuegen bleek de bottleneck te zijn. ik kan niet hoger dan 2.3 gzh anders moet ik ander geheugen kopen.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Verwijderd schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 18:33:
heb het probleem al ontdekt mn gehuegen bleek de bottleneck te zijn. ik kan niet hoger dan 2.3 gzh anders moet ik ander geheugen kopen.
tis sowieso al een wonder dat je PC5300 RAM op 800Mhz (400Mhz DDR) heb gekregen eigenlijk...
PC5300 is namelijk 667Mhz (333Mhz DDR)
PC6400 is juist 800Mhz (400Mhz DDR). Lijkt me sowieso goed plan om dat te halen, want de bus snelheid van een Athlon64 X2 is volgens mij een multiple van 200Mhz.
Met dat PC5300 draai je waarschijnlijk een asychrone verhouding tussen je HTT bus en je RAM.
Sychroon is voor zover ik weet altijd beter.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Topicstarter
McKaamos schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 18:53:
[...]

want de bus snelheid van een Athlon64 X2 is volgens mij een multiple van 200Mhz.
klopt is 200mzh. Wil hem wel hoger zetten maar dat lukt niet :P Targa is zo aardig geweest om die functie uit te zetten in het bios en kan het dus op geen enkele manier bereiken. Heb trouwens al een leuk moederbordje op het oog namelijk een "M2N-E nVidia nForce 570 Ultra 2 GHz DDR2" Zal daarnaast ook ander gehuegen moeten aanschaffen als ik echt wat wil bereiken maarja spul is niet gratis en ben ook maar 15 :P

mobo 97 euri
geheugen 214 euri

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

M2N-E heb ik hier ook. Leuk plankje :)
Dat geheugen betaal je trouwens wel veel voor, of haal je meteen 2GB ofzo?
als je voor 1GB gaat kan je voor 100 euro al wel DDR2-800 (PC2-6400) hebben. Alternate heeft strips van GeIL in de aanbieding. 2x 512 voor 99 euro.

edit:
houd er trouwens rekening mee dat de M2N-E (net als veel andere borden) maximaal 1.95 vDDR geeft.
Dus koop geen OCZ DDR2 RAM b.v. Dat RAM wil nl 2.1volt hebben, en dat kan je mobo dan niet leveren. Die GeIL reepjes werken netjes op de standaard 1.8volt zoals gespecificeerd door de JEDEC.

[ Voor 36% gewijzigd door McKaamos op 10-02-2007 19:41 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de tip bij Alternate! zal hem eens gaan bekijken :D

en ja wou ook gelijk 2 gb halen vanwege Flight simulator X (echt MEGA zwaar) dan loopt het toch net iets soepelder.
Pagina: 1