[abit][nf7s]ALC650 spdif dts schokkend

Pagina: 1
Acties:

• Mastruberik
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-01-2022
Hallo,

Deze vraag is vaker gesteld, maar ik heb er nog geen duidelijk antwoord op gevonden. Ik probeer via de SPDIF naar mijn versterker dts geluid te krijgen. Tot nu toe zonder succes. Ik kan op het moment niet testen met power dvd, maar dolby digital werkt wel. zodra ik met vlc dts wil versturen, dan springt mijn versterker wel naar dts, maar dan schokt het geluid enorm.

Ik heb gelezen dat het waarschijnlijk aan de geluidskaart ligt, dat die geen dts ondersteunt. Maar ik heb ook in de faq gelezen dat het alleen data verstuurd en dat de taak bij de versterker ligt. Zal iemand mij een duidelijk antwoord kunnen geven waar het aan ligt en hoe het opgelost zal kunnen worden?

bvd.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

En dan de hamvraag : wat voor geluidskaart heb je dan? ;)

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-02 06:29
heb je powerdvd niet staan op dts 24/96? want onboard geluidskaarten met dts through hebben wel eens moeite met dts geluid op hoge resolutie/kwaliteit. als je alles op standaard hebt moet hij geen probleem hebben.

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:18

charrel

Cortisol4life..

Exorcist schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 18:53:
En dan de hamvraag : wat voor geluidskaart heb je dan? ;)
Nforce2 boardje, dus een soundstorm geluidschip onboard :+

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:02
VLC is de oorzaak :) Zijn meer gebruikers die daar problemen mee hebben. Beter kun je Mediaplayer classic gebruiken of zoals je al zei PowerDVD. DTS Passthrough is geen enkel probleem voor een 6 kanaals Realtek chipje(in dit geval eigenlijk de NVIDIA Nforce APU)

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

charrel schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 19:04:
[...]

Nforce2 boardje, dus een soundstorm geluidschip onboard :+
Totaal over de topictitle gekeken :o

• Mastruberik
bedankt voor de reactie. Ik zal het direct proberen. heb het 1 en ander al geporbeerd met media player classic. Maar komt wel veel om het hoekje kijken met hdtv om het soepel te laten draaien.. Vooral de 1080 films:S.,

• mad-dog
Mastruberik schreef op zondag 11 februari 2007 @ 13:00:
bedankt voor de reactie. Ik zal het direct proberen. heb het 1 en ander al geporbeerd met media player classic. Maar komt wel veel om het hoekje kijken met hdtv om het soepel te laten draaien.. Vooral de 1080 films:S.,
1080P met een Socket-A CPU is sowieso krap aan :)

• Mastruberik
mad-dog schreef op zondag 11 februari 2007 @ 20:12:
[...]

1080P met een Socket-A CPU is sowieso krap aan :)
daar was ik al bang voor:S...is er een oplossing om soepel te draaien?

• mad-dog
Snellere CPU kopen, maar da's waarschijnlijk niet de oplossing die je wilt horen :)

• Mastruberik
mad-dog schreef op maandag 12 februari 2007 @ 17:49:
Snellere CPU kopen, maar da's waarschijnlijk niet de oplossing die je wilt horen :)
lol inderaad:P dat had ik al bedacht tot ik deze week en afgelopen week 3 hoge boetes kreeg voor me heerlijke nette rijgedrag wat volgens de politie niet mag:P:)

geluid werkt wel perfect. ben nu aan het kijken hoe ik het beeld vloeiend kan krijgen:), is genoeg over te vinden, maar weinig succes tot nu toe.

Er mag slotje op trouwens, voor het teveel offtopic word.
Pagina: 1