XFX 7600GT of Asus 7600GT Silent

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 28-07 15:10
Ik heb net een nieuwe PC gekocht en ik heb daarbij de Asus 7600GT Silent 256Mb besteld. Nu heb ik vandaag mijn PC binnengekregen, en wat blijkt, ze hebben er een XFX 7600GT in gedaan. Nou is mijn vraag, moet ik teruggaan en alsnog die Asus halen of de XFX houden. Qua prestaties zal de XFX wellicht beter zijn dacht ik ofniet? En hoe weet ik of ik de XXX editie heb van XFX, ik heb er verder alleen een handleiding bij, maar die is bedoeld voor alle modellen van XFX.

Edit: Ik heb Windows Vista Home Premium 32bit
C2D E6300
1GB DDR2 RAM

Oplossing gevonden => Slotje graag.

[ Voor 10% gewijzigd door VeeGee op 09-02-2007 20:51 ]

• trixx
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-04 11:01

trixx

-CTU- SuiZide

Ik zou beginnen met uitzoeken wat je daadwerkelijk hebt gekregen. Voor zover ik weet heeft XFX geen 7600GT die ook passief gekoeld is. En ik neem aan dat je de Asus om die reden hebt gekozen.

Gewoon effe bellen methet bedrijf. Dan kunnen ze je vast vertellen wat je hebt gekregen en waarom.

[ Voor 21% gewijzigd door trixx op 09-02-2007 20:20 ]

Life is like a box of chocolate, it makes you sick.

• VeeGee
Ik heb in mijn kast een XFX kaart zitten. De vraag komt kortweg hier op neer: Heeft XFX een 7600 GT (actief of passief) die geen XXX versie is? Of heeft XFX alleen maar een XXX editie van de 7600GT, zo ja, dan heb ik die.
Maar kwa prestaties is de XFX ook beter dan de Asus 7600GT Silent neem ik aan (afgezien van het geluid)?

Verwijderd

Welke XFX jij hebt kan je gewoon vinden op hun website, www.xfxforce.com. Ze hebben namelijk genoeg soorten en maten. Check de klok-snelheden en je bent er zo achter welke jij zelf hebt.

• VeeGee
Hoe kom ik achter de klok snelheden dan? En is het niet gewoon zo dat XFX alleen een XXX editie heeft van de 7600GT? Dat is in elk geval niet waar heb ik net gevonden. Maar hoe kom ik er nu achter welke versie ik heb, omdat ik er geen doos en/of andere dingen bij heb behalve de universele manual waar ik niet zoveel aan heb.

[ Voor 48% gewijzigd door VeeGee op 09-02-2007 20:37 ]

• trixx
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-04 11:01

trixx

-CTU- SuiZide

Nee XFX heeft meerdere klasses in de 7600 GT serie

Life is like a box of chocolate, it makes you sick.

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02:21
VeeGee schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 20:33:Hoe kom ik achter de klok snelheden dan? En is het niet gewoon zo dat XFX alleen een XXX editie heeft van de 7600GT?
Is het nu zo moeilijk om gewoon eens de website van de fabrikant te raadplegen?
Kijk, ik heb al even de link opgezocht zodat je je hersenmassa niet teveel moet pijnigen deze avond:
http://www.xfxforce.com/w...d=186022&productId=186026

En het is simpel. Als je een Asus 7600GT Silent besteld hebt, dan wil je stilte. Dan moet het bedrijf ook die Silent leveren. Dat hebben ze dus niet gedaan dus vraag je nu de juiste kaart en wissel je de XFX om. Indien stilte jou echter niks uit maakt (maar waarom zou je dan een Silent bestellen??) dan vraag je een deel van je geld terug. Want meestal is een Asus 7600GT Silent duurder dan een "normale" XFX 7600GT. En anders heb je gewoon "geluk".

[ Voor 3% gewijzigd door D-Three op 09-02-2007 20:38 ]

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:42
De silent versie van asus is volgens mij ook duurder dan de gewone van xfx? en je kiets een silent kaart toch omdat je stilte wilt. Verder denk ik dat hij nou niet echt zo heel veel sneller zal zijn.

• Rye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-01 01:46

Rye

Die silent kaart is sneller dan de normale 7600GT's en is ook nog eens passief. Ik zou gewoon eisen waarvoor je betaald hebt.

www.ping-win.nl

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Rye schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 21:14:
Die silent kaart is sneller dan de normale 7600GT's en is ook nog eens passief. Ik zou gewoon eisen waarvoor je betaald hebt.
Sneller? Leg eens uit? Het is gewoon precies dezelfde kaart, maar dan een andere koeler hoor.

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02:21
VeeGee schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 20:33:
Maar hoe kom ik er nu achter welke versie ik heb, omdat ik er geen doos en/of andere dingen bij heb behalve de universele manual waar ik niet zoveel aan heb.
Haal de kaart uit de PC en zoek naar een stickertje met een code die lijkt op PV-T73G-UGL7. Dat is de productcode. Dan ga je naar de productpagina van XFX. Bij iedere variant staan één of meerdere productcodes. Eén er van zou overeen moeten komen met de code die op jouw kaart staat en dat is dan de variant die jij hebt. Soms gebeurt het echter dat je die code niet zal terugvinden op de site van de fabrikant. Dan haal je de code die op jouw kaart staat even door Google en meestal heb je al snel gevonden welke kaart het is.
Pagina: 1