Toon posts:

Profiles in server 2003 AD

Pagina: 1
Acties:
  • 1.074 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik zit met een groot probleem.

Ik heb een server thuis die functioneerd als Domein controller, App en file server, alsmede ook dhcp server.

Nu heb ik in de AD netjes een OU aangemaakt en daar een gebruiker in aangemaakt.

Hoe moet het nu verder, ik wil graag dat je op een werkstation kunt inloggen en dat het profiel van de server afgeplukt wordt.

Wat moet ik daarvoor precies instellen.
En welk profiel moet ik b.v kopieren naar Userprofiles$ die overigens wel gemapped wordt.

ik heb het zo geprobeerd:

Login path: \\server\profiles$\%test% ( doet t niet )
Home folder Connect to F: \\server'\storage$\%test% maakt de map wel aan, maar is niet te zien bij inloggen op het werkstation.

Ik weet even geen raad meer, iemand die me aub kan en wil helpen?

Groeten,
Chantal

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-02 20:12

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Gebruik de search, dan vind je een aantal howto's. Wat je moet doen, is een map aanmaken waar de gebruikersprofiel moet komen. Deel deze en stel deze share in als profielmap. Dus \\server\profiel\%username% (je kan die variabele gebruiken, maakt er automatisch de juiste van bij toepassen). Zet tevens de rechten voor die map goed en het zou dan moeten werken. De home map zou op dezelfde manier moeten werken.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• NielsNL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-01 12:08

NielsNL

DigiCow

Dit is wat je zoekt.

M'n Oma is een site aan het haken.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de info en de reply's. Ik ga het meteen uitproberen.

Verwijderd

Topicstarter
oke, ik heb de procedure uitgevoerd zoals beschreven in bovenstaande link van NIELSNL.

Echter, nu ik een ou heb aangemaakt voor roaming profile policy editior werkt deze niet als ik met een gebruiker inlog.

als voorbeeld stel ik, dat ik het run command wil verwijderen, dit had ik in de roaming profile policy editor ingesteld op enabled.

Log ik op het werkstation in dan staat het er nog gewoon, wat moet ik doen zodat juist dit soort policy's gaan werken.

Moet ik verder in de map profiles nog zelf een profiel plaatsen o.i.d of gebeurt dit automatisch als de gebruiker uitlogged.

De home folder lukt ook niet.

Ik heb in de root van de server een map aangemaakt "home" het is de bedoeling dat hierin mijn documenten komt te staan. wel nu heb ik bij een gebruiker ingevoerd:

connect to F: \\Server\home\%testpersoon% echter geen home directory als die gebruiker inlogd.
Zie ik nog iets over het hoofd waarom het niet wil werken?

Ik hoor het hopelijk snel

chantal

• NielsNL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-01 12:08

NielsNL

DigiCow

Wat bij mij hielp is je nieuw aangemaakte groepsbeleid (groepsbeleidsobjectkoppelingen) (Scrrrrabble! :P) even toevoegen aan je server.domein.
Suc6!
[edit]
Welkom op GoT!
Heb je het "edit" Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif knopje al gezien? Hiermee kun je je bericht veranderen, zodat je niet meerdere posts achter elkaar hoeft te maken. Verder hoef je niet achter elke post de groetjes te doen. :) Dat staat wel gezellig, maar daarvoor mag je je signature (te vinden in je profiel) misbruiken.
En verder veel plezier op GoT!

[ Voor 62% gewijzigd door NielsNL op 10-02-2007 07:18 ]

M'n Oma is een site aan het haken.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet even niet wat je bedoeld met:

"Wat bij mij hielp is je nieuw aangemaakte groepsbeleid (groepsbeleidsobjectkoppelingen) (Scrrrrabble! ) even toevoegen aan je server.domein."

please ik zit echt in de rats... hoe kan ik eventueel echt testen of het profiel ook Roaming is?
wellicht als admin inloggen en dan kijken wat er bij de profiles staat? zwervend of lokaal?
Enne, mandatory is toch gewoon een ander woord voor lokaal profiel of niet?

• thamoosio
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-01-2024

thamoosio

Ja-haaaaaa

mandatory profile is een profiel wat niet aangepast kan worden door een gebruiker. Letterlijk een "verplicht profiel".

Erg handig als je bijvoorbeeld accounts hebt voor trainingen o.i.d.
Als gebruikers wijzigingen aanmaken in het profiel, worden ze niet opgeslagen. Volgende keer dat ze aanloggen staat het originele profiel er weer.

Om te testen of je profiel echt roaming is, kan je aanloggen onder gebruiker, dan een word documentje op je desktop rammen. Dan afloggen.
Dan onder diezelfde gebruikersnaam op een andere pc in het domein inloggen.

Bij voorbaat sorry..

Verwijderd

Topicstarter
en wat moet je nou precies doen om een mandatory profiel te krijgen?
alleen de ntuser.dat veranderen in ntuser.man of nog meer stappen?

• thamoosio
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-01-2024

thamoosio

Ja-haaaaaa

uiteraard moet het profiel benaderbaar zijn, hij moet toegewezen zijn aan de gebruiker of gebruikers, en je moet zorgen dat de rechten op de profile folder goed staan. That's it.

maar google staat er vol mee hoor ;)

Bij voorbaat sorry..

Pagina: 1