[Vista] Corrupt na installatie? "Bad Image"

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• dutch79
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-03-2023
Na verschillende keren en versies installeren krijg ik Vista maar niet fatsoenlijk geïnstalleerd!

Ik heb er op z'n langst 2 dagen van mogen genieten en het werkte allemaal best prima, maar met het starten van een Vista-onderdeel oid kreeg ik uiteindelijk (of al heel snel) na de installatie de volgende foutmeldin (Bad Image.. bla bla..):

Afbeeldingslocatie: http://www.sdirkx.nl/offsite/bad_image_crop.jpg

Snap er niks van. De versies moeten het gewoon doen (maat van me heeft 'm perfect draaien). Wat kan er aan de hand zijn? Bij checkdisk heb ik geen bad sectors zien staan. Zou het iets in m'n hardware kunnen zijn? De videokaart, geluidskaart e.d. werkten allemaal wel in Vista.

Ik heb 'm in dual-boot (Vista Ultimate 32-bits) op een P4 3.0 Ghz / 1 Gb RAM / ATI Radeon 9800 Pro (Dell Dimension 8300).

Iemand? :s

PS: Ik zal 'm nog 's een keer proberen te repareren vanuit het bootmenu van de Vista-DVD... weet het anders ook niet meer.

[ Voor 8% gewijzigd door dutch79 op 10-02-2007 15:18 ]

Verwijderd

Modbreak:houd je ongenuanceerde commentaar maar voor je, daar hebben we niks aan.

[ Voor 79% gewijzigd door sanfranjake op 26-02-2007 10:57 ]

• dutch79
Daar kan ik niet zoveel mee he...

• dutch79
In Everest geeft ie een groter partitiebegin dan -grootte?!

Afbeeldingslocatie: http://www.sdirkx.nl/offsite/Everest_storage_crop.jpg

Wat kan ik hieruit concluderen?

• RRX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-05-2025

RRX

@life-

Dat klopt gewoon, je partitie begint aan het eind van de 45575 + 54 MB en is 30718 groot

[ Voor 177% gewijzigd door RRX op 10-02-2007 13:23 ]

mijn T.net systeemspecspagina

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Waarom is in godsnaam je Vista weer geinstalleerd op H? Zet die gewoon op C. Dat is het beste.

Dan: geheugen getest op errors? Tooltje van de fabrikant eens gedownload om te checken?!?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:45

Haan

dotnetter

Heb je een legale gekochte versie? Of is je download misschien niet goed gegaan..

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Eegee
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-03 21:21
Bad Image gaat alleen maar over die DLL in de melding, niet over hardware of zo. De genoemde gdiplus.dll is dus waarschijnlijk een niet-werkende versie. Veel software-pakketjes leveren deze erbij, misschien heb je pas iets geïnstalleerd waar een rotte versie van deze DLL bij zat?

• dutch79
Dat klopt gewoon, je partitie begint aan het eind van de 45575 + 54 MB en is 30718 groot
OK, dan is daar in ieder geval niks mis mee.
Waarom is in godsnaam je Vista weer geinstalleerd op H? Zet die gewoon op C. Dat is het beste.
Omdat C: Windows XP is. H: is gewoon een nieuwe partitie op dezelfde schijf. Ik wil XP nog gewoon kunnen draaien, vandaar de dual-boot-opstelling.
Dan: geheugen getest op errors? Tooltje van de fabrikant eens gedownload om te checken?!?
Nee, moet dat nog 's doen.
Dit zegt Everest over m'n geheugen. Fabrikant is Infineon, toch? Ik ga 's op zoek.

Afbeeldingslocatie: http://www.sdirkx.nl/offsite/Everest_RAM_crop.jpg
Heb je een legale gekochte versie? Of is je download misschien niet goed gegaan..
Had het de eerste keer met een beta-versie (RTM volgens mij), maar die draait gewoon goed bij een maat van me, dus daar zal 't 'm denk ik niet in zitten. Ik had 'm gebrand en hij gemount, dus dat is wel verschillend.
Bad Image gaat alleen maar over die DLL in de melding, niet over hardware of zo. De genoemde gdiplus.dll is dus waarschijnlijk een niet-werkende versie. Veel software-pakketjes leveren deze erbij, misschien heb je pas iets geïnstalleerd waar een rotte versie van deze DLL bij zat?
Maar die melding geeft ie wel voor een aantal verschillende Vista-onderdelen. Of het allemaal gdiplus.dll is weet ik niet. Maar het is ook niet logisch dat ie dat ook bij de retail-versie geeft. Er lijkt dus toch iets op mijn PC niet goed te zitten...

[ Voor 5% gewijzigd door dutch79 op 10-02-2007 15:17 ]

• dutch79
Ik heb een memory-test van Memtest86 (laatste versie; v.1.70) uitgevoerd, maar na 2 cycli van 10 testen niks gevonden (2x pass, o errors):

Afbeeldingslocatie: http://www.sdirkx.nl/offsite/memtest86.jpg

Hier nog even wat er gebeurde na die "bad image" foutmelding, gevolgd door een reboot...

Hij test de "indexes..."

