Toon posts:

3CCD Camera kopen, lastige keus!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Momenteel ben ik druk op zoek naar een nieuwe videocamera. Natuurlijk ben ik al ontzettend veel op jacht geweest naar informatie en zelfs wat winkels bezocht. Helaas hebben geen van alle winkels hier in de buurt de camera's die ik in gedachten heb.
Ik zal eerst eens uitleggen waar ik de camera voor van plan ben te gaan gebruiken. Voornamelijk zal ik opnames gaan maken op evenementen en kermissen. Dat betekend veel beweging en veel licht. Het meest belangrijke is dat de camera ook in het donker nog mooi beeld leverd. Op een kermis heb je in het donker natuurlijk veel lampjes, echt donker is het dus niet, maar er is wel heel veel beweging. Ik ben dus op zoek naar een camera die daarbij mooie beelden leverd.
Nu heb ik twee camera's in mijn gedachten. De eerste is de JVC GZ-MC500. Deze camera heeft een bekende ook in het bezit en ik weet dus dat deze mooie beelden leverd. Toch was ik al eerder op de Panasonic NV GZ500 gevallen. Beide vallen ongeveer in dezelfde prijscategorie maar de Panasonic komt uit 2006 en de JVC uit 2005. De JVC is ongeveer voor 50 euro extra te verkrijgen.
Deze 2 camera's heb ik eens met elkaar vergeleken via deze site: http://www.kieskeurig.nl/...6928544C1256FCA00311D63#. Als ik alles dan goed bekijk kom ik toch tot de conclusie dat de Panasonic zelfs nog iets beter is, ondanks dat deze nieuwer en goedkoper is, klopt dat?

Graag zou ik van de kenners willen horen welke camera het beste geschikt is voor mij en wellicht wat specificatie's.

Alvast heel erg bedankt,
Justin

Verwijderd

De mc500 is al een oud beestje. Hij is inmiddels opgevolgd door een variant met een HDD van 30GB (mg505) en deze wordt as we speak opgevolgd door de MG555. Beide modellen leveren een beter plaatje dan de mc500. Daarnaast werk je dan met een grotere HDD ipv met microdrives.

Wat betreft de NV GS500, dit is een veel betere camera. Grotere CCD's, optische stabilisator, meer mogelijkheden, beter objectief. Hij werkt alleen met dv tapes. Als je dat geen probleem vindt dan is de Panasonic dus de betere keuze.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie!

Zoals ik kan zien via de specificatie's is de Panasonic ook beter inderdaad maar ik wou niet alleen afgaan van internet maar ook wat reactie's van andere horen. Bedankt daarvoor.
Jij zegt dus dat de Panasonic beter is, dus ook voor opnames in het 'donker' met veel lampjes en veel beweging (kermis dus) zou deze waarschijnlijk beter zijn? :)

Verwijderd

Gezien de Panasonic met een vaste bitrate werkt en de JVC met een VBR zal de Panasonic sowieso beter met beweging omgaan dan de JVC. Daarnaast vangen de grotere chips meer licht op, dus is hij beter in weinig licht.

Icm lampjes kun je de zebra functie zelfs aanzetten waardoor je weet of je opname overbelicht is of niet. Deze kun je dan met de pijltjestoetsen aanpassen. Heeft de camera moeite met focussen, dan zet je hem gewoon met de schakelaar op MF en kun je met een hele mooie focusring zelf scherpstellen. Last but not least heeft de Panasonic hele mooie audiomogelijkheden. Even audio op manual zetten, koptelefoon op en zelf de niveaus regelen, Dat scheelt dat je mic continu wordt overstuurd. Kortom de Pana beat de JVC hands down.....

Verwijderd

Topicstarter
Thanks voor de uitgebreide reactie. Ik denk dat ik inmiddels toch wel overtuigd ben. Komende week nog even het land in om de 2 camera's op te zoeken en vast te houden maar gezien de voordelen van de Panasonic zal de keuze waarschijnlijk wel daarop vallen!

Bedankt

Verwijderd

VBR is trouwens variabele bitrate. Ik denk overigens dat je voor de JVC MC500 nog aardig je best moet doen om die te vinden.... Bel anders even de winkels waar je naartoe wilt gaan.

Verwijderd

Topicstarter
Ja beide camera's worden volgens mij niet meer geleverd. Op internet is de JVC nog maar verdacht weinig te vinden en de GS500 alleen met engelse menu's, in de winkel kreeg ik ook te horen dat deze inderdaad niet meer geleverd wordt en ze het dus van een ander filiaal moeten laten komen.
Engels menu is wat lastig maar is helaas niks aan te doen. Kwestie van alles even doorhebben waarschijnlijk, mijn engels is niet zo slecht dus dat moet meevallen.

Handig om even te bellen inderdaad, dankje

Verwijderd

GS500 is absoluut direct uit voorraad leverbaar bij Haagtechno (NL importeur). Ik heb ze er van de week nog besteld. De GS500 en de SDR150 zijn de enige twee camera's van Panasonic die niet vervangen worden en doorlopen in 2007.

Verwijderd

Topicstarter
Oke dan was het waarschijnlijk de GS300 die niet meer geleverd wordt, ben ik even in de war.
Wat is de reden feitelijk dat de camera alleen met engelse menu's te krijgen is via internet?

Verwijderd

Topicstarter
Nog even een bedankje naar jou mig29 voor het advies en de tips. Vandaag heb ik de NV GS500 aangeschaft omdat deze voor mij meer voordelen biedt zoals de FireWire, video-in en DV bandjes.

Als ik ergens vraag om advies wil ik ook graag even laten horen wat mijn uiteindelijke besluit is geweest, dus bij deze. Bedankt voor de hulp.
Pagina: 1