[Office 2007] Sub - en Superscript in vergelijkingen

Pagina: 1
Acties:
  • 179 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• bartosiej
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 24-07 03:21
hallo allemaal,

ik ben bezig met een werkstuk voor school en daarbij maak ik gebruik van de nieuwe office 2007, die een nieuwe functie heeft, namelijk: vergelijkingen invoegen.

deze functie is erg handig, alleen 1 ding lukt me niet en het is een beetje raar:

Afbeeldingslocatie: http://www.gratizwebtoolz.nl/images/anders/subsuper.jpg

Ik kan geen sub - of superscript instellen bij de tekens in de vergelijkingen...

Ik zie ook geen optie om gewoon een kwadraat o.i.d. in te voeren, dit vind ik erg raar, omdat er JUIST in vergelijkingen kwadraten e.d. worden gebruikt..

zie ik iets over het hoofd?

alvast bedankt,

bartosiej

• Rfce
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09-2024

Rfce

Veni, Vidi, Vici

nou in een geval van bijv. een 2, de 2 selecteren en dan: "ctrl+shift+=" voor supersctipt en "ctrl+=" voor subscript.

euh...ja

• bartosiej
Deze optie werkt helaas niet :( , werkt overigens wel bij gewone tekst..

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:24

Reptile209

- gers -

Als het een beetje lijkt op de Equation-editor (die al sinds mensenheugenis in Word zit), gaat superscript met Ctrl-H ("hoog") en subscript met Ctrl-L ("laag"). Zoek anders in de help eens op Shortcut(keys) of Keyboard voor de bijbehorende toetsencombo's.

Zo scherp als een voetbal!

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Je moet een equation object invoegen (Insert tab-blad, equation klikken). Dan kan je een echte eqaution maken, waarbij je een symbool kan selecteren en daarna sup of sub-script kan selecteren.

Dus:
NIET met de fonts gaan kloten, want dit werkt NIET (toetsenbord combinaties ook niet btw).
Wel met de equation editor een sub-script invoegen dmv het klikken op de icoontjes.

Screenshot: http://img255.imageshack.us/my.php?image=untitledzt5.jpg

Equations zaten ook al in de vorige versie van Word btw.

[ Voor 46% gewijzigd door TweakerNummer op 10-02-2007 15:44 ]

• bartosiej
Het zijn al vergelijkingen (equations), deze heb ik gemaakt door Invoegen->Vergelijking te doen..

Als ik het met de hand doe, dan kan ik wel sub- en superscript selecteren, maar moet die equation DUS niet...

Probeer het zelf maar eens,, maak maar eens een vergelijking in word07 en typ een 2, en probeer sub- of superscript te doen ;)

Sorry ik zeg helemaal niks meer, je bent geweldig _/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door bartosiej op 10-02-2007 15:47 ]

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
bartosiej schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 15:46:
Het zijn al vergelijkingen (equations), deze heb ik gemaakt door Invoegen->Vergelijking te doen..

Als ik het met de hand doe, dan kan ik wel sub- en superscript selecteren, maar moet die equation DUS niet...

Probeer het zelf maar eens,, maak maar eens een vergelijking in word07 en typ een 2, en probeer sub- of superscript te doen ;)

Sorry ik zeg helemaal niks meer, je bent geweldig _/-\o_
Je moet eerst een sub-superscript doen een daarna een 2 tikken. Niet andersom.
Pagina: 1