PC reageert niet meer op opdrachten:99% onverklaarbare load

Pagina: 1
Acties:

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:22
Excuses voor de misschien wat warrige topictitel, maar het probleem is ook lastig te formuleren. Vanmiddag was ik lekker aan het internetten op m'n 'huiskamer' pc, en ineens loopt hij zonder reden vast. Hij freezede zeg maar. Muis & tobo deden niets meer. Dat gebeurt wel eens, dus ik restart hem vrolijk om weer verder te gaan. Maar dán...

Na de reboot kan ik programma's opstarten wat ik wil, geen een wordt daadwerkelijk opgestart. Ik kan niet eens meer in mijn documenten kijken waar een aantal belangrijke ongebackupte bestanden staan (stom stom). Wat vreemd genoeg wel werkt is menu start en de taakbalk. Ik kan wel bijvoorbeeld AVG afsluiten via de taakbalk.. Zou het iets te maken hebben met explorer?

Als ik ctrl-alt-del doe zie ik dat de cpu 99 % bezig is met 'niet actieve systeem processen'. Dit kan ik ook niet afsluiten, omdat hij dan zegt dat de bewerking niet geldig is voor dit proces. Ik wil heel graag m'n computer niet opnieuw te hoeven installeren, heeft iemand enig idee wat ik kan doen?

Overigens is het probleem precies hetzelfde als je windows in veilge modus opstart, in alle varianten van de veilige modus ook.

Een misschien opvallend detail is dat m'n computer vastliep op de website van www.formule1.nl, eerder deze week verloor ik elke keer m'n draadloze verbinding als ik op die website kan.. sowieso beetje vreemd.

Enige andere dat ik nog kan bedenken is m'n draadloze usb receiver, dat is het enige nieuwe aan de computer, althans, vorige week geïnstalleerd.

Specs:

amd64 3200+
1024 MB ram
120 GB Sata HD
9800 Pro
480 watt antec voeding
Win XP sp2.

Hier nog een foto met het probleem:

Klik (imageshack)

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-05 23:33
niet actieve systeem processen op 99% betekend dat je CPU 99% van de tijd idle is d8 ik dus dat zit wel goed, die zit bij mij ook altijd rond de 90 als ik niets doe ;)

[ Voor 21% gewijzigd door !GN!T!ON op 09-02-2007 21:43 ]

• CRiMiNaL
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-01-2024

CRiMiNaL

Witlof ^^

Eerst even 1 verduidelijking, het is normaal dat als je PC (bijna niks) uitvoert dat "Niet actieve Systeem processen" of "System Idle Process" 99 procent van je CPU Tijd in beslag nemen.

Was deze "vastloop" anders dan de vorige, of loopt je PC wel vaker vast op deze manier, maar was nu de 1e keer dat hij na het opstarten niet meer normaal functioneerde ?

... MMORPG Addict.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Zoals Iginition al zegt: Die niet-actieve systeemprocessen is de nederlandse omschrijving voor Processor Idle Time, het feit dat je processor niets doet.
Als die 99% is, heb je een erg schoon systeem draaien.
Uit de draaiende processen kon ik echter niet opmaken of je wel iets van een virusscanner/firewall hebt draaien. Misschien toch wel een aanrader. Je zou ook eens kunnen overwegen een spywarescan te draaien met bijv. Hitman Pro o.i.d.

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:22
Bedankt voor de snelle reacties :). Ik zie nu ook op deze pc dat hij 99 % bezig is met niet actieve systemprocessen.. weer wat geleerd. De foto is genomen toen ik windows in veilge modus had opgestart, vandaar dat er zo weinig processen runnen. Normaal zijn dat er wel 29 ongeveer. M'n pc loopt overigens bijna nooit vast, misschien minder dan 1 x per 3 maanden, dit was dus al vrij uitzonderlijk, vooral omdat ik er alleen op internet, wat word typ etc.

Ik draai met een iets te lage regelmaat ad-aware, die dan meestal vrij weinig vind. Als ik nu Hitman pro zou willen draaien ben ik te laat vrees ik, ik kan helemaal niets maar dan ook niets opstarten :(

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Doe eens start --> uitvoeren --> msconfig, en vink dan alles bij opstarten uit dat je niet nodig hebt/niet gebruikt/onnodig opstart. Hele kleine kans dat daar een boosdoener bij staat.

Je kunt ook zoveel mogelijk hardware loskoppelen en dan nog even opstarten, kijken wattie dan doet.
Pagina: 1