Afbeeldingslocatie: http://www.sdirkx.nl/offsite/Vista_corrupt1.jpg

...en delete vervolgens een hele hoop index entrys.. :|

Afbeeldingslocatie: http://www.sdirkx.nl/offsite/Vista_corrupt2.jpg

Ik ga ook maar ff m'n harde schijven testen.

[ Voor 14% gewijzigd door dutch79 op 10-02-2007 16:24 ]

• KnEuTeR
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-02-2024

KnEuTeR

iedereen heeft een handelsmerk

Wat voor moederbord heb je? Las hier een bericht van iemand die ich8 had en andere drivers gebruikte tegen bestandscorruptie:

http://gathering.tweakers...message/27478709#27478709

ik heb zelf ook ich8 op me mobo maar nog geen last gehad...

Computers ain't that smart, Whatever man built could be taken apart

• dutch79
Moederbord is van Dell (Dimension 8300),
CPU van Intel,
chipset van Intel (875P) en
bios van Phoenix.

Ik heb eigenlijk niet zo'n idee wat ik allemaal zou kunnen / moeten update qua drivers e.d.

Gisteren hebben ik m'n 2 HDDs gescand met Ontrack Data Advisor en daar kwam wel wat uit! -->

Afbeeldingslocatie: http://www.sdirkx.nl/offsite/ontrack_drive1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.sdirkx.nl/offsite/ontrack_drive1a.jpg

Wat kan ik hier voor conclusie aan verbinden? Ik heb de partitie in Acronis Disk Director aangemaakt, kan daar iets mis mee zijn? (zie ook 4e post van dit topic).

Zijn er dingen die belangrijk zijn bij het aanmaken van partities voor een dual-boot?

Het het idee dat ik nu iets op het spoor ben... waardeer het trouwens zeer als jullie me hiermee verder kunnen helpen! _/-\o_

[ Voor 34% gewijzigd door dutch79 op 11-02-2007 21:55 ]

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-11-2025
Die hele partitie zit in de knoei zo te zien.

Ik denk dat je die problemen kan verhelpen door de oude partitie(s) te verwijderen en opnieuw partities aan/bij te maken en deze laat formateren door Vista tijdens de Vista-setup.

[ Voor 9% gewijzigd door MelvinB op 11-02-2007 21:24 ]

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

• dutch79
Aan zoiets dacht ik ook al. Ik heb namelijk van Windows XP een image met Acronis True Image gemaakt op een externe HDD. Kan ik die daarna dan nog wel gewoon terugzetten in een nieuw aangemaakte partitie? Of kan ik daarmee problemen verwachten?
en deze laat formateren door Vista tijdens de Vista-setup.
Dat snap ik nog niet helemaal. Is dat een optie op de Vista-DVD voor het installeren?

[ Voor 37% gewijzigd door dutch79 op 12-02-2007 16:39 ]

• dutch79
Ik heb inmiddels de partitie opnieuw aangemaakt en vanuit de Vista-installatie-DVD de partitie waar ik 'm in wilde hebben nog even laten formatteren (volgens mij heeft hij nu ook die partitie de schijfletter "C" gegeven i.p.v. "D" (omdat XP eerst "C" was, ivm dual-boot).

Tot nu toe (een middagje) heb ik nog geen dergelijke foutmelding mee gehad en heb ik van Vista alvast maar een eerst backup gemaakt met Acronis True Image wat ik als eerst had geïnstalleerd. Inmiddels ook NOD32 en het lijkt allemaal goed te gaan... so far.

Eindelijk even goed in VIsta kunnen kijken en al een potje Chess gespeeld. Mooie games zitten er wel in hoor :) (Ultimate).

Bedankt voor het meedenken!

• ensingg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-03-2022
Hoi,

Dit lijkt heel erg op mijn situatie.
C: XP overgezet met trueimage naar nieuwe harddisk

Met diskdirectory een partitie aangemaakt voor VISTA. En deze gekozen binnen installatie vista.
Je schrijft dat je de vista installatie nog even laat formatteren. Ben nu niet thuis dus kan het niet controleren, maar kan ik dat doen bij het kiezen van de partitie?

Wordt er gek van. Als Vista goed en wel draait is het hele systeem weer corrupt. Hoop dat dit mijn probleem ook oplost.

bedankt,
Gert
sdirkx schreef op maandag 12 februari 2007 @ 16:38:
Ik heb inmiddels de partitie opnieuw aangemaakt en vanuit de Vista-installatie-DVD de partitie waar ik 'm in wilde hebben nog even laten formatteren (volgens mij heeft hij nu ook die partitie de schijfletter "C" gegeven i.p.v. "D" (omdat XP eerst "C" was, ivm dual-boot).

Tot nu toe (een middagje) heb ik nog geen dergelijke foutmelding mee gehad en heb ik van Vista alvast maar een eerst backup gemaakt met Acronis True Image wat ik als eerst had geïnstalleerd. Inmiddels ook NOD32 en het lijkt allemaal goed te gaan... so far.

Eindelijk even goed in VIsta kunnen kijken en al een potje Chess gespeeld. Mooie games zitten er wel in hoor :) (Ultimate).

Bedankt voor het meedenken!
Pagina: 1