Toon posts:

[DTM 3] "Geen admin" melding onder Vista

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net DTM 3 op m'n nieuwe computer geinstalleerd en heb nu mijn eerste probleem met een game (NFSMW, HL2 Episode One, FS X en CoH hebben geen problemen!). De installatie lijkt goed te gaan maar als ik het spel wil opstarten krijg ik error dat ik Admin moet zijn, hetgeen ik natuurlijk ben...

Heeft dit iets te maken met StarForce? Ik lees via Google her en der over Vista en StarForce updates maar kan geen download vinden...

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-10 18:51

nIghtorius

Poef!

Verwijderd schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 20:48:
Ik heb net DTM 3 op m'n nieuwe computer geinstalleerd en heb nu mijn eerste probleem met een game (NFSMW, HL2 Episode One, FS X en CoH hebben geen problemen!). De installatie lijkt goed te gaan maar als ik het spel wil opstarten krijg ik error dat ik Admin moet zijn, hetgeen ik natuurlijk ben...

Heeft dit iets te maken met StarForce? Ik lees via Google her en der over Vista en StarForce updates maar kan geen download vinden...
Windows Vista maakt gebruik van UAC (User Account Control). deze zorgt ervoor (ook al ben je Administrator) dat de toepassingen in een "beperkte gebruikersomgeving" worden gerunt. Dit vanwege beveiliging van het systeem.

Je kunt UAC uitschakelen (alleen word je weer daardoor een stuk kwetsbaarder). Maar wat je ook kunt doen is met de rechter-muisknop op het pictogram van het spel te drukken en de optie "Uitvoeren als Administrator/Run as Administrator" te selecteren.

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)