Niet gebruikte harddisk wordt HEET??!!??

Pagina: 1
Acties:

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-08 11:26
Ik gebruik onder win2k mijn 10gb maxtor 7200rpm udma33 en onder winME mijn 13gb maxtor 7200rpm udma 66. Het switchen tussen deze schijven en OS'en doe ik via de bios (een uit ander aan, etc) Nu heb ik laatst, na 1 cd'tje gebrand en 2 geript te hebben (pc stond 1 uurtje aan), mijn pc uitgezet opengehaalt en vervolgens ff gevoeld van binnen nu bleek de 13gb (die ik niet gebruikt heb en dus niet an heeft gestaan) gloeiend heet te zijn. Mijn cd-brander was ijskoud, mijn proc. koeler nog heter dan de hd en mijn 10gb gebruikte hd was gewoon koud.
Hoe kan dat nou????

I’m not like the OTTERS

• xss
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16-02 15:49

xss

Staat toch stroom op? Dan zal ie wel spinnen ook.

Laterz,

Dennet aka "Suzie Q".

• actieman
ja maar hoezo wordt ie dan heter dan diegene die ik WEL gebruik? Ik bedoel het enige verschil is die 3 gb en die udma 66 ipv 33

BTW wel grappig dat win2k schijven toch ontdekt ookal staan ze in de bios uit.

I’m not like the OTTERS

Verwijderd

als je het echt zo irrtant vindt koop dan 2 hddcoolers...

Verwijderd

Weet je wat je kunt doen, zo'n verwisselbare tray kopen en de ene erin schuiven die je op dat moment gebruikt, is niet zo duur en verrekte handig, hebben ze bij conrad geloof ik (www.conrad.nl) voor niet teveel geld.

• actieman
ik vindt het niet zo zeer irrirant als wel vreemd. Tuurlijk er staat wel spanning op maar, het zijn bijna identieke schijven en dan zo'n temp. verschil.

ga zeker opzoek naar de extra koeling, vindt zo'n verwisselbare tray toch beetje onhandig, je hebt dan altijd 1 schijf los liggen, en zitten ze beiden mooi in de kast.

I’m not like the OTTERS

Verwijderd

Alsof dit niet irritant is, pc opstarten, BIOS in, HD kiezen, reboot en dan pas windows laden. Is een dual-boot niet eenvoudiger?

• milouny
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-08 08:47
Harde schijven draaien op een constant toerental als ze onder spanning staan, dus de hoge temperatuur bij inactiviteit is niet vreemd.
Maar wat is udma33/66? kan het temperatuurverschil daar niet door veroorzaakt worden? (misschien domme opmerking, maar ik weet niet van 33/66 is)

AMD 386 DX/DXL 40MHz - 20MB 32-pins edo RAM - 100MB Conner en 160MB Conner Harddisks - OAK Otivga VGA 1MB

• actieman
Het meeste gebruik ik win2k (internet, mp3, cd-branden, office appl.) en dit OS deel ik dan ook met mijn pa en broertje. Dit is reuze handig met rechten toewijzen enzo. Mocht ik echter eens een spelletje willen spelen dan reboot ik ff en zet ik de eerste HD (met win2k) uit. Opstarten/rebooten gaat best snel, ben wel tevreden zo.

Wel de oude interface voor ide was udma 33 (maximale doorvoer snelheid van 33mb/s) met de komst van de amd 750 chispet (eerste athlons) kwamen de eerste moederborden met een udma 66 ide aansluiting (maximale doorvoer voor 66 mb/s). Voor de udma 33 waren ook nog gewone ATA en ultra ATA interfaces.

I’m not like the OTTERS

Pagina: 1