Toon posts:

Vista wireless verbinding zwak, XP verbinding uitstekend

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende "probleem" als ik met mijn laptop Acer Aspire 3693 wireless verbinding heb is het signaal zwak/redelijk wat ik ontvang, maar met mijn oude laptop Acer Aspire 1302 is de wireless ontvangst goed/uitstekend.
De router waar alles aanhangt is de Sweex LB200010 met laatste firmware 2.65, de wireless netwerk adapter in de Acer Aspire 3693 is een Atheros AR5005G.
Het radiotype van de router is 802.11b, ik ontvang ook veel netwerken uit mijn omgeving met 802.11g en die signaalsterkte's zijn uitstekend.
Iemand enig idee waarom de signaalsterkte zwak/redelijk bij m'n nieuwe laptop? (en bij m'n oude goed/uitstekend?)

Verwijderd

Dit kan gewoon aan de antenne van de laptop liggen, maar anders, zoek even het verzendvermogen van je Wi-Fi adapter op in de driver, misschien werkt het beter als je dit hoger zet? (Dit heeft wel een negatieve invloed op de accuduur)

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:54
Kan aan de antenne's liggen. Misschien had je oude laptop wel antenne's geintegreerd in het scherm. En heeft je nieuwe laptop wel alleen een sprietje binnenin.

Heb je ook al de nieuste (Vista) drivers gedownload van de Acer site?

Verwijderd

Topicstarter
Als aanvulling, als ik m'n laptop naast m'n router zet is de signaalontvangst net zo zwak/redelijk.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2007 23:19 ]

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:54
Dan is het een driverprobleem waarschijnlijk.

Verwijderd

Topicstarter
Aanvulling 2: ff m'n 802.11b pcmcia kaartje erin gestopt en de ontvangst is goed/uitstekend.
Pagina: 1