Toon posts:

Met een gewone router dataverkeer beperken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een U.S. Robotics Wireless MAXg Router (USR5461) gekocht.
Hier zijn momenteel 4 PC's (allemaal draadloos) aan verbonden, met WPA2 enzo beveiligd.
De gebruikers van de PC's zelf weten het wachtwoord niet.
Nu is mijn vraag, kan ik ervoor zorgen dat ik het aantal dataverkeer dat zij mogen spenderen beperk tot bv. 8 gb?
Ik zie hier in ieder geval niets over staan in de handleiding van de router, dus ik denk dat ik daarvoor een "speciale" router ga moeten aanschaffen?

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:35

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Mijn router (Linksys WRT54GX4) heeft niet zo'n optie, wel access restriction dat op bepaalde tijden en dagen een computer niet mag verbinden. Als je specifiek wilt dat ze het internet/netwerk niet meer mogen gebruiken na het overschrijden van het limiet, kan je naar een tooltje kijken die de netwerkkaart uitschakelt of al het verkeer stopt.

Of je koopt idd een 'speciale' router, als die al bestaan. Maar deze zullen dan best prijzig zijn. Waarom wil je eigenlijk een limiet instellen? Bang dat ze over je download limiet gaan (welke provider heeft dat nog)?

Commandline FTW

Verwijderd

Topicstarter
Hero Of Time schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 23:24:
Mijn router (Linksys WRT54GX4) heeft niet zo'n optie, wel access restriction dat op bepaalde tijden en dagen een computer niet mag verbinden. Als je specifiek wilt dat ze het internet/netwerk niet meer mogen gebruiken na het overschrijden van het limiet, kan je naar een tooltje kijken die de netwerkkaart uitschakelt of al het verkeer stopt.

Of je koopt idd een 'speciale' router, als die al bestaan. Maar deze zullen dan best prijzig zijn. Waarom wil je eigenlijk een limiet instellen? Bang dat ze over je download limiet gaan (welke provider heeft dat nog)?
In België heeft iedere provider een downloadlimiet, denk ik.
Het is een netwerk voor een studentenkot. Indien het downloadlimiet overschreden is zijn er boetes, dus ik zou tenminste moeten weten wie er dan zoveel gedownload heeft.
Maar blijkbaar is dit niet mogelijk?

• KoHa
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:42
Het gaat niet makkelijk zonder een speciale router, maar misschien dat het toch mogelijk is om te zien hoeveel iedereen heeft gedownload door een server dit te laten opvangen. Of dit echt makkelijk zal gaan, daar heb ik geen flauw benul van!
Misschien om het internet niet op de router te ontvangen maar op het modem van een PC en dat deze dan al het verkeer opvangt...

[ Voor 9% gewijzigd door KoHa op 10-02-2007 22:52 ]

• DrClaw
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-03 14:45
regel een cheapo computer, 486 is al prima. klein hdd'tje erin, 2 netwerkkaarten.

plus een simpele 5ports sweex switch.

op de computer zet je linux, kun je dan mooi traffic shapen/limiten.

• j-a-s-p-e-r
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-11-2025
kijk eens monowall of smoothwall ofzo :) Die kunnen wel aardig iets in die richting.
Je kan het wel vergeten om dit met een 'hardware' router te doen, tenzij je een cisco neer gaat zetten maar die kost meer dan al jouw boetes bij elkaar ;)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allemaal, ik zal er naar kijken!
Pagina: 1