Online Laptop Shops en hun winsten ...

Pagina: 1
Acties:

• kokorico
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-01 13:16
Wat ik vast stel is dat de prijzen van laptops in Nederland meestal 10 a 15 % goedkoper zijn dan in België. Wat ik me afvraag is eigenlijk als de nederlandse webshops (4 launch, laptops4u, ...) eigenlijk nog voldoende winst overhouden? Of zijn de groothandelsprijzen in Nederland goedkoper dan in België?

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-01 21:15

MeNTaL_TO

The future is not set

Nee, ze verkopen die laptops met verlies :?

Geen idee of dat nog steeds klopt, maar meende dat ICT in Nederland sowieso iets goedkoper was dan Belgie en Duitsland weer iets goedkoper dan Nederland.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• kokorico
Ja tuurlijk gaan ze de laptops niet met verlies verkopen ... maar hun winsten zullen toch niet groot zijn denk ik ;)

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Zal je nog flink tegenvallen denk ik, ik weet dat de X1900 toendertijd 145 euro inkoop was, 4Launch verkocht hem voor 241 euro.

Verwijderd

In België is het bij wet verboden om tegen verlies te verkopen (dit is uitgezonderd de solden/koopjes periode). Linkje heb ik niet voor handen.. maar heb dit van mijn lessen recht/economie op de hogeschool.
De situatie in NL ken ik niet mbt tot deze 'regel'.

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 22:40:
In België is het bij wet verboden om tegen verlies te verkopen (dit is uitgezonderd de solden/koopjes periode). Linkje heb ik niet voor handen.. maar heb dit van mijn lessen recht/economie op de hogeschool.
Ze verkopen geen xbox360's bij jullie? die worden ook onder productiekosten verkocht. of bedoel je onder de prijs die de winkel ervoor betaald?

En de winst op computerapparatuur is relatief laag, maar er zijn genoeg zaken die nog steeds prima draaien. Fysieke winkels zijn natuurlijk wel weer iets duurder, maar wel erg handig voor als je snel wat moet hebben.

[ Voor 17% gewijzigd door defusion op 09-02-2007 22:43 ]

• bartgabriels
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-03-2022
Verwijderd schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 22:40:
Waarom zou in NL een webshop wel met verlies WILLEN verkopen. Het zijn allemaal economische bedrijven.

Echter, online shops hebben geen gebouw te onderhouden, mensen te betalen, ... En daarom kunnen de marges veel kleiner gehouden wordt.

Verwijderd

bartgabriels schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 22:43:
[...]

Waarom zou in NL een webshop wel met verlies WILLEN verkopen. Het zijn allemaal economische bedrijven.

Echter, online shops hebben geen gebouw te onderhouden, mensen te betalen, ... En daarom kunnen de marges veel kleiner gehouden wordt.
Ik heb helemaal niet beweerd dat NL winkels wel met verlies verkopen, ik zeg alleen dat Belgische dat niet mogen. Het feit dat Belgische winkels niet aan het niveau van de Nederlandse kunnen tippen, KAN komen door verschillende inkoopprijzen. Indien de Belgische shops dan dezelfde prijs willen hanteren als de Nederlanse webshops (om competitief te blijven) dan zullen ze (misschien) met verlies verkopen en dat mag dus niet. Vandaar dat ik het aanhaal.

Dat van die online shops en goedkoper zijn.. tuurlijk, maar dat is hetzelfde voor de beide landen. Iedereen die een webshop heeft is goedkoper dan de normale winkel om de hoek. Dit verklaart dus niet het NL-B verschil.

nog een edit:
Ze verkopen geen xbox360's bij jullie? die worden ook onder productiekosten verkocht. of bedoel je onder de prijs die de winkel ervoor betaald?
Het gaat om het verschil tussen de aankoopprijs en de verkoopprijs van de handelaar. Diegene die de producten zelf produceert is vrij van prijsbepaling.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2007 22:52 ]

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:53
Is het niet zo dat de BTW in belgië iig al iets duurder is? 19% tov 21% meende ik. Misschien zijn de leveringskosten ook net iets goedkoper. Een verschil van 10-15% kan ik niet zo snel verklaren, 5% nog wel maar dan houdt het voor mij ook op...

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-01 21:15

MeNTaL_TO

The future is not set

GremliN-Online schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 01:22:
Is het niet zo dat de BTW in belgië iig al iets duurder is? 19% tov 21% meende ik. Misschien zijn de leveringskosten ook net iets goedkoper. Een verschil van 10-15% kan ik niet zo snel verklaren, 5% nog wel maar dan houdt het voor mij ook op...
Enige wat ik me dan kan bedenken is dat er groter ingekocht word, geen idee of er meer laptops verkocht worden in NL dan in BE?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• kokorico
MeNTaL_TO schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 02:46:
[...]

Enige wat ik me dan kan bedenken is dat er groter ingekocht word, geen idee of er meer laptops verkocht worden in NL dan in BE?
Wss wel aangezien er 10 miljoen belgen zijn en 15 ? miljoen nederlanders :)

Verwijderd

Ja inderdaad, de BTW is hoger in België : 21%.

En die bevolkingsaantallen kloppen niet echt, België heeft inderdaad 10 miljoen inwoners, maar die moet je opsplitsen in 6 miljoen Vlamingen en 4 miljoen Walen. De besturingssystemen op de computers die aan/verkocht worden hebben namelijk een andere taal Nederlands tov Frans.
Het prijsverschil zal dan inderdaad liggen aan de aangekochte inkoopvolumes.
Pagina: 1