DVI/HDMI/VGA ellende

Pagina: 1
Acties:
  • 2.426 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Afwezig
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-05 19:21
Ik heb een videokaart met DVI, HDMI en S-Video out. Ik heb 1 monitor met DVI-D in, en 1 met VGA in. Ik wil dual screen draaien. Ik heb m'n DVI uitgang geconvert naar VGA met een converter, ik heb aan mijn HDMI uitgang een kabel hangen die HDMI naar DVI convert.

Nu heb ik geprobeerd die DVI die aangesloten zit op die HDMI weer naar VGA te converten, maar dat werkte niet. Nu heb ik het volgende in gedachte:

De monitor met VGA-in sluit ik aan op de DVI-out van de videokaart door middel van een converter, dat werkt. De andere monitor met DVI-in sluit ik aan op de HDMI poort door middel van een HDMI naar DVI converter. Dan heb ik alleen nog een DVI kabel nodig. Gaat dat wel werken? Of kan ik gewoon met mijn videokaart geen 2x beeldscherm draaien. Als het niet gaat werken kan ik me de kosten van een DVI kabel weer besparen.

Ik heb een Asus 7600GT DVI/HDMI 256MB.

Verwijderd

hdmi is het zelfde als dvi (maar dan ook met audio)
Dus als het goed is kan je gewoon dual setup draaien.

Zal even op de asus site kijken

Oke even gekeken.
Er zit standaart geen d-dub op (vga)
Als dat er wel op had gezeten dat kan het zijn dat hdmi\dvi gezamelijk zijn.
Dit zijn ze niet dus ik ga er van uit dat je dual setup kan draaien

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2007 23:31 ]

• Robert89
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:45
Ik ben er bijna zeker van dat je videokaart het wel aan kan. Ik weet alleen niet of je die HDMI aansluiting 2 keer kan converten. Ik denk dat het wel moet kunnen, het signaal wordt niet digitaal bewerkt in die converters dus ik zou het gewoon proberen!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-05 11:07
De reden dat je je HDMI niet met je verloopkabels om kan zetten naar VGA is omdat je kabel geen intelligente chip ofzo zit die het signaal omzet. De pinnen worden gewoon in een andere volgorde en stekker gezet. In een HDMI stekker zitten geen analoge pinnen, dus kan je dat niet dmv een simpele kabel omzetten naar VGA.
Maar wat jij wilt doen moet gewoon werken.

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-04 11:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Wat bedoel je nou precies?

Neem aan dat het om : http://www.asus.nl/produc...71&model=1175&modelmenu=1 gaat?

Afbeeldingslocatie: http://www.asus.nl/310/images/products/1175/1175_l.jpg

Je hebt :
1 - DVI-I
2 - S-Video
3 - HDMI

Je hebt een DVI->Dsub15 converter op de DVI uitgang zitten, en deze werkt.
Nou staat me iets bij dat als je de HDMI uitgang omzet naar DVI, deze DVI-D wordt, DVI-D kun je niet omzetten naar een analoog signaal met een DVI->Dsub15 converter.
Dit meen ik eens ergens gelezen te hebben, het was op een duits forum, nou is mijn duits niet zo goed (kan forum even niet vinden)

Het is mogelijk om een dualscreen setup te draaien als je maar 1 scherm hebt met DVI en 1 met en/of.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:32
Jouw voornemen welke je in gedachten hebt (DVI kabel aanschaffen om de monitor met DVI-D ingang middels HDMI -> DVI-D adapter aan te sluiten) zal werken :) HDMI gebruikt exact hetzelfde beeldsignaal als DVI-D.

DVI-D en HDMI zijn 100% digitaal, vandaar dat je geen analoog scherm aan de HDMI uitgang kunt hangen, ook niet met adapters. De DVI uitgang op jouw kaart is DVI-I, deze stuurt zowel een digitaal als analoog signaal door, vandaar dat dit wel werkt met de analoge DSub adapter.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-04 11:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ja dat bedoelde ik :P

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Verwijderd

Ik zit met ongeveer hetzelfde en vind het nutteloos er een nieuw topic voor te openen.

Ik wil namelijk mijn hdtv decoder met HDMI uitgang verbinden met mijn beamer. De beamer heeft slechts een DVI-in en VGA-in.

Kan ik hier een verloop voor krijgen?

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:07

SeatRider

Hips don't lie

Verwijderd schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 11:08:
Ik zit met ongeveer hetzelfde en vind het nutteloos er een nieuw topic voor te openen.

Ik wil namelijk mijn hdtv decoder met HDMI uitgang verbinden met mijn beamer. De beamer heeft slechts een DVI-in en VGA-in.

Kan ik hier een verloop voor krijgen?
http://lmgtfy.com/?q=hdmi+naar+dvi+verloop

Nederlands is makkelijker als je denkt

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Genoeg keus

/laat :(

[ Voor 5% gewijzigd door RaZ op 01-05-2009 11:12 ]

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

dus ik kan beter de DVI-I ingang van de beamer gebruiken dan de VGAingang?

Verwijderd

http://img.systemaxdev.co...projector/133939-back.jpg

Op mn beamer staat de VGA ingang omcirkeld met een blauwe cirkel, zo van dit is de beste aansluiting. Vandaar mijn onzekerheid?

En kun je die converters ook kopen bij de mediamarkt? Kan pas na 18:00 uur shoppen.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:55

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Jep, makkelijkste en goedkoopste oplossing :)

Ongetwijfeld heeft MM die wel.

[ Voor 27% gewijzigd door SinergyX op 01-05-2009 11:23 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Pagina: 1