[Vista] Inlogscripts op Home Premium

Pagina: 1
Acties:

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-03 13:28
Ok, heb me rot gezocht op Google en GoT, maar het enige wat ik kan vinden is dat het er niet in zit. Dat geloof je toch niet... :P

De situatie:
- Xbox 360 als MCE extender
- Fileserver met Samba
- Vista Home Premium als MCE

Alles werkt, echter één groot probleem. De 360 logt in met de user MCX1. Hiervan weet ik het wachtwoord niet, das random generated. Was op MCE2005 geen enkel probleem, gewoon een shared netlogon map, met een batch script en wat net use commando's, vervolgens als login script zetten voor de MCX1 user. Dit kan dus niet meer met Vista Premium. Groot probleem dus, want ik kan mijn fileserver dus niet benaderen vanaf de extender. Het gevolg is dat ik dus niets heb aan de extender functie van mijn 360 :(

Heb al vanalles geprobeerd, maar gpedit.msc is er ook al uitgesloopt, dus met policies kan ook niets. Vervolgens geprobeerd om met regedit de user hive van de MCX1 user te loaden, de batch file in de run key te zetten, key weer saven, reboot, gechecked en staat er echt in. Maar als de user inlogged, wordt de file dus niet uitgevoerd. Gechecked middels echo's in de batch file naar een logfile.

Ik weet het niet meer. Zie werkelijk geen enkele mogelijkheid meer om de MCX1 user netwerkshares te laten zien. Als ik op Samba de user rechten wil geven, moet ik het wachtwoord van de gebruiker weten, en dat weet ik dus niet.

Iemand die me verder kan helpen?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Heb je het volledige path in de users' run key gezet?

• UltraSub
Yup...
Ook de rechten staan goed. Gewoon ff voor de zekerheid everyone full control.
Ik weet het niet meer. Er zijn nog een aantal punten in Premium wat mij langzaam aan doen inzien dat dit niet de juiste versie is voor mij. Maar damn zeg.. Om nou voor een paar dingen te upgraden naar Ultimate... :(

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je zegt trouwens dat je geen GPEdit hebt en daarom geen policies kan toepassen, maar GPedit is gewoon een veredelde registry editor als het ware - je zou natuurlijk kunnen proberen om de registry keys op te zoeken die GPedit normaal wegschrijft bij het instellen van logonscripts en die faken? :)

• UltraSub
Hmm.. Dat was ik dus inderdaad semi-vergeten. Had dat wel al geprobeerd voor de WSUS settings, maar daar ging het niet. Heb er dus een hard hoofd in vwb de login scripts, maar ik ga er eens naar kijken.... Thnx...

• UltraSub
Nope, niet aan de gang te krijgen, nergens niet mee...
Ben overgestapt naar Vista Ultimate, binnen 5 minuten alles aan de gang. Vind het wel een beetje schandalig, zo uitgekleed als de Premium is. Noem het dan gewoon Home.
Pagina: 1