Toon posts:

[Vista] Wireless wil niet connecten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
PC: Windows Vista Ultimate
Moederbord: Asus P5B Deluxe WIFI AP Solo
Onboard wireless: Realtek RTL 8187 Wireless 802.11g54Mbps USB 2.0 Network Adapter.

De kaart is geinstalleerd met de driver 6.12.81.130.2007. Van realtek zelf. Heb ook al een versie 5 geprobeerd deze gaf hetzelfde probleem.

Netwerken worden wel gevonden maar zodra ik netwerkverbinding wil maken krijg ik de melding dat er geen verbinding kan worden gemaakt omdat er geen reactie van de router is.

Ook zelf een netwerk toevoegen werkt niet. Een andere pc met een andere wireless kaart werkt wel.

Wat nog te proberen?

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:52

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Drivers van Vista zelf, werkt dat wel of heeft Vista geen driver voor die kaart. Heeft die kaart wel gewerkt op XP?

Commandline FTW

Verwijderd

Topicstarter
Hero Of Time schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 21:10:
Drivers van Vista zelf, werkt dat wel of heeft Vista geen driver voor die kaart. Heeft die kaart wel gewerkt op XP?
Vista had er zelf geen driver voor. Kaart onder XP nooit gebruikt, het is een nieuwe pc waar ik gelijk Vista op wil.

• Mushjkin
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-02 16:50
Ik zou dan eerst eens Win Xp installeren,... met die drivers kijken of het lukt wel verbinding te maken. lukt dat niet ,... router resetten. met msconfig al je ip adressen releasen,... en vervolgens kijken of je bijvoorbeld nu wel iets van "default" of zo in de lucht ziet,... (Bij draadloze verbindingen dan.)

(\__/)

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:30

ralpje

Deugpopje

Heb dat probleem laatst ook gehad in Vista die ik voor een klant installeerde. Heb toen het AP op een ander kanaal gezet en toen ging het zonder problemen.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Verwijderd

Topicstarter
XP installatie niet mogelijk, heb geen diskette drive voor de driver voor de raid controller, Vista heeft deze standaard wel.

Kanaal wijzigen heeft ook geen ander resultaat.

Reset van de router ook al gedaan.

IP adres vast of automatisch maakt ook niets uit.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2007 22:01 ]

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:52

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Het niet hebben van een floppydrive is tegenwoordig een slap excuus om geen XP te installeren op een SATA drive. nLite is de perfecte keus voor je. Geen zin in nLite, doe het dan handmatig. Als het om een intel driver gaat, staat op de intel site zelf de handeling om die te integreren, maar mocht het niet lukken, google is je vriend en hier op GoT zal ook wel wat te vinden zijn.

Installeer dus XP om te kijken of de kaart wel degelijk functioneerd. Doet hij dat niet, mobo terug brengen naar de winkel onder RMA. Als de pc uiteraard een zelf bouw is, anders is het de hele computer uiteraard naar de winkel slepen als RMA. Kaart functioneerd niet. Ik heb het wel vaker gezien, netwerken vinden prima, maar verbinden ho maar. Kaart was gewoon stuk. Andere kaart van zelfde makelij, werken maar. Dit gaat bij jou wat minder makkelijk ivm vast op mobo.

Commandline FTW

Pagina: 1